Hallo,
Mijn dochter is net 2 en eigenlijk al vanaf 5 maanden bonkt ze om in slaap te komen :? en niet zachtjes nee echt keihard haar bed piept ook heel erg nu en als je in de woonkamer zit dan hoor je echt keihard bonk bonk bonk :wall: :wall: soms vraag ik me af of het wel gezond is nu, ze doet het zo hard en er ook nog is bij schreeuwen (op een toon schreeuwen) het is niet echt schreeuwen maar uuhuuhuuhuuhuuh ik kan het niet goed beschrijven nu :lol: maar mijn vraag is wie herkend dit? of wie weet of het kwaad kan zo erg???
liefs :-*
mijn zoontje begint nu ook te bonken tegen zijn bed… ik schenk er geen aandacht aan.
Ik neem aan dat hij wel ophoud als het echt pijn doet :think:
Wessel doet het ook… ook al vanaf heeeel jong…
Tsja… wat doe je eraan?
Zachte binnenkanten maken? Dan zoekt ie de bovenkant op… kennelijk willen ze toch de weerstand voelen.
Ik liet/laat het maar gebeuren.
Het komt best veel voor hoor… het “wiegen” om in slaap te komen.
…
Tja mijn man doet het nog wel eens! De eerste paar keren schrok ik wakker en was ik helemaal geschokt van ‘wat doe je nou???’ maar hij sliep er gewoon dwars hoor heen.
Zorg er in ieder geval wel voor de dat dagen voorspelbaar blijven, dat de dagen rustig verlopen zover mogelijk aangezien stress het gebonk kan verergeren. (zo ook ontwikkelingssprongen overigens).
bedankt voor de reactie mijn dochter is dus niet de enige die het doet!
@nouk@ wow jou dochter deed het dus wel heel hard zeg :?
maar het gaat dus over (in sommige gevallen dus niet :lol: ) ik heb vanavond 2 beren inder bed gelegd en het klonk nu wel zachter dan normaal :lol: maar aftoe was het flink tegen de spijlen aan :?
maar bedankt voor de rectie ik kan er zeker wat mee :mrgreen:
liefs Daantje
Mijn broertje is nu 24 en bonkt al sinds hij een baby was, om in slaap te komen. Weet niet of je dit eigenlijk horen wil
moet er eigenlijk een klein beetje om lachen sorry :oops:
Samaar heeft het ook altijd gedaan en nu doet ze het alleen nog als ze heel erg moe is…
hoi mijn dochter is nu 14 maanden en doet precies hetzelfde. heb je al een oplossing gevonden? gr.
@mamadaantje wrote:
Hallo,
Mijn dochter is net 2 en eigenlijk al vanaf 5 maanden bonkt ze om in slaap te komen :? en niet zachtjes nee echt keihard haar bed piept ook heel erg nu en als je in de woonkamer zit dan hoor je echt keihard bonk bonk bonk :wall: :wall: soms vraag ik me af of het wel gezond is nu, ze doet het zo hard en er ook nog is bij schreeuwen (op een toon schreeuwen) het is niet echt schreeuwen maar uuhuuhuuhuuhuuh ik kan het niet goed beschrijven nu :lol: maar mijn vraag is wie herkend dit? of wie weet of het kwaad kan zo erg???
liefs :-*
hoi,
nee nog niet echt ik heb al knuffels geprobeerd zodat ze niet tegen haar bed aan doet (zodat ze minder pijn heeft dacht ik) en ik heb der in bed gelegd als ze echt moe was overdag maar dan nog doet ze het :eh: ik denk dat dat haar manier is van in slaap vallen want het maakt niet uit waar ze is op de bank , in de auto, in de wagen, overal begint ze zodra ze moe is te bonken met haar hoofd heen en weer op en neer haha :lol: heb jij al wel een oplossing gevonden als ik vragen mag ?
hoi nee heb geen oplossing gevonden. mijn dochter doet het n bed ook heel erg. wij liggen er zelf wakker van. heb wel gehoord dat een campingbedje kan helpen omdat er niks zit om tegen te bonken. dat ga ik vandaag proberen dus ben benieuwd! hoop dat het werkt, vind het echt zielig. gr.
@mamadaantje wrote:
hoi,
nee nog niet echt ik heb al knuffels geprobeerd zodat ze niet tegen haar bed aan doet (zodat ze minder pijn heeft dacht ik) en ik heb der in bed gelegd als ze echt moe was overdag maar dan nog doet ze het :eh: ik denk dat dat haar manier is van in slaap vallen want het maakt niet uit waar ze is op de bank , in de auto, in de wagen, overal begint ze zodra ze moe is te bonken met haar hoofd heen en weer op en neer haha :lol: heb jij al wel een oplossing gevonden als ik vragen mag ?
Het kan overigens wel minder worden zodra ze gaan praten!
Dan kunnen ze hun “stress en problemen” uiten.
Ik weet ook altijd precies wanneer mijn vent ergens mee zit en er nog niets over heeft gezegd :mrgreen:
Als kind bonkte hij altijd tegen zijn bed, als volwassene moet zijn kussen eraan geloven (stuk minder pijnlijk, maar wel irritant als je er naar naast ligt).
Succes met jullie bonkende kindjes, het zal vast naar zijn om te zien.
hoi iedereen mijn dochter is nu 14 maanden en bonkt ook erg in bed. wij liggen er zelf wakker van en volgens mij de buren ook. we hebben haar gisteren voor het eerst in een campingbedje gelegd want daar heeft ze niks om tegen te bonken. het heeft geholpen, ze heeft nog wat gebrabbeld en is toen in slaap gevallen. we hebben met z’n allen weer heerlijk geslapen. nu maar hopen dat het zo blijft. gr.
@daiy wrote:
hoi iedereen mijn dochter is nu 14 maanden en bonkt ook erg in bed. wij liggen er zelf wakker van en volgens mij de buren ook. we hebben haar gisteren voor het eerst in een campingbedje gelegd want daar heeft ze niks om tegen te bonken. het heeft geholpen, ze heeft nog wat gebrabbeld en is toen in slaap gevallen. we hebben met z’n allen weer heerlijk geslapen. nu maar hopen dat het zo blijft. gr.
mijn vriend heeft kinderen uit een eerdere relatie daar van deden 2 kids aan headbangen zoals ze het officieel noemen de jongste werd op een gegeven moment ook in een campingbedje gelegt en daar ging ze vrolijk in door tot ze een hele kale plek had bij haar voorhoofd door het schuren langs het gaas.
toen ze een jaar of 4 was werd het steeds minder soms als ik haar hoorde zei ik dat ze moest gaan slapen en hield het op en daarna is ze een rustige slaper geworden.
de andere was een hele extreme headbanger die deed het zo hard dat hij 3 ledikantjes uit elkaar gebonkt heeft zijn bedje stond ook elke ochtend aan de andere kant van de kamer toen hij in een groot bed ging slapen deed hij het gewoon tegen de betonnen muur niks hielp om het tegen tehouden het is gelukkig wel vanzelf opgehouden toen hij een jaar of 8 was .
hij is verstandelijk gehandicapt denk dat het daarom ook wat extremer was ze hebben een jaar of 2 geleden cat scan’s gemaakt om tekijken of hij er wat aan overgehouden had wat zijn gerag kon verklaren maar echt helemaal niks tevinden nu nog heeft hij letterlijk een hoofd zo hard als een betonplaat.
ik bedoel eigenlijk tezeggen dat het in de meeste gevallen wel over gaat wist alleen niet dat zelfs volwassen het soms ook nog doen zo leer je elke dag weer wat
levi doet het ook en ook niet zo zachtjes.
ik vraag me echt of of je daar nou geen koppijn van krijgt :?
maaike zegt:
Het kan overigens wel minder worden zodra ze gaan praten!.
Dan kunnen ze hun “stress en problemen” uiten
kan je daar mee over vertellen of heb je hier een artiekel over oid??
mijn zoontje is in onderzoek voor autisme maar ik denk zelf aan stress en problemen waardoor hij de trekjes vertoont dus dit wat jij zegt kan nog wel eens een oorzaak zijn van het bonken plus dat hij nog amper praat en zich niet goed kan uiten en erg inzich zelf is gekeerd.
Ik heb even gezocht voor je, maar ik kan niet echt een duidelijk artikel vinden wat mijn “stelling” bewijst.
Het houdt natuurlijk niet alleen verband met ‘taal’, maar met een algehele rijping van de hersenen. Ik kan me alleen voorstellen met als je kan zeggen ‘ik ben boos’ ‘of ik heb au’ e.d. je al een stuk onrust kwijtraakt.
Wel heb ik gevonden (in mijn ontwikkelingspsychologieboeken) dat 15% van de jonge kinderen hoofdbonkt zonder medische oorzaak (pijn aan oren bijvoorbeeld). Dat hoofdbonken rond een jaar of 3/4 vermindert of stopt aangezien dan grootste ontwikkelingen dan zijn voltooid of in snelheid verminderen.
Wanneer het kind 6/7 jaar is en nog hoofdbonkt, er sprake kan zijn van problemen in de ontwikkeling.
Er is wel een groot verschil met hoofdbonken in de zin van ‘rust zoeken’ dan agressief hoofdbonken bij driftbuien e.d. (gaat het meer richting automutilatie).
Overigens heet het officieel: jactatio capitis.
Je zou daar nog op verder kunnen zoeken.
Het komt trouwens zelden voor bij volwassen (maar het levende bewijs ligt straks naast me, dat het dus wel kan voortduren :think: ) en het is erfelijk belast (eventueel navraag doen bij familie?!)
dankje voor je info.
bij levi zou het ook komen door zijn oorpijn en het zoeken van rust.
beetje complex waar het vandaan zou kunnen komen want hij word verdacht van autisme en hij heeft veel klachten met oren, astma enz enz.
mijn broertje op jonge leeftijd deed het ook en die heeft wel lichte vorm van autisme.
overgens mijn oudste zoon met een forse ontwikkelingsachterstand heeft dit nooit gedaan, maar die is ook niet gefrustreerd oid.
ik zal eens rond kijken op het internet.