Boodschappen doen, maar ...

Hoi,





Ik heb een vraag en wil graag jullie mening, ideeën, tips… :wink:





Stan is nu 6 maanden en het is een lang maar oh zo lief ventje…



Maar… hij is dus te lang geworden voor de Maxi Cosi. Hij kan er niet meer veilig in vervoerd worden (zijn hoofdje zit gelijk aan de rand, en officieel mag het hoofdje niet verder dan 2 cm onder de rand), dus vanaf afgelopen weekend zit hij in een autostoel groep 1.



Als ik boodschappen deed, dan nam ik hem mee in de MC op een winkelwagentje… Hup boodschappen erin voor de hele week, hup auto in en weer klaar…



Maar hoe ga ik dat nu doen? Hij is echt te jong om in de winkelwagen te zitten, of zou het wel kunnen voor een half uurtje? Of moet ik de stoelverkleiner meenemen? Of … in mijn eentje boodschappen doen?(op een dag dat hub thuis is, of dat er oppas is?)





Please help me even? :?

Hier een beetje hetzelfde, Sven zit nog wel in de MC maar is eigenlijk

te groot (en te zwaar) dus ik doe hem in de AH in zo’n speciale

kar waar zo’n maxi-cosi achtig ding opstaat (vat je hem nog?)

Weet niet of andere supermarkten deze karren ook hebben?



Als hij al een beetje kan zitten kun je hem toch ook in het

karretje zetten waar normaal de grotere kindjes inzitten?

Hij zit er toch niet onwijs lang is, lijkt mij geen kwaad kunnen…

Ik zou er niet voor thuis blijven denk ik hoor, eventjes moet kunnen.

Ik snap hem…die MC achtige dingen op die karren hebben ze hier bij één AH winkel.





Is wel een goede trouwens… :thumbup:

Moeilijke leeftijd he

Ik heb ook een dochter van bijna 6 maanden. Passen jullie kinderen nog wel zeg maar in de bak van de kinderwagen, of hebben jullie die al omgezet naar een stoeltje? Ik vind het ook zo onhandig op de fiets want Fien is nog net te klein om in het voorzitje te zitten. Allemaal problemen rond de 6 maanden :stuck_out_tongue:



groetjes Merel.

'T is mss een heel gesleur maar neem de maxi-cosi ook mee in de auto en verleg hem dan wanneer je boodschappen doet? :think: :-*

@Bietje wrote:

'T is mss een heel gesleur maar neem de maxi-cosi ook mee in de auto en verleg hem dan wanneer je boodschappen doet? :think: :-




Daar heb ik ook aan zitten denken… dan maar even gebruiken als gewoon stoeltje… Dank je… :-







Merel, Stan zit sinds gisteren in de wandelwagen. Dus niet meer in de bak. Hij vindt het geweldig. Het had nog net even gekund hoor, de bak, maar 6 maand vind ik een mooie leeftijd om te wisselen… :thumbup: Fietsen denk ik voorlopig nog echt niet aan. Wil echt dat Stan eerst goed kan zitten.

Wat lastig! Ik doe nu nog elke dag boodschappen, gewoon met de kinderwagen. Een heel enkele keer past het niet allemaal in de kinderwagen, maar dan ga ik gewoon op zaterdag, als mijn man thuis is. Dan ben ik ook zo klaar, en blijven de mannen gewoon samen thuis. Is dat geen idee?



(of je partner sturen :mrgreen: )

ik zette Dave altijd gewoon in de winkelwagen…

maar die kon toen (met 6 mnd) al zelfstandig zitten… :think:

nu klimt hij er zelf in :thumbup: :mrgreen:



Jade doe ik altijd in mijn draagdoek…

ik til geen maxicosi meer…mijn rug weigerd dan dienst…

'sAvonds boodschappen doen zonder zoonlief? Kind in bed, pappa thuis en mamma aan de boodschap. Ook wel zo rustig in de winkel. En als hij dan eenmaal goed kan zitten, kan hij lekker in het winkelwagentje weer gezellig met jou mee!



Andere tip: laat je man 's avonds de boodschappen doen (doet manlief hier ook, ik heb zo’n gigahekel aan boodschappen doen, dus ik stuur hem erop uit :mrgreen: )

@Chrissy wrote:

'sAvonds boodschappen doen zonder zoonlief? Kind in bed, pappa thuis en mamma aan de boodschap. Ook wel zo rustig in de winkel. En als hij dan eenmaal goed kan zitten, kan hij lekker in het winkelwagentje weer gezellig met jou mee!



Andere tip: laat je man 's avonds de boodschappen doen (doet manlief hier ook, ik heb zo’n gigahekel aan boodschappen doen, dus ik stuur hem erop uit :mrgreen: )




die van mij doet de weekboodschappen :inlove:

Hier heeft super de boer van die zitjes met tuigjes op het winkelwagentje. In de periode tussen maxi cosy en zelf in het wagentje kunnen zitten ben ik dus steeds naar de super gegaan.

jayden hangt in ene draagdoek tydens de boodschappen.

das mss een idee?



xxx

@mamatally wrote:

jayden hangt in ene draagdoek tydens de boodschappen.

das mss een idee?



xxx






Jij hebt mijn draagdoek gekocht… :mrgreen: :mrgreen: …maar Stan is daar echt te groot en zwaar voor. Tenminste wel voor mij… :?

haha ding dong! t is nog vroeg he :wink:

Stoelverkleiner werkt ook super en ik heb bij Bas wel eens aan beide kanten een dikke handdoek gebruikt.

Ik vind het veels te gezellig met de kids winkelen al gaat het dan veel trager en soms met wat trubbels.



Soms ga ik wel alleen, maar alleen als ik echt teveel boodschappen heb.

Ik nam in die periode een sjaal mee, Daar ‘bond’ ik Juul mee vast…

Dat is ook een goede, daar heb ik nooit aan gedacht. Misschien zelf nog iets voor onze Sanne, want die is ook nog redelijk wankel in het wagentje.

Ik ging altijd lopend, met de wandelwagen. Je kunt dan natuurlijk niet zo veel meenemen als wanneer je een boodschappenkar vol neemt, maar het is wel gezellig (als je er de tijd voor hebt natuurlijk, ik werkte niet en kon dus om de dag naar de winkel).