Borst weigeren en fles weigeren Help!

Mijn dochter heeft de zesde ziekte. Vandaag kreeg ze namelijk de bekende rode uitslag. Nu wil ze sinds gisteren niet meer drinken bij mij. De fles heeft ze eigenlijk altijd al geweigerd. Eten van de lepel eet ze wel, behalve als ik dat met bv doe, dan slaat ze de lepel uit mijn hand.

Heeft iemand dit ooit ook meegemaakt?

Ik ben een beetje ten einde raad…:frowning:

Heeft ze sinds gister al niets meer gedronken?

Dan zou ik wel de ha gaan bellen zo langzamerhand. Ze kunnen binnen 24u uitdrogen al.

Mijn zoontje wilde laatst toen hij erg ziek was ook niet drinken. Ik maakte me er ook erg zorgen om (en kreeg onwijs last van stuwing, kolven lukte niet, dus dat was ook nog eens erg lastig), maar na een uurtje of vijf, zes wilde hij toch wel weer wat drinken en daarna steeds meer.

Sterkte!

Vervelend zeg… heb je al een bekertje geprobeerd? Hier een flesweigeraar die wel mm uit een bekertje drinkt (een gewone dus, maar een tuit kun je ook proberen).

@Lune wrote:

Heeft ze sinds gister al niets meer gedronken?

Dan zou ik wel de ha gaan bellen zo langzamerhand. Ze kunnen binnen 24u uitdrogen al.

Mijn zoontje wilde laatst toen hij erg ziek was ook niet drinken. Ik maakte me er ook erg zorgen om (en kreeg onwijs last van stuwing, kolven lukte niet, dus dat was ook nog eens erg lastig), maar na een uurtje of vijf, zes wilde hij toch wel weer wat drinken en daarna steeds meer.

Sterkte!

Ben vandaag bij de huisarts geweest en hij zei dat ze niet uitgedroogd is, ze was erg levendig en zolang ze niet suf zijn volgens hem, en normaal reageren is er nog niks aan de hand. Ze eet namelijk wel fruithapjes en pap en avondeten.

@mereltje85 wrote:

Vervelend zeg… heb je al een bekertje geprobeerd? Hier een flesweigeraar die wel mm uit een bekertje drinkt (een gewone dus, maar een tuit kun je ook proberen).

Ik heb idd al verschillende bekers geprobeerd en ook een gewone ja, maar ze slaat ze uit mn handen, ze wil er niks uit drinken.

Oh oke, gelukkig maar! Ik had ff niet gekeken naar haar leeftijd, mijn zoontje krijgt nog niets anders dus dan heb je wel een beetje een probleem :wink:

@Lune wrote:

Oh oke, gelukkig maar! Ik had ff niet gekeken naar haar leeftijd, mijn zoontje krijgt nog niets anders dus dan heb je wel een beetje een probleem :wink:

Haha ja dan had ze er wel anders bij gezeten ja :wink:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar wanhopig van wordt :frowning: Kon de huisarts een eventuele aannemelijke oorzaak (bijvoorbeeld oorpijn of pijnklachten in het mondje) vinden voor het weigeren?

Wat je zou kunnen proberen is (als je de mogelijkheid hebt) om samen met je dochtertje een lekker warm bad te nemen. De ontspanning en het gevoel van geborgenheid die samen baden geeft, kan er nog wel eens voor zorgen dat een kindje na één of meer badmomenten toch zelf weer spontaan aan de borst gaat. Samen douchen werkt vaak ook ontspannend en veel lichaamscontact is altijd goed.

Soms werkt het om een baby half slapend aan te leggen. Of wellicht kun je proberen of ze in een draagdoek wel aan de borst wil?

Sterkte en beterschap voor je meisje!

Klinkt mss maf maar een rietje al geprobeerd? Daar hoeft ze niet veel kracht voor te gebruiken. Heel soms willen kids die flessen en bekers weigeren wel uit een rietjesbeker drinken. Heel veel beterschap en hopelijk wil ze snel weer drinken.

Heb je het ook al geprobeerd met een spuitje, die kun je bij de apotheek of huisarts zo krijgen.

En mocht ze het nog steeds niet willen, dan zou ik gewoon maar extra fruit geven of wat melk door het fruit doen.

Succes, daar kun je erg wanhopig van worden he, van zoiets.

Bedankt voor alle reacties!

Ik word er idd moedeloos van. Ook omdat ik het idee heb dat ze wel honger heeft, sávonds en snachts huilt ze zich in slaap. Gewoonweg omdat ze honger heeft en wij niet meer weten wat we moeten doen. bij ons in bed slapen doet ze ook niet. als ik er bij gaat liggen doet ze ook niet. En de artsen kunnen niks vinden :S