Lieve allemaal,
Weten jullie een mooi boek om jonge kinderen uit te leggen dat oma binnenkort dood gaat?
Alvast bedankt.
Er is een boekje van Nijntje dat oma Pluis doodgaat.
Ik heb hem thuis ergens liggen maar ik weet zo snel de titel niet.
Kikker en het vogeltje.
Sterkte in deze moeilijke tijd.
Derk das blijft altijd bij ons is een mooi boekje. Sterkte!
Hier staan zowel Derk Das blijft altijd bij ons als Oma Pluis in de kast.
Die namen had ik ook al ontvangen van de boekhandel…ben nu opzoek naar een ballon voor opa…de andere boekjes lijken me niet helemaal wat ik zoek, mag denk ik toch wel net iets volwassener.
Bedankt allemaal.
Sterkte meid!
@Marieke1978 wrote:
Die namen had ik ook al ontvangen van de boekhandel…ben nu opzoek naar een ballon voor opa…de andere boekjes lijken me niet helemaal wat ik zoek, mag denk ik toch wel net iets volwassener.
Bedankt allemaal.
hoe oud zijn je oudste 2?
Denk dat Derk Das wel goed past eigenlijk.
Het is op zich gewoon een mooi verhaal met een wel (voor volwassenen) zwaar onderwerp.
Door dat boek ben ik nu voor onze jongens ook al bezig met kleine fotoboekjes van hun met opa… dat vul ik aan zolang als mijn vader er nog is.
Op het moment dat mijn vader daadwerkelijk komt te overlijden laat ik die afdrukken (zal wel niet direct worden natuurlijk, maar in de periode erna) en krijgen ze die… dan kunnen we het over opa hebben en de momenten die zij hadden met opa en hoe leuk/ gezellig/ spannend/ grappig/ gek dat was.
Dan is er ruimte om het gewoon over opa te hebben of voor de oudsten om gewoon eens zelf terug te kijken/ bladeren als ze er behoefte aan hebben.
Hoop dat ik hier voorlopig nog lang niet hoef af te laten drukken.
Sterkte!
Oh even verwarring, het gaat niet om mijn kids, het gaat om de kids van een vriendin.