rum rozijnen/appel bollen…
bakken schoonmoe en ik zelf op maandag nog… :drool:
en appelbeignets natuurlijk :drool:
Ik ben nu dus een redelijk eenvoudig recept aan het zoeken, want hier zijn ze dus niet te krijgen.
http://oliebollen.jouwpagina.nl/ heeft plenty recepten. Oh olliebollen…jummie!!
krentenbollen met veeeeeeel poedersuiker!!!
oh oliebollen :drool: maar die hebben we hier niet en mijn ouders waren ze vergeten in het pak op te sturen dus wordt het appelflappen. ook lekker maar niet zo lekker als de oliebol.
Oliebollen, krentenbollen, appelflappen en beignets. :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
Bij mijn vriendin in Nieuw Vennep hebben ze een kraam staan waar echt de allerlekkerste bollen van Nederland verkocht worden (vinden wij). Vandaar dat we daar naartoe gaan om ze te kopen :oops: :mrgreen: (is nog geen half uur rijden hoor, maar toch…)
ja echt wel oliebollen
zo lekker :drool: :drool: :drool:
ikzelf appelbignets
maar ik bak voor de rest…oliebollen (met rozijnen) en appelflappen…
doe ik zondag…maandag moet ik tot 6 werken…
Appelbeignet (door mn moeder gemaakt) en wafels (door mn vader en mij gemaakt). Voorheen maakte ikzelf nog oliebollen, maar heb dat nooit een succes gevonden, die koop ik dan nog liever bij een goede kraam.
wij eten zowiezo altijd olliebollen, maar ook hapjes en drankjes en doen gezellig spelletjes enzo.
We zijn bij vrienden dan en hun hebben ook veel visite dus het wordt erg gezellig.
Er moeten bij hun boven wel 3 beebs en mijn middelste slapen dus nu maar hopen dat ze allemaal zoet gaan slapen
Wij eten oliebollen…en ik bak zelf spekkendikken…
Dat is een soort van zacht,taai pannenkoekje met een stukje spek en droge worst er in gebakken…traditie van mijn opa,en ze zijn zalig…
Hier de ananasflappen favoriet :drool: :drool: :drool:
whahaha, ik ben geboren in nieuw-vennep, en woon nu in ermelo, mn ouders wonen er nog wel en moeten dus bij die kraam oliebollen halen!!!
@cagoo wrote:
Bij mijn vriendin in Nieuw Vennep hebben ze een kraam staan waar echt de allerlekkerste bollen van Nederland verkocht worden (vinden wij). Vandaar dat we daar naartoe gaan om ze te kopen :oops: :mrgreen: (is nog geen half uur rijden hoor, maar toch…)
whahaha, ik ben geboren in nieuw-vennep, en woon nu in ermelo, mn ouders wonen er nog wel en moeten dus bij die kraam oliebollen halen!!!
Compleet offtopic hoor :oops:
Ermelo is zoooooooooooooooooooooo mooi!! Ik wil ook weer terugverhuizen. Bord staat al in de tuin hier! Ben van oorsprong Ermelose namelijk :mrgreen:
Oke, weer ontopic nu:
Mijn moeder maakte altijd zelf de appelflappen en die zijn ook jummie :drool: . Ik ben niet zo’n oliebolleneter.
Oliebollen en Berliner bollen (oliebollen met room ertussen :drool: ) vinden wij het lekkerst.
Verder maken mijn ouders ook altijd Indische pasteitjes :drool: :drool: :drool: , mjammie!!!
@colle wrote:
ikzelf appelbignets
maar ik bak voor de rest…oliebollen (met rozijnen) en appelflappen…
doe ik zondag…maandag moet ik tot 6 werken…
Zijn de oliebollen maandag dan nog wel lekker? Ik ga ook zelf bakken en wil dat eigenlijk ook liever morgen doen, omdat het maandag al druk zat is i.v.m. verjaardag manlief.
ik lust geen fruit wat warm is geweest dus ik heb voor oliebollen en krentenbollen gekozen
ik eet wel ollibollen maar hooguit 1 of 2.
wij eten liever kippepootjes :mrgreen:
Ik heb even voorgeproeft vandaag…
Stoofpeertjesbol :drool:
berlinebol oké
amandelspijsbol :thumbup:
heb nu nog een appelbol maar ik kan niet meer :shifty:
:sick:
Omdat ik een hekel heb om smerige vette kleffe bollen te moeten kopen bij een kraam (of erger de supermarkt) heeft mijn allerliefste moeder vandaag bollen en flappen voor mij gemaakt…
HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK…
Heb ze in de vriezer gedaan, megavers en maandag even in de oven…
:drool: