(bord) spel voor kind van 4+

N.a.v. het bordspeltopic voor 6 personen, wil ik graag weten wat een leuk spel is voor mijn oudste.

Ik ben echt een spelletjes mens, maar m’n kids nog niet echt (mede omdat ik ook geen leuke spelletjes voor hun heb).

Was is echt een spel wat leuk is (misschien wel voor beide) wat ik met sinterklaas kan geven?

Dacht zelf aan de spellen Dierenvrienden en/of Knappe Koppen omdat die ook al geschikt zijn voor mijn oudste. Nadeel vind ik weer dat ze er (denk ik) ook weer snel op uitgekeken zijn omdat ze maar tot/met 5 jaar zijn.

Dus wie weet iets leuks (hoeft niet perse een bordspel te zijn hoor).

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Willy

Waar hier mee gespeeld wordt;

Knibbel knabbel knuistje

Wie is het

Eendje kwak

Koetje boe

op deze site staan leuke spellen uitgelegd,

is niet commercieel trouwens :wink:

http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/kinder03.html

wij hebben hier diverse

knibbel knabbel knuistje

doras avontuur

mikado

knappe koppen

hondje waf

de wielen van de bus

disney wie is het

Ik heb gekeken naar Hondje Waf.

Dit hadden ze op het KDV dus ook en vond Jesse hartstikke leuk.

Echter, de leeftijdsindicatie is weer van 0-4 jaar.

Misschien moet ik het maar voor Tijn kopen en voor Jesse een iets groter spel.

Janneke, welke van de spellen die jij opnoemt wordt het meest gespeeld en vinden ze dus het leukst?

~wij hebben knappe koppen vorig jaar aan sophie gegeven, en die vind het erg leuk, ook al zitten er heel veel makkelijker opdrachten bij. dat maakt het ook wel weer leuk omdat ze dan veel vragen/opdrachten goed kan uitvoeren :slight_smile:

verder is hier dora’s avontuur en domino ook erg favoriet.

hebben nu voor de sint ook een aantal spellen gekocht, amar weet zo even niet 1,2,3 welke :think:

mikado is erg favoriet, alleen best veel werk om in elkaar te zetten… al die stokjes erin doen…

en wat absoluut favoriet is knibbel knabbel knuisje… is ook leuk voor tijn… :wink:

bij de kruitvat stond nogwat academy. de echte titel weet ikz o een twee drie niet, een soort van opvolg van knappe koppen, van dezelfde uitgever.

Kikker speelt tikkertje!

Bij alle gastkinderen favoriet.

met stip op 1 hier Stef de stuntpiloot

@Jeremy wrote:

met stip op 1 hier Stef de stuntpiloot

Ook erg leuk inderdaad :thumbup:

Hier is piranha Panic echt top :thumbup:

MegaMindy spel ook echt heel leuk :thumbup:

Halli Galli junior

monopoly junior (die is er nu in verschillende vormen heb ik gezien, wij hebben de kermiseditie)al weet ik niet welke leeftijdsindicatie daarop staat.

Wielen van de bus

kids bingo (wij hebben die van Winnie the pooh maar ook die zijn er in verschillende versies)

memory

Stef’s stuntpiloot vinden grote mensen ook leuk 8)

Het grote Pluk van de Petteflet bordspel werd heel veel gespeeld

af en toe spelen we het nog

halli galli

kwartetten

De kinderen van Catan (volgens mij wel een duur spel, maar ik heb 'm 2e hands gekocht, dus misschien op mp kijken?)

Het grote Jip en Janneke spel heb ik momenteel uit de speel-o-theek. Het is een eenvoudig spel, dan kan misschien je jongste ook al meedoen.

Keutelalarm is hier ook een hit!

@lydia wrote:

Stef’s stuntpiloot vinden grote mensen ook leuk 8)

ja, haha, zijn wij hier niet de enige dan. Geloof dat dit onder studenten ook helemaal hip is.

Heb gisteren stefs stuntpiloot besteld!

Vinden de jongens er niets aan, kunnen we het in ieder geval nog samen spelen, hahaha.

Bedankt voor alle tips!

Boomgaard is ook erg leuk (van Haba). Mijn kinderen hebben het vorige maand voor hun verjaardag gekregen en spelen het heel graag. Het leuke vind ik dat je met alle speler sámen speelt om een doel te behalen ipv tégen elkaar. Het gevoel van ‘samen ergens voor gaan’ is duidelijk merkbaar bij ze. En ik denk dat sinds dit spel het begrip ‘winnen’ een stuk duidelijker is geworden, juist doordat je er samen voor gaat.

Ik ga eens een paar spellen bekijken die hier genoemd worden, mijn kinderen vinden het érg leuk om samen met mij spelletjes te doen, en ik ook :inlove:

Hondje Waf

Monpoly Junior

Memory (in verschillende vormen)

Ravensburger junior pictolino (heeft de jongste gekregen maar de oudste speelt even graag mee)

De boomgaard van Haba( we hebben de junior en de normale versie beide vinden ze hier erg leuk)

Dier op dier van Haba

Bingo ( wij hebben de sesamstraat versie)

domino

lotto

ganzenbord

junior triviant

junior monopoly

junior triominos