boertjes

Luc en Stan slapen nog steeds niet echt door :zzz:

Mijn man en ik kunnen de nachten dat we 8 uur achter elkaar slapen op 1 hand tellen…

Nu denk ik dat een van de hoofdoorzaken ‘boertjes’ is :eh:

Vannacht ben ik een keer voor Luc eruit gegaan en ging hij na een boertje weer verder slapen. Vanavond is Stan al 2 keer wakker geworden en beide keren zat er een boertje dwars.

Ik kan me niet herinneren dat Pete daar last van had :think:

Wat zou ik eraan kunnen doen? Heeft iemand misschien herkenning en/of tips?

Ze krijgen de meeste avonden nog een fles (Difrax) warme melk, maar ze laten daarna gewoon 1 of meerdere boeren. Ook als ze geen fles krijgen dan hebben ze er last van.

Ze krijgen overdag hun limonade uit een tuitbeker met zachte tuit, zou dit een boosdoener kunnen zijn?

Groetjes Saskia

Onze dochter heeft reflux en heeft ook een hele tijd niet uit een tuitbeker gedronken omdat ze daar veeeeeeel meer last van kreeg. Hier dronk ze vanaf 6 maanden al uit een “normale” beker (zo’n difrax ding met een opstaand kantje). Is wel veel meer werk, omdat je dat zelf moet beethouden en een tuit een stuk makkelijker is. Maar het scheelde hier wel veel. En nu kan ze er zelf uit drinken als we aan tafel zitten, verder drinkt ze nu wel uit een tuitbeker. Maar haar drinken is altijd net behangplaksel ivm het indikken. Daar kan geen luchtbel tussen komen :lol:

Misschien moet je het gewoon ff een dag of 2 uitproberen en ze alleen een fles geven??? Als het na een paar dagen niet minder is kun je gewoon weer met de tuit beginnen, want dan is het wat anders, maar wat het dan is??? Misschien kleinere speen??? (ik opper ook maar wat) Omdat die wat te snel gaat en ze dan dus ook teveel lucht binnen krijgen?

Sas

Helaas geen tips voor je hier geen last van maar het lijkt me erg moeilijk voor jullie om er nog steeds iedere nacht uit te moeten gaan.

Hier drinkt m.anon uit een gewoon plastic bekertje misschien dat eens proberen of dat wil lukken?

Succes meid!

:-*

Hier eigenlijk precies hetzelfde met Stijn ook hij krijgt nog een Difrax fles warme melk voor het slapen gaan. Hij wordt ook geregeld wakker (meestal een keer voor twaalven en daarna rond 0.30/1.00 uur en we kunnen handen schudden mbt 8 uur aaneengesloten slapen pffffffff. We hebben van alles bedacht…misschien fles teveel na het eten…idd boertjes…dromen…Deze week komen de verduisteringsrolgordijnen om te kijken of dat misschien helpt voor het doorslapen.

Ook gaan we waarschijnlijk een slaapritueel van het boekje slaap kindje slaap volgen…Huilen luc en Stan als ze wakker worden??? en worden ze altijd rond dezelfde tijd wakker???

Ik ben benieuwd vond het wel typisch dat ik herkenning zie in jouw verhaal. Enige verschil is waarschijnlijk dat jij de tweeling niet tussen je in legt en Stijn hier dus wel zeeeer geregeld tussen papa en mama in ligt als hij wakker wordt :wall: maar ook wel weer :inlove:

Liefs Laura

Toevallig heeft Stan nu 2 dagen lang 's avonds geen warme melk nodig gehad en is hij ook niet wakker geworden…

:eh:

De jongens uit een gewone beker drinken, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje teveel werk, het zijn dan 2 kinderen die ik moet meehelpen, maar misschien dat ik wel af en toe ga proberen om te oefenen.

Ilaan, hoe bedoel je of Luc en Stan huilen als ze wakker worden? Bedoel je dan 's ochtends met wakkker worden of als ze tussendoor wakker worden?

's Ochtends worden we meestal wakker van èh èh geluiden en zijn ze duidelijk aan het roepen. Ook 's middags na hun middagdutje horen we dit door de babyfoon.

Ze worden elke dag tussen 08.30 en 09.00 wakker, dus op zich wel rond hetzelfde tijdstip. Op mijn werkdagen is mijn man thuis en dan liggen de kids nog op bed als ik aan het ontbijten ben en dan hoor ik al wel eens wat geluidjes door de babyfoon, maar dan vallen ze erna weer in slaap ofzo?

Luc en Stan hebben ook een periode tussen ons in geslapen, ik moet ook een beetje aan mijn nachtrust denken. Als ik in een korte tijd al meerdere keren naar de babykamer ben gegaan dan leg ik diegene tussen ons in, maar dat is alweer een aantal weken geleden. De laatste tijd zijn ze vooral 's avonds onrustig, dus tussen 20.00 en 23.00 uur en dan liggen we nog niet in bed.

Wij hebben hier rolluiken in de babykamer, maar hopelijk werken de verduisterende rolgordijnen bij jullie wel.

Groetjes Saskia

Als Stijn wakker wordt snachts begint ie meteen te huilen (meestal rond 0.30 toevallig vanochtend 5 uur). Geen idee of dat dan angst is of gewoon weten dat papa en mama m toch wel komen halen :think: :mrgreen:. Meestal is ie goed overstuur. Vandaar mijn vraag of jouw jongens dat ook hebben.

Ik wil binnenkort de fles ook achterwege laten denk eigenlijk dat dat meer iets is dat wij fijn vinden dan dat hij het echt nodig heeft, hoort wel bij zijn slaapritueel, maar ja proberen kunnen we altijd.

Succes met alles.

gr. Lau

hier geen ervaring met boertjes (met onrust en snachts wakker worden de laatste wkn wel… maar ja je kent het verhaal en weet dat dit iets anders is)

maar kan het niet zijn dat ze teveel lucht binnen krijgen en ze daardoor last van boertjes hebben. misschien dat je een andere fles hebt om uit te proberen.

@llaan wrote:

Als Stijn wakker wordt snachts begint ie meteen te huilen (meestal rond 0.30 toevallig vanochtend 5 uur). Geen idee of dat dan angst is of gewoon weten dat papa en mama m toch wel komen halen :think: :mrgreen:. Meestal is ie goed overstuur. Vandaar mijn vraag of jouw jongens dat ook hebben.

Ik wil binnenkort de fles ook achterwege laten denk eigenlijk dat dat meer iets is dat wij fijn vinden dan dat hij het echt nodig heeft, hoort wel bij zijn slaapritueel, maar ja proberen kunnen we altijd.

Succes met alles.

gr. Lau

Ze worden dan inderdaad huilend/krijsend wakker.

Soms zoeken ze dan hun speentje en vallen dan weer in slaap, maar meestal blijven ze huilen en moet ik toch echt even gaan kijken.

Ik geef ze dan eerst wat hoestsiroop en/of een speentje, maar als ze blijven huilen dan pak ik ze even op. Ik kijk dan eerst of ze een boertje moeten laten, dus een paar klopjes op hun rug of even wat schudden. Als er een boertje komt dan is het probleem meestal opgelost. Als er geen boertje komt of als ze weer gaan huilen dan ga ik even op ons bed liggen met diegene op mijn borst en dan vallen ze vaak wel in slaap en is het waarschijnlijk een nare droom of angst.

We hebben ook geprobeerd om de warme fles achterwege te laten, maar vaak werden ze dan rond 00.00 a 03.00 alsnog wakker en moesten we toch nog een fles geven.

Toen zijn we weer een tijdje gewoon tussen 20.00 en 22.00 een fles gaan geven als een van de twee wakker werd, maar de laatste tijd drinken ze niet altijd de fles leeg. Eerst een paar dagen Luc niet en nu weer een paar dagen Stan niet. De behoefte voor melk is dus erg wisselend.

@Pitje27 wrote:

hier geen ervaring met boertjes (met onrust en snachts wakker worden de laatste wkn wel… maar ja je kent het verhaal en weet dat dit iets anders is)

maar kan het niet zijn dat ze teveel lucht binnen krijgen en ze daardoor last van boertjes hebben. misschien dat je een andere fles hebt om uit te proberen.

Het is ook niet elke keer, terwijl we altijd dezelfde fles pakken. Misschien dat ze nu even meer last hebben door kiezen op komst ofzo, dat ze door extra speeksel dan meer slikken?

Blijft zoooo lastig. Hebben nu rolgordijnen aangeschaft om het extra donker te maken in zijn kamertje. Dat vond hij toch wel wat eng, zat gisteravond rond 23 te snikken in zijn bedje en kon zijn speentje niet vinden denk ik. Maar ik heb ook gewoon een week moederhart hoor. Moet binnenkort gewoon de theorie toepassen van laten huilen :roll: