Hoi allemaal,
Een goede vriendin van mij probeert nu 2 jaar zwanger te worden, maar tot nu toe zonder resultaat. Volgende maand mag zij voor het laatst Clomid gebruiken, en daarna moet ze beslissen of ze verdere stappen wil proberen.
Nu wil ik haar graag steunen, en ik weet dat zij hier al een tijdje naar op zoek is; ik zou haar graag een boek cadeau willen geven. Met verhalen over vrouwen die al een tijdje zwanger proberen te worden, hoe zij zich voelen etc. Ze zoekt heel erg herkenning om daar steun uit te halen.
Weten jullie misschien of hier boeken over te krijgen zijn?
Dikke kus, Marjolein
Misschien kan je eerst even gaan kijken in de bieb.
Dan weet je wat er zoal in de handel is,dan kan je het evt bestellen bij de boekhandel.
Succes ermee!
Lief van je dat je dit van plan bent!
Op de site van freya staat ook een boekenlijst. Kun je daar even kijken wat je denkt dat haar het meest aanspreekt. Een roman of juist een naslag werk.
Qua roman vond ik ‘lipstick en luiers’, erg grappig en herkenbaar.
suc6 bij het zoeken.
Eisprong - Judith Uyterlinde
‘Ik ben een vrouw in de bloei van mijn leven. Ik wil alles. Gepassioneerde liefde, hechte vriendschappen, boeiend werk, verre reizen. En een kind. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig. Eerst word ik maar niet zwanger. Dan eindigen mijn zwangerschappen in mislukkingen. Ik ga op mijn hoofd staan en als dat niet helpt probeer ik IVF. In mijn naaste omgeving bollen de buiken aanstootgevend op. Moet ik me neerleggen bij mijn falen? Moet ik doorgaan? De vergeefse pogingen gaan mijn leven steeds meer beheersen. Alles lijkt me te ontglippen. Totdat een dramatische gebeurtenis de neergaande spiraal doorbreekt…’
Dit is het openhartige verslag van een kinderwens, verstrengeld met de wens tot hevig leven. Het is ook een verhaal over liefde, ambities en keuzes van een vrouw in deze tijd. De auteur beschrijft het innerlijke gevecht van een dertiger die graag wint, maar geconfronteerd wordt met verlies. Gedreven door woede en verlangen, twijfels en wilskracht, jaloezie en liefde baant de vrouw zich een weg door het zompige moeras van de kinderwens. Haar gemengde gevoelens worden zuiver en direct weergegeven, in een sprankelende stijl met verrassende en ontroerende beelden.
Dit boek hebben Marco en ik gelezen in het begin van ons IVF-traject. Vooral Marco had veel aan de dingen van herkenning en heeft in 1 adem het boek gelezen. Doordat je er middenin zit, haal je er zoveel uit ‘Je bent niet de enige…’
Ja, die heb ik ook gelezen, ook een aanrader inderdaad!
Inderdaad, Eisprong!!
Voor mij ook heel erg herkenbaar!
Mijn vriendin heeft hem nu te leen.
Ze wilde hem graag lezen om een idee te krijgen hoe mensen met een onvervulde kinderwens zich voelen en hoe ze daar mee om kan gaan.
Is het ook erg geschikt voor!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga me eens verdiepen in de boeken die jullie voorstellen, en ga er dan snel een aan haar geven!
:-*
Baby Circus is ook een aanrader.
Gaat over een vrouw die graag zwanger wil worden.
Er word op een humoristische manier omgegaan met alle ongemakken die erbij komen kijken als je zwanger wil worden/niet kunt worden.
Succes met zoeken!