borst en bijvoeding

Ik heb al meerdere stukjes gelezen hier waar in naar voren kwam dat kindjes zo rond de 6mnd nog geen bijvoeding “willen”. Dat dit nog helemaal niet erg is weet ik, maar ik ben er zelf wel echt aan toe ondertussen.



Korstjes brood vind Billie heerlijk, en ook broccoli en aardappels alla rapley zijn erg leuk en interessant. Zelfs een fruithapje van een lepeltje gaat wel aardig (kwart potje). Maar hoe meer ze overdag anders eet, hoe vaker ze in de nacht komt! Ze is dan ontroostbaar aan het huilen, en alleen te troosten met de borst. Het voelt ontzettend dubbel omdat ik gewoon het idee heb dat ze buikpijn heeft van de voeding overdag.



Ik heb haar onlangs twee dagen alleen bv en broodkorst gegeven (ze zit aan tafel als wij eten). En toen sliep ze weer twee nachten redelijk goed. Nu at ze gister een half potje fruit en meteen kwam ze vanacht weer om de 3 uur (en soms 2!).



Ik ben al best gebroken na 6mnd nachtelijke onderbrekingen en nu dat ze nog vaker komt na het bijvoeden is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Ik had gedacht dat ze nu wat voller zou zitten en misschien eens door zou gaan slapen. Niet dus.



Maar wat moet ik nu doen? Gewoon maar wachten met bijvoeden? Of toch maar doorgaan en is het wennen van haar buikje aan vast voedsel?

onze middelste reageerde heel sterk op bijvoeding…

Hij had al een koemelkallergie, dus we wisten dat de kans erin zat dat het introduceren van bijvoeding een stuk langzamer zou gaan als bij de oudste (die vrat direct alles weg wat los en vast zo ongeveer).



We hielden een vrij strak ‘schema’ aan van 1 voedingsmiddel per keer introduceren en dat alleen puur. Dus geen potjes omdat daar vaak toch meer in zit als 1 soort fruit etc.

En dan 1 ding ook gewoon 3 dagen achter elkaar, dan 2 dagen rust en dan weer iets nieuws… als het 1e goed ging dan kon dat er ook ‘gewoon’ bij (dus bijv. begonnen met broccoli, 3 dagen later aardappel met een stukje broccoli omdat dat goed ging).



Met 6 maand was het met hem ook nog geen succes. Hij vond het wel bere interessant, maar kreeg er idd enorm kramp/pijn van en daar hadden we wel genoeg van gezien de eerste tijd dat we niet wisten dat hij een kma had, dus wij hebben het toen toch even opgeschort en paar week later (denk rond 7 maand) weer begonnen.

Toen ging het bij hem prima :thumbup:

voor wat betreft nachtvoedingen… die zijn idd enorm slopend… helaas vonden nummer 2 en 3 het nodig daar tot een maand of 14 mee door te gaan :shifty:

Ik zou stoppen en dan na een week weer opnieuw proberen. Wat wel goed gaat kun je er prima inhouden (die broodkorst bijv), maar de rest er weer uit lijkt me.

En dan puur introduceren wat Marije zegt. Lijkt me niet de bedoeling dat je meiske er buikpijn van krijgt.