Boeken gezocht voor seksuele voorlichting

Mijn zoontjes van 6,5 en 8,5 jaar beginnen vragen te stellen. Ik wil ze niet langer met ‘wat denk je zelf’ en ‘dat zou wel eens kunnen’ beantwoorden, maar nu eens serious uitleg te geven.



Alleen de boeken bij de bibliotheek vind ik wel heel ver met hun uitleg gaan. Iemand ervaring met een goed, makkelijk te lezen en niet te omslachtig boek over dit onderwerp?

Niemand dus een goed boek gevonden, net als ik dus.



Ik heb het nu gedaan a.d.h.v. een medische kinderencyclopedie…

Even bij je plaatselijke bieb binnenlopen, gratis lidmaatschap en per leeftijd hebben ze ook over dit onderwerp geschikte boeken



Petri

Ja, daar had ik al gekeken, maar dan gaat het gelijk over homoseksualiteit en zelfbevrediging etc. Meer voor oudere kinderen dan voor 9-jarigen die ‘het’ voor de eerste keer horen.

Mischien haar meester/juf op school iets wat ze zelf gebruiken als er vragen komen?



En anders alleen die bladzijden gebruiken van een eitje en een zaadje voor de verduidelijking en de rest zelf vertellen tot wat jij nodig vind.



Petri

Ben jij ook op mij? van Sanderijn van der Doef



Dit is echt een heel erg leuk boek, leuk geschreven en ze kunnen het ook zelf lezen. Omdat het op een duidelijke manier is geschreven voor die leeftijd.

Hij heeft meerdere titels.

Kijk maar even op bol voor de plaatjes en recenties.

Een late reactie.

Het boek seks en zo is een leuk boek.

Staat tekst in maar ook getekende plaatjes en stripjes.


In dit boek vind je alle informatie over je lichaam, van binnen en van buiten. Ook krijg je antwoord op vragen over verliefdheid, kussen, vrijen, baby's en abortus. En over homoseksualiteit, voorbehoedmiddelen, gezondheid, hygiëne en seksueel overdraagbare ziekten.

Ik denk ook niet dat je te ver kunt gaan met uitleggen, op die leeftijd…

Hier vroegen ze er al heel jong naar en ik denk dat de oudsten vijf of zes waren toen ze het hele verhaal kenden zeg maar… Volgens mij vragen kinderen ten eerste niet meer als dat ze aan kunnen, en als je daar gewoon eerlijk op antwoord ontstaat er binnen het gezin ook geen taboe over het onderwerp. Het is gewoon normaal en wordt hier tussen neus en lippen door besproken, ik vind dat heel belangrijk (durfde thuis echt niks te vragen vroeger) .

Wij hebben ook het boek van sanderijn van der doef en onze zienswijze op seksuele voorlichting is wel gebaseerd op wat zij daarover geschreven heeft.

Ik heb ook altijd het idee dat ze er niet meer van oppikken dat ze aankunnen of bij hun leeftijd past.

@stillewater wrote:

Ben jij ook op mij? van Sanderijn van der Doef



Dit is echt een heel erg leuk boek, leuk geschreven en ze kunnen het ook zelf lezen. Omdat het op een duidelijke manier is geschreven voor die leeftijd.

Hij heeft meerdere titels.

Kijk maar even op bol voor de plaatjes en recenties.


Sanderijn is een vrouw, maar verder helemaal mee eens.



Voor kleinere kinderen heet het boek “ik vind je lief”.

Onze bieb heeft beide boeken, zal ze eerst eens lezen en als ze leuk zijn kopen want voor de volgenden.



Bedankt voor de tips!