Nou ja mijn titel zegt het al he, wie heeft de oplossing voor deze snelkookpanleek?
hmm 1 ding weet ik wel als je dat doet kijk uit en doe er geen spekjes bij in want heb het ooit mee gemaakt dat er bij een buurvrouw de pan is ontploft doen ze dus stampot boerenkool aan het maken was in de snelkook pan zelf pak ik altijd de boerenkool uit de vriezer van ah die moet je gewoon in de pan doen zonder water en opwarmen en ik heb binnen 45 min stampot boerenkool op tafel dus nu is mijn vraag hoeveel sneller is dat met een snelkook pan?
Boerenkool in een snelkookpan? Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik maak wel altijd hachee, draadjesvlees, goulash enz in de snelkookpan maar boerenkool zo maken duurt toch ook niet zo lang?
Ik heb het even aan een buurvrouw gevraagd die zelf ook een snelkookpan heeft en uitgeprobeerd. Aardappelen in de pan, boerenkool erbovenop, 300 ml water erbij en nadat de pin helemaal omhoog stond heb ik alles tien minuten laten doorkoken en toen, nadat ik de stoom had laten weggaan, alles gestampt. Het is heerlijk geworden!!! Dat is toch wel vlugger dan drie kwartier.
Ik wilde het uitproberen omdat we vier dagen in de week rond etenstijd een sportend kind hebben en het prettig is als ik dan vlug klaar ben met koken.
Groetjes van deze smulpaap :mrgreen: