Borstontsteking?

Mijn dochtertje is nu 13 dagen oud en groeit als kool op de bv. Op wat kloven na van het verkeerde aanleggen de eerste dagen gaat het harstikke goed dus :smiley:

Maar nu wil ik toch graag het volgende weten.

Ik ben het afgelopen weekend ziek geweest en vermoed dat ik borstontsteking had/heb. Tenminste, ik had de volgende klachten: borst deed op bepaalde plekken erg veel pijn, met rode vlekken en harde stukken en het voeden deed ook erg veel pijn. Verder had ik koorts en kon ik (alleen zaterdag) niets eten behalve wat droogvoer en water.

Gisteren was de pijn al een stuk minder en vandaag geen pijn meer. Wel is mijn borst nog rood en op 1 plek hard.

Vraag ( :wink: ): was dit, volgens jullie, bo? En zo ja, moet ik er alsnog iets mee doen? (Naar de huisarts of zo, het lijkt nl. vanzelf wel over te gaan…)

als het vanzelf over gaat hoef je niet naar de huisarts.

ik heb in het totaal 5x bo gehad die vanzelf weer over ging.

op een geven moment voelde ik het aan komen en wist dus ook presies wanneer ik 2 dagen ziek zou zijn.



je hebt 2 verschillende soorten bo het is me een keer uitgelegd maar weet niet meer presies hoe het zat.

sterkte iniedergeval :hug:

@monique wrote:

je hebt 2 verschillende soorten bo het is me een keer uitgelegd maar weet niet meer presies hoe het zat.

sterkte iniedergeval :hug:


Steriel en niet-steriel :wink: Als er bacteriën bij de ontsteking komen, zou je een AB-kuur moeten hebben. Als het vanzelf weer over lijkt te gaan, zal je lichaam het zelf op kunnen lossen.

Controleer een tijdje of de borst na elke voeding weer goed soepel aanvoelt. Als je weer een keer harde plekken voelt, kun je die proberen weg te masseren. Leg je beeb aan met het kinnetje richting de harde plek (levert soms leuke taferelen op :lol: ) en laat haar de verstopping wegdrinken. Warmte zorgt ervoor dat de klieren goed open gaan staan (warme douchestraal, warmtecompres), kou is tegen de pijn.

Succes! :hug:

@Biebels wrote:

@monique wrote:
je hebt 2 verschillende soorten bo het is me een keer uitgelegd maar weet niet meer presies hoe het zat.

sterkte iniedergeval :hug:


Steriel en niet-steriel :wink:




idd biebels, toen had jij het me uitgelegd :wink: :mrgreen:

@Biebels wrote:

@monique wrote:
je hebt 2 verschillende soorten bo het is me een keer uitgelegd maar weet niet meer presies hoe het zat.

sterkte iniedergeval :hug:


Steriel en niet-steriel :wink: Als er bacteriën bij de ontsteking komen, zou je een AB-kuur moeten hebben. Als het vanzelf weer over lijkt te gaan, zal je lichaam het zelf op kunnen lossen.

Controleer een tijdje of de borst na elke voeding weer goed soepel aanvoelt. Als je weer een keer harde plekken voelt, kun je die proberen weg te masseren. Leg je beeb aan met het kinnetje richting de harde plek (levert soms leuke taferelen op :lol: ) en laat haar de verstopping wegdrinken. Warmte zorgt ervoor dat de klieren goed open gaan staan (warme douchestraal, warmtecompres), kou is tegen de pijn.

Succes! :hug:


Oh joh dat wist ik ook niet…leer nog veel hierzo :thumbup:

Maar luister naar Biebels!!

Heb het ook een paar keer gehad nu en alle keren zónder AB kunnen doen door gelijk de adviezen hier op te volgen!!

Ik deed ook onder de douche masseren en vooral na het warme douchen voeden en dan ook de harde plek richting tepel mee te masseren!

Veel drinken ook!!

Succes!!

[quote="Biebels Leg je beeb aan met het kinnetje richting de harde plek (levert soms leuke taferelen op :lol: ) en laat haar de verstopping wegdrinken. [/quote]



Tja, maar dat is precies het standje onmogelijk :shock: Het zit nl in mijn rechterborst, links bovenaan. Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar dat lukt mij echt niet :mrgreen:



Dat er 2 soorten waren wist ik trouwens niet. Weer wat geleerd!



Dank voor de tips. Ik ga ze zeker toepassen :thumbup:

Ik wist het ook niet. Toen ik de dokter belde en de symptomen beschreef, kreeg ik direct een AB-kuur voorgeschreven. Die hielp prima, maar gevolg was wel dat we spruw kregen :? . Later pas hoorde ik dat je niet altijd direct naar een AB-kuur hoeft te grijpen…



@Bambi: kindje op bed, jij erboven hangen in de juiste positie :mrgreen: (en vraag iemand om foto’s te maken :wink: )

:lol: :lol: :lol: Zie het helemaal voor me!!!