Wie heeft nog goede tips om een baby te laten boeren? T boert soms heel moeilijk. Op z’n buik leggen helpt soms. Maar er zijn vast meer trucs. Wat werkt bij jullie?
Ik legde Jayden vaak met z’n buik op mijn onderarm, gezicht richting mijn elleboog, en dan al zachtjes kloppend/wrijvend op zijn rugje de kamer doorlopen.
Same here, Jill spuugde steeds alles onder als ik plaatje A volgde… en bij plaatje C hetzelfde :mrgreen: hier dus ook altijd in de zithouding boeren, dan komt er ook het minste melk terug.
Ik lees even mee!!
Hier ook een boer"probleem".
De armpjes in de lucht houden, wil ook wel eens helpen. Plaatje B hielp ook goed bij Imme, vooral ook omdat je de armen een beetje omhoog houdt…
de 2e was een slechte boerder tot ik hem op een gegeven moment vast had en mn arm net onder zn kont te hoogte van bilplooien drukt niet te hard maar wel even iets druk en :dance: hij boerde en sinds dien deden we het steeds op deze manier
Soms boert Robin overigens ook pas NA dat ik hem een nieuwe luier heb gegeven. Net of het veranderen van (lig)houding ook helpt :think:
Rug masseren, vooral langs of over de ruggengraat. Helpt bij mezelf ook :lol: . Verder boert J goed in alle 3 de houdingen, maar als klein manneke had hij soms wel 20 minuutjes nodig om er 1 te produceren.
Als je je kindje met het gezicht naar je toe houd, dan even voorover buigen zodat je je kindje dus in de lighouding houd en weer omhoog houden. Die tip kreeg ik ook eens en ik vond hem wel werken.
in de zithouding werkte/werkt boeren hier het beste :thumbup:
Bedankt voor de tips. Zitten met de armpjes omhoog werkt inderdaad best goed! :thumbup:
Ik til(de) Jesse wel eens op onder de okseltjes zodat hij helemaal gestrekt is en dan in de zithouding. Net al pers je zo de lucht eruit.
Mijn kleine meid boert volgens mij zo weinig omdat ze een beetje last heeft van reflux. Ik voel meteen dat ze gespannen raakt als ik haar rechtop zet voor een boertje. Ik til haar onder haar okseltjes op een wieg haar dan zachtjes heen en weer terwijl haar beentjes bungelen. Dat is heel erg onspannend voor haar. Zodra ze ontspant komt het boertje meestal meteen. Of een paar minuutjes later als ik haar weer gewoon rechtop op mijn schoot heb gezet.
Bij elk boertje hoor ik dat er voeding meekomt. Dat moet toch niet lekker voor haar zijn. Vandaar die spanning.
Hoog over je schouder, met armpjes er goed overheen. Ander manier is zittend, een hand op buik en voorover laten hangen zeg maar…dan stevig van onderaan billen naar boven wrijven.
Oh ja en een liedje van voor naar achter…met bewegingen werkt ook
@wieniex wrote:
Oh ja en een liedje van voor naar achter…met bewegingen werkt ook
Hihi, da’s waar, dat deden we bij Em ook. Wat vergeet je toch veel…