BOEM

Tja, kleine jongetjes worden groot…



Mijn knul is soms nogal een handenbindertje en zit daarom nog wel eens in de box als mama iets moet doen.



Alleen, net was het ineens BOEM en toen lag meneer naast de box :o :cry: .



Nu wordt het dus wel errug lastig om even “snel” iets te doen, zonder het risico te lopen dat hij weer eruit klettert :shifty:

Ach jeetje toch… :hug:

Dat zal wel even schrikken zijn geweest…



Tsja, idd… kleine jongetjes worden groot!!! :wink:



Ons ventje kan dat nog niet gelukkig (of hij weet nog niet dat ie het kan ;))

Ik hou er wel mijn hart voor vast, hebben steentapijt (of hoe heet dat?) en als ie ‘gewoon’ valt, dan wordt het al een flinke buil op zijn bolletje :shock:

Laat staan als ie zo’n flinke klap zou maken… :silenced:



Goed vallen-en-stoten-gel smeren op de eventuele blauwe plek of bult, helpt goed :wink:



Groetjes, Marieke

mmmmm… :hug:



Lianne zit ook nog in de box en ik wacht ook op dat moment :mrgreen:

Hier de box al vanaf dat ze 10 maand is de deur uit mede omdat ik dat wil voorkomen :slight_smile:

Wow, met 10 maanden de box de deur al uit… wat knap!!

Mag ik vragen hoe jij dat dan doet als je bv eten gaat koken of naar het toilet moet?



Nouja, scheelt misschien ook wel per kindje.

Hier een enorm ondernemend, nieuwsgierig en actief mannetje, die werkelijk waar alles uit de kast wilt trekken, overal aan/in/op wilt zitten en het liefst van alles door de kamer heen smijt om te ontdekken wat voor geluid het maakt en wat er mee gebeurt… :mrgreen:



Dus laat ik de box gewoon nog ff staan hoor :wink: Maak er elke dag wel even gebruik van.

We hebben zelfs boven op de overloop een box staan. Speelt meneer heerlijk in als ik ff wil douchen 's morgens.

(manlief werkt in ploegendiensten, dus heb vaak zat dat ik alleen met ons ventje ben)



Maar intussen hoop ik natuurlijk wel dat ie niet de box uit kukelt :pray:



Groetjes, Marieke

Melinda blijft meestal in de kamer als ik eten ga koken.

Mocht ze wel in de keuken komen dan gaat ze weer terug naar de kamer…



Als ik naar het toilet moet dan laat ik de deur open en heb ik zicht op de woonkamer

Maar ze kunnen niet van buiten het toilet zien :mrgreen:



Ze is (nog) niet zo,n kindje die alles uit de kasten trekt en aan alle knoppen zit dus denk dat dat ook wel scheelt…

De box heeft ze btw nooit fijn gevonden

Noëlle zit ook al vanaf dr verjaardag niet meer in de box, ze wilde niet meer. Het is ff een gedoe soms maar ja je moet wat!

Ze is er overigens nooit uitgeklommen, wel uit dr andere bedje, daar was het wel een keer boem! Nu heeft ze een ander ledikantje die wat lager is, ben benieuwd hoelang dat gaat duren.

auw!

Box direct de kamer uit gedaan of dat nog niet?



Hier is de box eruit gegaan vlak voor de 1e verjaardag van de jongste… hij zat er vrijwel nooit in en kon de ruimte wel gebruiken voor de verjaardag en daarna voor de kerstboom :lol:



De oudste zat erin tot de 2e geboren werd… hij was toen 1,5 en nog lang niet uitgebokst, hij vond het een heerlijk plekje. Heeft er later ook nog wel ingezeten toen de bodem weer laag stond.



Denk dat hij deze keer wel weer langer zal staan ivm leeftijdsverschil jongste 2 straks.

hier ook al ruim voor haar 1e verjaardag de deur uitgedaan… ze vond het niets…broerlief dook elke keer bovenop haar…

we waren er klaar mee…

( bij dave trouwens ook ruim voor zijn 1e verjaardag al weg…)

Bij N.yn is de box ook snel de kamer uit gegaan, maar dat was in alle opzichten een ander kind :lol: . Zij trok bv. ook niet de keukenkasten en laden open en dat doet dit mannetje wel. Ik kan hem dus echt geen seconde alleen laten, want manlief zegt dat 'ie z’n vingers niet tussen de kastjes krijgt als er van die kinderbeveiliging opzit :roll:



De box blijft hier nog wel even staan, maar ik moet 'm geen schoenen meer aandoen in de box, want dan klimt hij bij de spijlen omhoog en met z’n sokken glijdt hij weer naar beneden… maar ja, of dat ook daadwerkelijk de oplossing zal zijn… ben bang dat hij genoeg kracht in z’n armpjes heeft om zich helemaal omhoog te drukken en zo over de rand te kukelen… En die stenen vloer bij ons geeft niet mee :wall: :wall:

Tapijtje ofzo onder de box leggen dan?



Hier blijft de box ook nog mooi staan hoor!

Ik moet ook wel zeggen dat hij het erin zetten even NIET leuk vindt, maar dan zeg ik “mama gaat nu even koken (ofzo), ga maar lekker even spelen” en zodra ik dan uit het zicht ben, dan gaat ie heerlijk zitten spelen met zijn babyspeelgoed :inlove:

(dat activity-center-ding met alle muziekjes blijft gewoon leuk voor hem).

Hij heeft een grote knuffelgiraffe, daar gaat ie dan lekker tegenaan hangen/er op liggen, boekje erbij… en dan is het echt zijn rustmomentje :thumbup:



Groetjes, Marieke

Hier ook de box eruit rond 10 maanden, mede omdat ik ook bang was om hem een keer naast de box te vinden. Aangezien meneer zich gewoon omhoog trok.

Ik zette hem toen en nu nog steeds in zijn triptrap stoel als ik even naar het toilet moet of snel naar boven.

Of als ik snel moet plassen zet ik hem bij me in de gang kan hij ook geen kant op :slight_smile:

Hier met een jaar ook de box eruit gegaan en zat er toen al heel weinig in.

Met koken en wc etc loopt ze gewoon rond en komt soms even kijken.

Bij Juul was de box met 6 maanden de deur uit en Imme was een maand of 8-9…

We hadden toen een traphekje tussen de keuken en de kamer en als ik naar de wc moest wist ik dat Juul bleef waar hij was (hij tijgerde pas met 13 maanden) en Imme nam ik mee naar de hal/wc.

Imme is ook een ondernemende tante en zit overal aan, klom met een maand of 9-10 al de salontafel op. Het is hier altijd goed gegaan…