Ik heb net mijn tweede borstontsteking achter de rug :wall: . Beide keren was ik vlak ervoor in bad geweest terwijl mijn tepels dus kloven hadden. Ik heb het idee dat dat de oorzaak was van de borstontsteking. Zijn er meer dames met die ervaring?
Zou het ook kunnen dat je een borstontsteking krijgt door in bad te gaan zonder dat je kloven hebt? Omdat misschien het badwater via de melkklieren toch naar binnen kan?
Groet, Ellis
-Ik had een berichtje getypt, maar ik heb het gewijzigd omdat ik het fout had.-
Ik heb even op borstvoeding.com zitten lezen: http://www.borstvoeding.com/problemen/ontstekingsproblemen/verstopte-melkkanaaltjes-en-borstontsteking.html Daaruit blijkt dat tepelkloven wel een risico zijn voor het ontstaan van borstontsteking. Dat wist ik zelf dus niet, ik dacht altijd dat het door verstopte melkkliertjes kwam. (Weer wat geleerd! ) Als je dat zo leest zou je idd misschien beter niet met tepelkloven in bad kunnen gaan zitten, dan is douchen hygiënischer.
Zonder tepelkloven kan een bad geen kwaad, dan kan het badwater echt niet via de melkklieren naar binnen komen.