borstontsteking SPOED!

Ik heb spruw en nu op mijn rechterborst een rode plek. Het lastige is dat ik op die plek ook normaal al een knobbeltje in mijn borst heb. Ik kan het dus niet wegmasseren. Het knobbeltje is nu wel groter. Hebben jullie tips. Pleasssssssssssssssss.

even kort:



voor het voeden warmtecompressen (of lekker heet douchen) om de klieren open te zetten

aanleggen met het kinnetje in de richting van de harde plek

na het voeden koudecompressen tegen de pijn (of koolbladeren of kwarkcompressen, schijnt goed tegen de ontsteking te zijn)



Succes!!

Het zit op een hele onhandige plek. Binnenbovenkant borst :roll: . Erg lastig met aanleggen, maar ik probeer het idd wel.

ik heb een tijdje terug ook zo’n zere plek gehad. En toen heb ik inderdaad warm gedouched/warme doeken, kinnetje naar de plek en vooral steeds de zere borst eerst gegeven.

Ook kreeg ik toen als tip om de borst eens helemaal goed leeg te kolven maar dat lukte me niet aangezien ik toen echt een shtkolf had…

misschien zwerft mijn topic nog ergens? ik was er redelijk snel vanaf.

succes he! :-

Dank je wel. Het probleem is dat ik dus een knobbeltje in die borst heb en rond die plek niet kan wegmasseren.

Oh Wawa, wat vervelend!! Hoop voor je dat het een hoop ellende voor kan zijn. Sterkte ermee!

Ja, warm maken voor het voeden en na het voeden, met een kolf, de borst helemaal leeg maken.



Tegen de spruw kan ik je Pau D’Arco thee aanraden in combinatie met smeren van daktarine (oid). Die thee werkt van binnen uit en kan je kopen in natuurvoedingswinkels. Twee glazen thee per dag en je zal snel verbetering voelen!



Sterkte!