Boertje

Onze dochter heeft moeite met het doen van een boertje na het drinken van haar flesje.

We houden haar tegen ons aan en kloppen/wrijven over haar ruggetje maar wat er ook komt, geen boertje.

Als we haar uiteindelijk in bed leggen spuugt ze een groot deel van de voeding weer uit.

Heeft ze wel een boertje gedaan, dan spuugt ze niet of in ieder geval veel minder.



Wie heeft er tips om haar makkelijker een boertje te laten doen?

Kyara liet ook moeilijk boertjes en toen hebben we infacol gehaald

bij de apotheek. En het hielp heel goed, ze liet er beter en sneller boertje

van. Het smaakt naar sinaasappel, en dat ruik je dan ook al ze een boertje laat :lol: :lol:

Dat heb ik wel in huis.

Van de kraamhulp gekregen.

Wist alleen niet dat het ook hielp om makkelijker te boeren.

Dom, want er staat wel op dat het ook helpt bij vastzittende lucht :wall:



Bedankt voor de tip.

We gaan het bij de volgende voeding meteen proberen.

Hier hielp het echt super, er kwam alleen een sinaasappel walmpje langs als ze boerde :mrgreen:

Dat is in ieder geval beter dan die spuug lucht :wink:

Dat is idd helemaal waar. Hoe doet ze het verder??

Ze is heel tevreden ondanks dat ze haar flesjes niet altijd leeg drinkt.

Alleen 's avonds is ze veel wakker, maar dat vind ik niet zo erg.

Als ze dan 's nachts maar lekker slaapt :wink:

Donderdag moeten we naar het cb.

Ben benieuwd of ze goed gegroeid is.

Ik vind zelf dat ze wat bollere wangetjes krijgt.

ik heb via het ziekenhuis een nieuwe techniek geleerd om een kind een boertje te laten doen:



laat de kleine op je been zitten en hou haar onder de oksels vast en maakt dan rustige ronde bewegingen met haar bovenlijfje.

Hoop dat je mijn beschrijving begrijpt, moeilijk uit te leggen als je het niet kan voor doen :wink:



Bij Seth hielp het wel en die had ook vaker moeite met boeren waardoor hij daarna alles onder spuugde.

Hier helpt het als ik haar tegen me aan hou en in dr zij kietel :mrgreen: (met duim en wijsvinger elk in 1 zij zeg maar)… Omdat ze er niet tegen kan maakt ze een plotselinge beweging en die zorgt vaak dat het boertje eruit kan :thumbup:

@Sterretje06 wrote:

ik heb via het ziekenhuis een nieuwe techniek geleerd om een kind een boertje te laten doen:



laat de kleine op je been zitten en hou haar onder de oksels vast en maakt dan rustige ronde bewegingen met haar bovenlijfje.

Hoop dat je mijn beschrijving begrijpt, moeilijk uit te leggen als je het niet kan voor doen :wink:



Bij Seth hielp het wel en die had ook vaker moeite met boeren waardoor hij daarna alles onder spuugde.


Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.

Ik kreeg een pb van iemand met een link van een site waar ook foto’s op staan.

Volgens mij staat op 1 van die foto’s “jouw” techniek afgebeeld.

@Lotte wrote:

@Sterretje06 wrote:
ik heb via het ziekenhuis een nieuwe techniek geleerd om een kind een boertje te laten doen:



laat de kleine op je been zitten en hou haar onder de oksels vast en maakt dan rustige ronde bewegingen met haar bovenlijfje.

Hoop dat je mijn beschrijving begrijpt, moeilijk uit te leggen als je het niet kan voor doen :wink:



Bij Seth hielp het wel en die had ook vaker moeite met boeren waardoor hij daarna alles onder spuugde.


Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.

Ik kreeg een pb van iemand met een link van een site waar ook foto’s op staan.

Volgens mij staat op 1 van die foto’s “jouw” techniek afgebeeld.




Das fijn om te lezen.

Hopelijk gaat 1 van de technieken werken. Tis zo vervelend voor hun als ze hun boertje niet kwijt komen.

Bij een 1e boertje werkt de “zit methode”.

Bij een volgende helaas (nog) niet :frowning:

Lotte, Aukje boert ook moeilijk.



Wat helpt is haar (als ze niet wil boeren) even neer te leggen (heel kort maar) en dan weer rechtop te houden. Dan boert ze wel.

@Matsjo wrote:

Lotte, Aukje boert ook moeilijk.



Wat helpt is haar (als ze niet wil boeren) even neer te leggen (heel kort maar) en dan weer rechtop te houden. Dan boert ze wel.


Ja dat lukt bij Nika ook idd!

De tip van Matsjo was hier ook een succes.

Dit omdat je ze ‘spontaan’, weer oppakt.

@Matsjo wrote:

Lotte, Aukje boert ook moeilijk.



Wat helpt is haar (als ze niet wil boeren) even neer te leggen (heel kort maar) en dan weer rechtop te houden. Dan boert ze wel.


Die kunnen we ook nog proberen.

Hoop dat het hier ook werkt.

@Affie wrote:

@Matsjo wrote:
Lotte, Aukje boert ook moeilijk.



Wat helpt is haar (als ze niet wil boeren) even neer te leggen (heel kort maar) en dan weer rechtop te houden. Dan boert ze wel.


Ja dat lukt bij Nika ook idd!




hier idem :mrgreen: