Bolderkar: Rambler Daytrack of Coocarooc?

We zijn alvast aan het nadenken over het vervoer van onze 2 kids straks. Marie is 2 als de baby geboren wordt. Omdat parkeren hier echt een hel is, willen we de kids niet met de auto naar het kdv brengen. Met de fiets kan eerst ook niet, dus dan blijven een fietskar of duokinderwagen over. Dachten we. Maar er zijn tegenwoordig ook hele vette bolderkarren. Er zijn er 2 die me wel wat lijken: de Coocarooc Breeze of de Rambler Daytrack (google maar ff). Allebei kosten ze een lieve duit, maar dat kost een hippe duowagen of goede fietskar ook.

Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die een van de karren hebben of die beide hebben overwogen. We hebben nog even de tijd gelukkig! Ik heb al wel een voorkeur…

Coocarooc ken ik niet maar wij hebben een (2e hands) rambler daytrack en zijn daar erg tevreden over. We gebruiken hem overigens alleen voor uitjes, dus niet dagelijks. Voor baby’s vind ik het niet zo handig omdat de mc net niet tussen of op de bankjes past. Wij bonden de mc dan altijd vast met spanbandjes, maar als je dat 's ochtends voor je weggaat nog moet doen, lijkt mij niet prettig.

Ik zou dan toch voor een fietskar of duowagen gaat :think:

Wij hebben 2 jaar geleden een bolderwagen (1 groot vak, geen zitplaatsen) bij een kampeerwinkel gehaald. Dat leek ons wel handig voor onze vakantie naar Spanje, om Luc en Stan (toen net 1 jaar) in te zetten en wat andere spullen voor als we naar het strand gingen.

In de praktijk vonden we het niet handig, omdat je een bolderwagen moet trekken en dan of achteruit gaat lopen of met je armen naar achteren, beide loopt niet fijn voor lange stukken.

Voor de Rambler kun je een duwstang kopen, dat lost bovenstaand probleem dan wel weer op :slight_smile:

of je koopt een (veel goedkopere) draagdoek :angel:

beetje laat, maar wil er toch nog wat wat van zeggen, want ik heb ze allebei! zowel coocarooc als fietskar. De fietskar heb ik het eerste jaar het meest intensief gebruikt, tot de kindjes in de fietszitjes konden en daarna nog amper. De coocarooc wordt het meest intensief gebruikt tijdens vakanties en weekendjes weg, ook nu nog. Er kunnen 3 kinderen in of 2 kinderen plus spullen (of gewoon stapelen: een heleboel spullen onderin en drie kinderen erbovenop…kwam hier de afgelopen vakantie ook nog wel voor)

Een duowagen lijkt me niet nodig, zet zo’n meerijdplankje achter je bestaande kinderwagen en je bent klaar.

Of inderdaad een draagdoek, dat is nog het meest ideaal…(behalve als je een tweeling krijgt;-))

Zorg in ieder geval dat je niet met een maxi cosi hoeft te sjouwen…want daar wordt je echt heel ongelukkig van! (zware ondingen)