boek van kinderarts, pffff

Mijn vriend kwam thuis van het boodschappen doen, en liet me vol trots een boek zien wat hij gekocht voor jonge ouders, alles over het eerste jaar. Van ziektes tot voeding tot slaap etc.

Hier in Frankrijk een bekende kinderarts want hij komt vaak op tv.



Ik heb een paar bladzijdes doorgelezen en ik mag die kerel nu al niet…



onder het kopje ‘onnodige artikelen om te kopen’ een kolf dat is toch wel uit de tijd, en alleen nodig op medische indicatie. wordt nog maar weinig gebruikt.



een baby die borstvoeding krijgt is het moeilijker aan te merken of hij honger heeft of dorst (bij kinderen met flesvoeding merk je dit makkelijker zegt hij) maar ook als je borstvoeding geeft kun je vanaf dag 1 als je denkt dat hij dorst heeft (en dus geen honger) een flesje met water geven :think:



het staat er niet zo letterlijk, maar t komt er op neer dat je met 3 maanden stopt want dan ga je werken.



Met 4 maanden begin je met groente als bijvoeding. In een fles dus een soort groentesoep met melk. Wat vaak ook lastig is met BVkindjes want die weigeren de fles, dus dan maar als pap. (om nog maar te zwijgen van t idee dat je dus groentesoep gaat geven gemengd met melk in een fles bbrrr kan me goed voorstellen dat kinderen dat niet lekker vinden)



Vaak zijn BV kindjes geconstipeerd en hebben ze soms geen poepluier 8 dagen lang, langer dan 8 dagen moet je naar de dokter. Dat ze dit hebben vindt hij een vreemd verschijnsel. KV kindjes kunnen dit ook hebben maar kwam minder vaak voor.



zal ik nog doorgaan…???

@océan wrote:



zal ik nog doorgaan…???




u… nee hoor, de sterkking is duidelijk, deze meneer moet nog even terug in de collegebanken…
  • valt van haar stoel van verbazing *…



    Jeetje, zonde zeg, dat zo’n bekende arts zo’n foute informatie verstrekt :frowning: .

Tsja… volgens mij mogen we, ondanks dat hier ook nog wel het een en ander verbeterd kan worden op dat gebied, toch wel blij zijn dat we in NL wonen… veel omringende landen zijn blijven steken in het idee dat thuisbevallen levensgevaarlijk is en borstvoeding achterhaald… :wall: :wall: :wall:

een klof uit de tijd :shock:

volgens mij is die vent gewoon uit de tijd

bv geven is helemaal the bomb! :mrgreen:



zoals mijn moeder zou zeggen

volgens mij is hij dr. in de weet niet kunde :lol:

@GroeneVrouw wrote:

Tsja… volgens mij mogen we, ondanks dat hier ook nog wel het een en ander verbeterd kan worden op dat gebied, toch wel blij zijn dat we in NL wonen… veel omringende landen zijn blijven steken in het idee dat thuisbevallen levensgevaarlijk is en borstvoeding achterhaald… :wall: :wall: :wall:




ja je hebt aan de ene kant gelijk, aan de andere kant is er hier ook een groep vrouwen die de ‘noordelijke landen’ willen volgen; BV, draagdoek, natuurlijk bevallen, katoenen luiers etc.

Ik heb zelf ook erg geluk gehad dat ik een VK had die van zo natuurlijk mogelijk houdt. Hoe ik hier gevolgd ben door haar, van eerste controle, tot bevalling tot nu bekkenbodemtraining, dat gebeurd niet veel meer in Nederland op die manier. Ik was eerst ook redelijk sceptisch over hoe alles hier gaat, maar zie nu dat in beide landen voor en nadelen zijn. Maar wat betreft BV en natuurlijk bevallen is dat in Nederland zeker een stuk normaler!!

ehm… denk dat wanneer je sommige dingen in een bepaalde context zet dat het zeker wel ergens op slaat… maar zo los ziet het er heel raar uit ja.

@anjelique! wrote:

ehm… denk dat wanneer je sommige dingen in een bepaalde context zet dat het zeker wel ergens op slaat… maar zo los ziet het er heel raar uit ja.




helaas staat t niet in een context, t is een beetje een basisboek, met steeds kleine stukjes tekst over een onderwerp. Over de kolf bijvoorbeeld staat niet meer als dit wat ik nu vertaald heb.

@poeizie wrote:

een klof uit de tijd :shock:

volgens mij is die vent gewoon uit de tijd

bv geven is helemaal the bomb! :mrgreen:



zoals mijn moeder zou zeggen

volgens mij is hij dr. in de weet niet kunde :lol:


:lol: :lol:
anjelique! schreef:
ehm.. denk dat wanneer je sommige dingen in een bepaalde context zet dat het zeker wel ergens op slaat.. maar zo los ziet het er heel raar uit ja.


helaas staat t niet in een context, t is een beetje een basisboek, met steeds kleine stukjes tekst over een onderwerp. Over de kolf bijvoorbeeld staat niet meer als dit wat ik nu vertaald heb.


Even mijn ervaring hiermee dan, er wordt vooral toch gepraat over zgn. live voeden en kolven eigenlijk als noodoptie maar zeker niet als standaard. Misschien dat dit wordt bedoelt?
Of het ligt aan mijn instelling van half vol :wink: