Boos op KDV-leidster...3e fout met voedingen

Zucht… ik ben boos…teleurgesteld…



De leidster die op donderdag de kids opvangt (gelukkig niet op andere dagen) heeft weeeeeer een fout gemaakt met de voedingen van de jongens…



De eerste fout was dat ze Quin de voeding van een ander kindje had gegeven. Hij was nog geen maand op het kdv en kreeg nog speciale medische voeding, ivm de vroeggeboorte…

Foutje bedankt :roll: Gelukkig heeft hij er geen last van gehad, maar oh…ik was woest… Haar excuus was dat het druk was…



Daarna een tweede fout voor beide mannen. Op verzoek van het kdv geven we altijd een extra voeding mee (voor de knoei). Ze zaten nog op 4 flessen en kregen er 2 daar. Had diezelfde leidster dus om 16:45 nog een voeding aan ze gegeven (die ze pas om 19:00 thuis voor het slapen moesten hebben) Sja…ze hadden honger zei ze…

Ja, daarom krijgen ze ook nog avondeten om 17:30 van ons :roll:

:twisted: :twisted: :twisted:



En vandaag kwam hubbie briesend thuis met de kids… Diezelfde leidster had het wéér gepresteerd om de laatste voeding rond 16:30 gegeven… Inmiddels zitten ze op 3 flessen en eten ze een flinke prak mee.

Gevolg: avond eten hoefden ze niet (Zit je dan met je extra gemaakte eten…) en de laatste fles ging er dus ook amper in… en die had ik al naar achter geschoven… Wordt een leuk nachtje… :evil:



Valt me op, dat de laatste 2 keren is gebeurd toen ze samen werkte met een invalleidster. De vaste kracht was vrij. Die is ontzettend nauwkeurig en weet uit haar hoofd gewoon te vertellen wanneer en hoe lang ze geslapen hebben e.d. :shock: :thumbup: Ik heb daarom ook het idee dat de leidster in kwestie dus gewoon achter haar “aanhobbelt” en dan maar wat doet als zij de verantwoordelijke is…



Wat haar excuus nu was weet ik niet, maar me is not amused :twisted:

Maar sowieso… hebben ze geen boekjes op het KDV wanneer ze slapen, voeding krijgen, spelen etc? Want daar schrijven de ouders vaak in, wat het kindje voor voeding krijgt, hoeveel en wanneer. Dat was bij ons in iedergeval wel zo. Zo kon er nouwlijks een fout gemaakt worden, ook NIET als er een invalkracht werkt



Nee, ik zou ook niet blij zijn als ik in jou situatie zat. :think:

owkee…das zeer ongebruikelijk ja, dat een leidster gaat bepalen wanneer jouw kinderen de laatse fles krijgen. Ik zou zeker weeeeer een gesprek aan gaan

@DreamingOn wrote:

Maar sowieso… hebben ze geen boekjes op het KDV wanneer ze slapen, voeding krijgen, spelen etc? Want daar schrijven de ouders vaak in, wat het kindje voor voeding krijgt, hoeveel en wanneer. Dat was bij ons in iedergeval wel zo. Zo kon er nouwlijks een fout gemaakt worden, ook NIET als er een invalkracht werkt



Nee, ik zou ook niet blij zijn als ik in jou situatie zat. :think:




dit wordt bij ons ook niet gedaan…



wij hebben een groot whiteboard waarop alle voeding en slaap gegevens van de kinderen staan…

en een dag-lijst waarop we schrijven wie wat en wanneer…

dat whiteboard hangt in de keuken bij de voeding…zo kan je precies zien WELKE voeding bij WELK kindje hoort…

en als kinderen allergeen voeding ofzo meenemen dan plakken wij ALTIJD hun naam erop. ( op de deksel en op de voorkant)

dat kan dus niet mis gaan…



als de ouders een ander ritme krijgen ( bijv. een fles minder) dan schrijven het meteen op als ze het vertellen… zo kan dat niet fout gaan.







Becca als ik jouw was zou ik die leidster erop aanspreken… 3x een fout is bij mij echt erop aanspreken en dit melden bij het hoofd.

helemaal met de voeding, dat is een absoluten NO-NO voor fouten.

desnoods vraag je bij het hoofd een speciaal gesprek aan met die leidster en het hoofd erbij.





succes

Hun schema staat in hun dagschriftje, in de overdrachtsmap 'en ze hebben een map waarin de voedingen staan. Dus als ze twijfelt, had ze daar in moeten kijken…



Heb het er vanochtend even met een andere leidster over gehad. Die vond het ook vreselijk en gaf aan dat ze haar gisterenavond had gesproken en ze er behoorlijk ontdaan van was. Sja…oke, maar wij hebben er wel problemen van gehad…



Quin moet zijn medicatie op tijd innemen en dat geven we dus met de laatste fles…en die dronk hij nu dus niet op. (ivm de vaste tijden voor de medicatie, konden we de fles niet uitstellen.) medicatie krijgt hij wel los daarvan, maar hij sliep nu dus niet door :roll: (en dat deed hij net een week :silenced: )



Volgende week donderdag is het kdv natuurlijk dicht, maar de week erna ga ik zeker even een gesprek met haar aan…

@ Colle: Ja dat herken ik ook, dat is oo handig! :slight_smile:



Maar ik zou inderdaad een gesprek met haar aan gaan, want dit kan niet nee. :wall: Een keer kan gebeuren, maar 3x is teveel van het goede. toch?

Ik zou niet alleen het gesprek met de betreffende leidster aangaan, maar ook met haar leidinggevende erbij. Drie keer kort achter elkaar een fout, vind ik wel de moeite waard om een leidinggevende erbij te betrekken.



Ik zou ook niet wachten tot over 2 weken, maar zo snel mogelijk het kdv bellen om een afspraak voor het gesprek te maken. Daarmee maak je ook duidelijk dat je hier hélémaal niet blij mee bent.



succes.

Wat een tenen krullend verhaal… :evil:



Inmiddels gesprek met haar en eventuele leidinggevende gehad?

We hebben inderdaad een kort gesprek met haar gehad. Ze vond het vreselijk en zou beter opletten.

Ben benieuwd, ze heeft de afgelopen paar weken niet meer gewerkt op ‘onze’ dag.

hoe voel je je eronder… heb je nog het vertrouwen in haar???

kan me zo voorstellen dat dat even beneden vriespunt zit…



wel fijn dat jullie een gesprek zijn aangegaan :thumbup:

( heeft het hoofd zich ermee bemoeid???)

Vandaag is de 1e dag de ze ook werkt op ‘onze’ dag. Ben benieuwd. Wel hebben ze een extra leidster aangetrokken op de donderdag, omdat het een grote groep is. Dus blijkbaar zagen ze zelf ook wel in daar dat het niet echt lekker liep :thumbup:

He Becca, hoe is het gegaan vandaag?

Het ging heel goed :dance: :dance: :dance:

Eindelijk!!! Zou het het dan toch geleerd hebben??

We wachten het af…het is wel vaker goed gegaan :mrgreen:

en ook vaker fout…