Ik zit met een vraag waar ik eigenlijk zelf niet uitkom.
Mijn dochter draait zich voortduurend om als zij op haar rug ligt. Ze ligt dan 2 tellen op haar buik en begint dan te huilen en in paniek te krijsen.
Moet ik haar laten liggen of haar omdraaien?? Als ik haar omdraai rolt ze zich vaak of heel snel weer om of ze blijft op haar rug liggen.
Ik begrijp dat ze zelf nog niet terug kan rollen?
Dat kan heel frusty zijn, overdag lekker samen oefenen was hier de uitkomst bij Lucas!
Mirjam, ik heb Josephine steeds teruggedraaid als ze begon te huilen, maar wel op zo’n manier dat ze kon merken hoe ze het zelf kon doen. Dus niet oppakken en terugleggen op haar rug, maar de beentjes draaien en haar schouders ook.
Toen ik er echt gek van werd heb ik het een paar keer goed geoefend :lol: Of het geholpen heeft weet ik niet
Overigens kon Josephine zich steeds langer op haar buik vermaken. Die twee minuten werden er 5 en toen ineens 10.
tedda stomme vraag, maar hoe heb je dat geoefend dan? :think: Jayden begint niet meteen te miepen als hij op zijn buikje ligt, maar hij draait nog amper van buik naar rug…
Ik had haar in de box gelegd en vervolgens een paar keer achter elkaar haar beentjes en schouder omduwen naar haar rug en weer terug naar haar buik. Een vriendinnetje heeft het op bed geoefend
Van de fysio heb ik geleerd hoe je het omdraaien kunt oefenen:
Ene beentje over het andere leggen en dan draaien vanuit de benen, eventueel (voorzichtig) wat druk uitoefenen op de heupen en dan draait hij het bovenlijf zelf mee. Als de armpjes dan niet ‘goed’ (dus naar voren) liggen dan proberen of hij ze zelf goed legt als je de borst wat omhoog tilt.