borstontsteking

ik heb sinds gister avond een borstontst. Wie heeft dat ook gehad en hoe ziek zijn jullie geweest en hoe lang duurde het?

Hier koorts 39.2, rode pijnlijke plek en mega hoofdpijn…

Ik heb bij mijn oudste dochter ook een borstonsteking gehad, was wel heel pijnlijk maar ik was verder niet ziek, is ook vanzelf weer over gegaan, goed laten leegdrinken en de harde plek masseren, heb geen AB nodig gehad…

veel beterschap hoor, knap vervelend :hug:

dan is het toch een verstopt melkkanaaltje geweest? Het is pas een borstontst als je ook ziek bent en koorts hebt… Of heb ik het nou mis?

Hoi Marjolein,

allereerst Beterschap.

Twee weken geleden voelde ik een helse pijn tijdens het voeden. Later op de dag voelde ik steken in mijn borst, toen ik voor de spiegel ging staan zag ik een grote rode vlek. Ik heb gelijk alle internet adviezen opgevolgt, ijscompressen, weg masseren onder de douch…maar niets hielp. De eerste nacht had ik 40,8 koorts…ik dacht echt dat ik doodging. Je voelt je echt goed beroerd. De tweede dag leek het beter te gaan, had overal spierpijn maar de koorts was gezakt naar 38.7 maar zodra het avond werd had ik weer 41.2 koorts terwijl ik het ijs koud had. De volgende dag ben ik toch naar de HA geweest en heb ik een AB kuur gehad. Twee dagen later voelde ik me weer goed…

Alleen voel ik nu in mijn andere borst weer steken :cry: . Heel vreemd maar tijdens het voeden heb ik nergens last van…

Ziek goed uit, drink voldoende en rust! (dat kon ik niet omdat ik ook een drukke peuter heb). Beterschap.