Bola en stuitligging, broodje aap of niet?

Er doen verhalen de ronde dat je baby in een stuit kan komen te liggen als je een bola draagt. Ik heb hier even op gegoogeld, maar ik vind alleen maar tegenstrijdige beweringen.



Wat vinden jullie? En wat zijn jullie eigen ervaringen?

Wat is een bola? :oops:

@Affie wrote:

Wat is een bola? :oops:




ik wist het ook niet; lang leve google :slight_smile:



http://www.foekie.be/product_info.php?products_id=40

Okee… nou hier je antwoord:



Ik kreeg dus een bola 8) van mijn zus en vroeg mijn vk of er nadelen ivm stuitligging aan zaten… Ze zeggen namelijk dat je beeb naar het geluid ervan zou draaien als je hem hoog draagt, en dat je hem bijvoorbeeld aan het eind van je zwangerschap dan op lieshoogte moet hangen wil je niet dat je kindje draait.

Mijn vk moest hier HEEL HARD om lachen en zei: ALS je beeb al zou draaien naar een dergelijk geluid, zou het die van je stem zijn… dat is immers zijn/haar mama die hij van begin tot einde hoort! En zeg zelf, je mond onderaan je :silenced: zetten is onmogelijk!



Enneuh, ruim 37 weken hier, en al die tijd netjes het koppie onderin :thumbup: :mrgreen:

Hahaha ja inderdaad Affie, klinkt erg logisch wat je vertelt. Dankjewel!

ik heb onlangs gelezen dat een bola niet rustgevend zou zijn voor het kind.

het zou erg hard klinken in de buik.



soms weet je toch niet meer wat wel / niet waar is :think:

Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar ergens anders las ik weer dat het vruchtwater het geluid juist dempt. Hmmm… :think:

Wat heeft mijn beeb dan wel niet gehoord terwijl ik op een kdv werkte met 14 schreeuwende peuters om me heen?! :silenced: Of tijdens concerten waar menig zwangere vrouw naartoe gaat?



Echt meiden, don’t worry, ze kunnen echt wel wat hebben qua geluid. En vruchtwater dempt idd :thumbup:

Beebs kunnen idd wel wat hebben qua geluid.

Ik heb met onze band gerepeteerd (speelde basgitaar) totdat ik 38 weken zwanger was. Nianne is geboren met 39 weken.

Ik merkte wel dat ze op sommige nummers echt wel reageerde. Dan ging ze steeds tegen mijn basgitaar trappelen. :inlove:

Het enige wat ze eraan ‘over’ gehouden heeft is dat ze altijd staat te swingen als ze muziek hoort ! :inlove: