boontjes pellen en andere eigenaardigheden

Wie heeft er ook een dreumes die sperzieboontjes niet gewoon opeet, maar ze open pulkt en er dan de kleine boontjes uit eet en de buitenkant laat liggen??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@niki10605 wrote:

Wie heeft er ook een dreumes die sperzieboontjes niet gewoon opeet, maar ze open pulkt en er dan de kleine boontjes uit eet en de buitenkant laat liggen??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Ja hier… :inlove:



Maar nu plukt hij de boontjes eruit en eet nu ook de rest op…



M.icah is gek op spercibonen :smiley:

hihi ik deed dit vroeger zelf altijd 8) :lol:

:inlove: hier een peuter die dat ook nog steeds doet! Maar gelukkig eet ze ook de buitenkant gewoon op :wink:

De laatste tijd gaat het beter trouwens, en propt ze de boontjes met 4-5 tegelijk naar binnen :oops: totdat de ergste honger weg is :wink: en dan begint het gepulk weer…



:silenced: maar ach, 't is in ieder geval beter dan wat d’r mama doet :oops: Ik vind die binnenste boontjes zó vies, en eet dus alleen de groene buitenkant :oops: :oops: :oops:

@Jiska wrote:

:inlove: hier een peuter die dat ook nog steeds doet! Maar gelukkig eet ze ook de buitenkant gewoon op :wink:

De laatste tijd gaat het beter trouwens, en propt ze de boontjes met 4-5 tegelijk naar binnen :oops: totdat de ergste honger weg is :wink: en dan begint het gepulk weer…



:silenced: maar ach, 't is in ieder geval beter dan wat d’r mama doet :oops: Ik vind die binnenste boontjes zó vies, en eet dus alleen de groene buitenkant :oops: :oops: :oops:




Hi hi, vlak nadat ik deze post gemaakt had, deed mijn oudste dat ook. Zat de een dus alleen de binnenkant te eten en de ander alleen de buitenkant! :wall: (wel lekker goedkoop natuurlijk als je ze dan de boontjes laat delen :mrgreen:)

Gelukkig eten ze inmiddels wel weer allebei de hele bonen!



Ben trouwens wel benieuwd naar andere eigenaardigheden ook hoor. Zoals dat mijn dochter (ja, diezelfde dus) niet alleen van d’r boterhammen de korstjes niet eet, maar ook een randje laat liggen van een broodje, alsof dat ook een korstje is…

en dat ze vla en yoghurt graag met d’r handjes eet…

en vandaag als klap op de vuurpijl: ze steekt een handje naar me uit met d’r vingertje uitgestoken, dus ik denk, daar zit koek aan ofzo, wat ik eraf moet happen (doet ze wel vaker), dus ik hap…blijkt dat ze net in d’r neus gepulkt heeft! :sick:

Daar hoeven ze geen dreumes voor te zijn…



:roll:





Hier ook zo eentje. Ik let er niet eens meer op :wink:

@niki10605 wrote:

Wie heeft er ook een dreumes die sperzieboontjes niet gewoon opeet, maar ze open pulkt en er dan de kleine boontjes uit eet en de buitenkant laat liggen??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Jasper doet dat ook: en ook bij peultjes en sugar snaps kan het hoor :wink:



De oplossing hier was boontjes in korte stukjes van 1cm of zo snijden en sindsdien eet ie ze wel weer in een keer op :roll: , ook wanneer ze heel zijn :wink:



Nog meer eigenaardigheden:

-alleen dubbelgedopte tuinbonen(het schilletje eet ie dan vervolgens gewoon los op)
  • boterham alleen zonder beleg, met korst: en dan wordt stukje voor stukje de binnenkant eruit geplukt zodat er alleen een geraamte(=korstje) overblijft, beleg eet ie gewoon los

    -spaghetti op z’n Italiaans: dwz mama moet ze een voor een om een vorkje wikkelen en dan slurpt hij ze op



    Als ie niet zo’n moelijke eter was zou ik dit overigens allemaal snel afleven, maar ik ben al blij met elke hap die naar binnen gaat, dus ik accepteer het voorlopig maar :shifty:

Mijn zoontje is dol op de pitjes die in het klokhuis van de appel zitten.

De appel zelf eet hij ook op, maar de pitjes bewaart hij voor het laatst want die zijn het lekkerst :lol:

:smiley: :smiley:

jeetje wat is mijn kind ineens normaal :mrgreen: :liar:



appels eet ie gewoon niet, dus die pitjes ook niet, en boontjes eet ie in zijn geheel op…



en over al zijn rare eigenschappen verder gaan we het maar niet hebben he :smiley: 8)