Boeketje maken (Pinksterbruiloft zoon) >help!<

Vrijdag is het pinksterfeest op school en omdat mijn zoon de oudste is, is hij de bruidegom. Hij moet de pinksterbruid dan een boeketje geven en daar moet deze mama voor zorgen!

Maar hoe en wat?

Juffie zei dat veldbloemen goed zijn… Veldbloemen… ik vind echt niets meer dan boterbloemen, maar daar maak je niet echt een mooi boeketje van?!



In mijn stresserigheid neig ik er nu naar om mijn buurtman te gaan vragen, hij is bloemist en wil misschien wel een boeketje (en corsage voor de bruidegom) maken :oops: .



Of is hier iemand met DE tip!? 8)

Bij ons is het de bedoeling dat ze wel echt met roosjes komen ook. Ik heb toen mn zoon buridegom was dus kleinenroosjes gekocht, vlier en boterbloemen enzo geplukt, eris idd nog niet veel, en dat met een lint bij elkaar. Zag er leuknuit hoor!

ik zou gewoon iets met roosjes maken, groen erbij…

en dan een bol/boeket maken…



maar als je buurman bloemist is, zou ik het gewoon aan hem vragen…

nou ja, niet mijn buurman maar mijn buurTman. Geen idee of hij daar wel zin in heeft haha, dus ik klungel morgen zelf wel wat in elkaar. Ga ik dus roosjes kopen en vlier en boterbloemen plukken… en ik moet het dus morgen maken maar het moet vrijdag mooi zijn?! :think: :shifty:

ze goed in het water laten staan, en desnoods vrijdag er wat alu.folie omheen doen en wat keukenrol (of iets anders dat je de folie niet ziet)



zo doen wij dit altijd bij het gilde…

@Marite wrote:

nou ja, niet mijn buurman maar mijn buurTman. Geen idee of hij daar wel zin in heeft haha, dus ik klungel morgen zelf wel wat in elkaar. Ga ik dus roosjes kopen en vlier en boterbloemen plukken… en ik moet het dus morgen maken maar het moet vrijdag mooi zijn?! :think: :shifty:




Nee vrijdagochtend doen hoor! Zeker die veldbloemen zijn zo snel slap het eerste jaar met sint jan zagen mijn kinderen er niet uit :roll:

Als advies geven ze hier mee de bloemen gewoon in een teiltje water te kieperen. Met een boeketje gaat het wellicht beter als met de sintjankrans/ketting, dan kan je natuurlijk wel zorgen dat de stelen goed nat blijven.

In elk geval in de ochtend plukken (dan zijn de bloemen op hun best) en zo snel mogelijk in het water. Op laten trekken en dan pas een boeketje van maken. Heb je niks in de tuin staan wat je kunt gebruiken?

Mooie grassen (aren) staan ook erg leuk in zo’n boeket. De bloemen van de zuring vind ik altijd erg mooi. En korenbloempjes? Klimop? Als je dat soort dingen combineert met trosroosjes bijv. doet het heel ‘velderig’ aan.

Succes!

Nou… ik ben naar buurtman de bloemist gegaan,

de moeder van de bruidegom van de andere klas had wel opdracht gekregen voor een echt boeketje.

Dus ik kom net bij de bloemist vandaan, hij maakt er een mooi klein boeketje (biedemeijertje?) van, met rood en blauw, geen idee wat voor een bloemen hij gaat gebruiken maar het komt vast wel goed… lijkt mij, hoop ik, ga ik van uit.

Nu de hoed van zoon nog pasklaar maken, en nog met crepe-en zijdevloeipapier aan de slag voor dochter en het Pinksterfeest kan beginnen!

Iemand enig idee wat voor een weer het morgen is?!

voor het weer:



http://www.weeronline.nl/



Kun je je woonplaats invoeren en zien wat de verwachting is, komt hier meestal erg goed overeen met deze site

Het was echt een super dag!

Met ook nog eens, warm, stralend zomerweer! :thumbup:

Ja mooi he, het heeft hier af en aan geregend en ook echt heeeel hard, maar tijdens de viering en dans rond de meiboom was het stralend zonnig weer :smiley:

Heerlijk feest! zo mooi al die kindjes in het wit, samen zingen en daarna gezellig aan de thee met lekkers.

En hoe was het boeketje?



Meiboom… kan ik trouwens niet helemaal rijmen met het feit dat het nu echt juni is…