Boek over slaapproblemen bij kinderen

Wij hebben hier sinds tijden te maken met een dreumes met slaapproblemen, en alles al geprobeerd. Nu zie ik dat er veel meer ouders hier op KoK te maken hebben met slaapproblemen bij hun kids en niet zo goed weten heo dat op een voor hun prettige manier op te lossen.

Vb: onze dreumes kan (sinds gisteren lijkt het op kón :smiley: ) niet meer uit zichzelf in slaap komen, met het gevolg dat wij gemiddeld 5 keer van ons bed af moesten komen, jochie moesten wiegelen etc. voor hij weer in slaap viel. Oók als hij bij ons in bed lag. Laten huilen in zijn eentje was voor ons geen optie, maar het dagelijkse leven werd er hier ook niet beter (lees gezelliger) op. Laat staan onze oudste die toch ook zijn aandacht nodig heeft, en dan nog werk etc. erbij genomen. Toevallig kwam ik op internet een boekbespreking over dit boek tegen, en heb het meteen geleend in de bieb. Het is geschreven door medewerkers van de Millpondkliniek in Amerika, een kliniek speciaal voor kinderen met slaapproblemen.



Het boek beschrijft verschillende slaapproblemen met verschillende oplossingen. Het is toepasbaar voor kinderen van alle leeftijden (noot: er stond bij de boekbespreking dat alleen het hoofdstuk over BV overgeslagen kon worden, ik sluit me erbij aan met de huidige inzichten bij babies hierover). Er worden diverse oplossingen voor 1 en hetzelfde probleem aangeboden waardoor je kunt kiezen voor de methode die het beste bij je past.



Ik ben heel enthousiast tot nu toe over dit boek, wij passen de geleidelijke terugtrekking methode toe bij Yanniek. Dit houd in dat Yanniek in onze aanwezigheid leert in zijn eigen bed zónder hulp in slaap te vallen. Voor ons is dit de beste methode omdat wij het nog stressvoller vinden om ons kind gedurende een bepaalde periode alleen op zijn kamertje te laten huilen. Zo heb ik hem vanmiddag ook op bed gebracht, meneer is voor het eerst zonder 1 kik in slaap gevallen én slaapt nu nog! Dat is al anderhalf uur! Zo lang heeft hij 's middags nog nooit in zijn bed geslapen. Het is afwachten hoe het vanavond gaat, maar de eerste echt duidelijke verbetering is er.



Het boek heet:



Bedtijd, de oplossingen voor slaapproblemen bij kinderen



Misschien hebben jullie er wat aan. Ik wilde de titel jullie iig niet onthouden.

goeie tip Soleil :thumbup:

Ik ga vanmiddag gelijk eens kijken of hem kan vinden.

Misschien staat er nog een tip in die ik nog niet geprobeerd heb :wink: :mrgreen:

zal die tip eens aan mijn vriendin geven die is ook wel aan wat nachtrust toe na 2,5 jaar

@Soleil wrote:



Zo heb ik hem vanmiddag ook op bed gebracht, meneer is voor het eerst zonder 1 kik in slaap gevallen én slaapt nu nog! Dat is al anderhalf uur! Zo lang heeft hij 's middags nog nooit in zijn bed geslapen. Het is afwachten hoe het vanavond gaat, maar de eerste echt duidelijke verbetering is er.




hallo soleil,



ik was benieuwd hoe het verdere verloop is van de slaappraktijken van je dreumes?

@mamasince07 wrote:

@Soleil wrote:


Zo heb ik hem vanmiddag ook op bed gebracht, meneer is voor het eerst zonder 1 kik in slaap gevallen én slaapt nu nog! Dat is al anderhalf uur! Zo lang heeft hij 's middags nog nooit in zijn bed geslapen. Het is afwachten hoe het vanavond gaat, maar de eerste echt duidelijke verbetering is er.




hallo soleil,



ik was benieuwd hoe het verdere verloop is van de slaappraktijken van je dreumes?




Het gaat heel goed! We hebben later wel weer een slechte periode gehad, maar dat bleek achteraf door medicatie te komen die in zeldzame gevallen slaapproblemen veroorzaakt. Nadat deze medicatie is gewijzigd in andere, is het probleem helemaal over!

@Soleil wrote:

@mamasince07 wrote:
@Soleil wrote:


Het gaat heel goed! We hebben later wel weer een slechte periode gehad, maar dat bleek achteraf door medicatie te komen die in zeldzame gevallen slaapproblemen veroorzaakt. Nadat deze medicatie is gewijzigd in andere, is het probleem helemaal over!






dat boek lijkt mij het proberen waard :smiley:

helaas is hij hier nergens meer te krijgen, ook niet via internet :frowning:

zo jammer! dan maar op zoek naar een alternatief.

Ik ga ook eens zoeken :thumbup: :thumbup:

k heb hier de samenvatting gekregen van het boek, van het cb. Ik zat namelijk ook met een aantal vraagjes, de samenvatting gaf daarop al antwoord. Dus als je em wil, moet je ff je email pbén, kan ik em doorsturen