Even een update:
Ik heb nog steeds de harde streng in mijn borst. Ik voel hem als mijn bh-rand ertegen drukt, en af en toe zeurt mijn hele borst… Ik voel me er niet oke bij en heb aangedrongen bij de dokter, en nu krijg ik morgen een echo van mijn borst. En daar ben ik eigenlijk wel een beetje nerveus voor :shifty:
Ik laat morgen weer van me horen, hoewel ik me afvraag of ik meteen een uitslag heb, ik denk het niet…
Gezellig hier
Ik ga mezelf gewoon de uitslag vertellen :lol:
Er was niks ergs!! :dance: De bult was ook voor de radiologe erg duidelijk voelbaar, maar ze zag geen afwijkend/kwaadaardig weefsel. Het is ook geen verstopte melkgang, zoals de HA dacht, dus ik heb mijn borst op zijn advies wekenlang voor de kat z’n (pieeeep) beurs gemasseerd… :roll: Het is opgezet klierweefsel, en het was verder niet erg, wel vervelend zei ze… Goed nieuws dus!
Muts
Wat fijn dat het iig niets engs is mop!!
:dance:
Zit dát je iig wel mee,pfffffffff thank god!!
:-*
:dance: gelukkig zeg!! wel hopen dat t binnenkort over gaat want lijkt me wel vervelend als je steeds zo’n last van je borst houdt.
Even een vraag aan jullie. Als het een dreigende borstonsteking is die jullie hadden, kregen jullie dan altijd borstontsteking of was je er net op tijd bij?
Mijn kindje ligt helaas in ZH door vroeggeboorte en op het ogenblik kan ik maar 1 keer per dag aanleggen en de rest kolf ik. Ik kolf altijd leeg, maar toch doet mijn ene borst pijn. Voelt niet hard aan, maar voelt als stuwing. Bij kolfen krijg ik 1 keer een pijnscheut en dan gaat het wel weer. Na het kolfen blijft de borst pijnlijk.
Moet ik het anders in ZH vragen wat te doen?
Rainbow, allereerst gefeliciteerd!! En wat vervelend dat je kindje in het ziekenhuis ligt ivm vroeggeboorte, zo stelt niemand zich zijn kraamtijd voor… :hug:
De klachten die jij omschrijft klinken heel herkenbaar. Zo begint een BO bij mij ook. Het heeft bij mij iig 1 keer goed doorgezet, maar ik vind het soms ook moeilijk om de grens te bepalen. Wanneer zit je er tegenaan en wanneer is het nou echt een ontsteking… Ik heb iig meermaals de zere, zeurende borst gehad, en al 3 keer een zere rode plek, met koorts en rillingen, waarvan ik van de eerste keer zonder twijfel kan zeggen dat het BO was. (andere 2 keren ook wel denk ik, als ik het zo neerschrijf…)
Je kunt proberen om mee te masseren tijdens het kolven, zachtjes met 2 gestrekte vingers meestrijken van de buitenkant richting tepel. Wel iets drukken, maar niet teveel. Als je echt harde plekken gaat voelen, kun je die iets pittiger aanpakken, door ze echt een beetje te masseren. Dit kan tijdens het kolven, maar bijvoorbeeld ook onder de douche. Check tijdens het douchen ook elke keer even op rode en/of harde plekken. Ook kun je tijdens het douchen een beetje handmatig meekolven. Als je op DEZE LINK klikt en een stukje naar beneden scrolt, zie je een uitgebreide uitleg over handmatig kolven.
Tussen de voedingen/kolfmomenten kun je je borst koelen. Maak hem vlak voor het voeden/kolven juist weer lekker warm, om de melkstroom te bevorderen.
Hopelijk heb je iets aan de tips. Succes ermee!!
Thank, op aanraden van ZH heb ik de huisartsenpost gebeld en die zei hetzelfde. Heb net idd gekolfd en toen hup onder de douche direct en met een koudcompres erna.
Heb alleen er niks uit zien komen qua melk. Maar is ook lastig te zien als het water er langs stroomt.