boek schrijven

@miranda79 wrote:

Oh, ik zat maar te zoeken, maar had dus koelkast ingetikt… :roll:



edit, dit is niet het goede topic…




http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=3463&highlight=&sid=c5fe968d4819857ccd5d905750873629

Thanks! ik kon hem middels de zoekfunctie ook niet vinden, en wist niet meer in welk forum hij stond…



Misschien een idee hiermee verder te gaan?

ben eigenlijk wel benieuwd wat MegaMindy er zelf ook van vind?

Ik heb zelf nog even na gedacht en jullie reacties gelezen.



Wat ik zelf wil schrijven is een een boek, maar gewoon in staat hoe je kind zich ontwikkelend, en welke fases het door loopt, en waarom het zo gebeurt als het gebeurt zeg maar.

En waarom het goed is dat het alle fases door loopt etc.

(en ieder kind is anders, maar doorloopt wel alle fases maar op zijn of haar tempo)



De bekende sprongen van oei ik groei herken en zie ik zelf niet bij mijn kind. Nou moet ik zeggen dat ik me er dus ook niet in verdiep omdat ik dus het oei ik groei boek niks vind.

En daarom dat ik dacht zal ik zelf een boek schrijven een soort van. Waar je gewoon in leest wat er gebeurt met de ontwikkeling van je kind… gewoon simpel huis tuin en keuken geschreven.



en in de eerste instantie wil ik dan van 0 tot 2(4?) proberen te omschrijven(omdat dat is waar ik het meeste van weet)

Vanuit welke achtergrond wil je dit schrijven?

Owja ook wel handig natuurlijk, ik werk zelf in de kinderopvang, en heb paar opleidingen/bijscholingen gedaan. met betrekking op ontwikkeling van het kind, pedagogen (al wil ik dat niet er in zetten)

Maar wordt het dan niet gewoon ‘Oei ik groei’ maar dan zonder de maandsaanduiding erbij? :think:



Ik zou me overigens dan wél eerst in Oei ik groei verdiepen voordat ik een boek schrijf wat er dan toch wel op lijkt…

ja dat was ook mijn eerste reactie. Want wat jij wil schrijven staat voor het merendeel in oei-ik-groei. Ik zou het eerst eens even goed lezen voordat je tijd en moeite gaat steken in het schrijven van een boek.

Niet onaardig bedoeld hoor…



Maar iemand die er vanuit de praktijk een beetje verstand van heeft zou ik wat minder serieus nemen dan een pedagoog die zich al jaren heeft verdiept in ontwikkelingsfasen…

Ik kijk als ik een boek koop ook naar de schrijver van het boek.



Wat jij zou gaan doen is waarschijnlijk heel veel informatie copypasten, of herschrijven in plaats van echt nieuw materiaal te schrijven.



Nogmaals niet onaardig bedoeld, maar dit was wel de reden dat ik vroeg naar de achtergrond waar vanuit je zou willen schrijven.

@lydia wrote:

Niet onaardig bedoeld hoor…



Maar iemand die er vanuit de praktijk een beetje verstand van heeft zou ik wat minder serieus nemen dan een pedagoog die zich al jaren heeft verdiept in ontwikkelingsfasen…

Ik kijk als ik een boek koop ook naar de schrijver van het boek.



Wat jij zou gaan doen is waarschijnlijk heel veel informatie copypasten, of herschrijven in plaats van echt nieuw materiaal te schrijven.



Nogmaals niet onaardig bedoeld, maar dit was wel de reden dat ik vroeg naar de achtergrond waar vanuit je zou willen schrijven.




Ik sluit me hierbij aan. Volgens mij is er ontzettend veel research gedaan toen het boek “oei, ik groei” geschreven werd. Het is niet zomaar iets.



Ik heb veel liever dat je een leuk boekje schrijft voor een 1-jarige met een leuk verhaaltje. Dat mis ík nu juist. :mrgreen:

Ik heb nooit “Oei, ik groei!” e.d. gelezen.

:stuck_out_tongue: Als ik ergens mee zat dan keek/vroeg ik hier op KOK of op een ander forum wel raad :wink: .



Wat ik zelf echt een super leuk boek vind, en die ik al las ver voor ik kinderen had is “Madeleines Wereld” van Brian Hall.

Ik zou best meer van dat soort boeken willen lezen!