Boek 1e babyjaar

Binnenkort hier baby nummer 1 als alles goed mag gaan…

Nou ben ik benieuwd wat jullie eventueel voor boeken hebben om beetje voorbereid te zijn op wat komen gaat en hoe jullie die boeken vinden.

Niet dat ik alles volgens het boekje wil gaan doen, maar een beetje voorbereid zijn kan nooit kwaad toch?

Oei ik groei is een bekende, maar daar hoor ik zulke wisselende meningen over, misschien zijn er nog meer (en evt. betere :angel: ) boeken die jullie erg nuttig vinden?

Ik heb 2 boeken waar ik super veel aan gehad heb.

Zal ze straks even komen plaatsen hier.

Kan nu even niet op die kamer !!

hier idd oei ik groei :thumbup: vind er echt alles in terug

verder heb ik geen boeken

“Oei ik groei” en “baby’s eerste levensjaar voor dummy’s”

Oei, ik groei is soms nogal irritant vind ik. Dan lees je over baby’s die bij 6 maanden al kruipen etc. en meer van dat soort wonderacties. Ik ben daar zelf makkelijk overheen gestapt maar kan me voorstellen dat je, als je wat onzeker bent, je hier nog onzekerder van wordt!

Boek voor dummy’s is grappiger geschreven en geeft goede tips. Maar ook daar geldt; neem t met een zakje zout :wink:

Ik zou zeggen; lees de boeken, pik eruit wat je wil maar laat je niet 100% leiden door wat er geschreven is. Volg vooral je eigen gevoel . :mrgreen:

Hier ook vooral ‘oei ik groei’ en dan vooral als geruststelling: ik wist dan dat ik niet de enige moeder was die soms d’r geduld verloor of het ‘welletjes’ vond zoals ze dat in het boek zo mooi omschrijven :wink:

Verder heb ik een boek over kinderen die ziek zijn met o.a. plaatjes van alle huisziektes. Die zou ik niet meer willen missen. Toch handig als je met een blik op een bladzijde kunt zien of het waterpokken zijn of de 5e/6e ziekte :wink:- is overigens een Duits boek, dus vandaar dat ik hier de titel niet noem :wink: want daar heb je ws toch niets aan :mrgreen:

Als je Engels leest: What to expect in the first year

Echt SUPERduidelijk, zonder vooroordelen en met heel veel info.

Volgens mij is het nog niet vertaald. Raar eigenlijk.

Groetjes,

Femke

Toen ik zwanger was van Pete, heb ik ‘baby’s eerste jaar’ van Arlene Eisenberg, H. Murkhoff & S. Hathaway gekocht.

Ik vind het een goed boek, bij elke maand staat er beschreven wat je die maand kan verwachten qua ontwikkeling en voeding, ook staan er vragen met antwoorden.

De ontwikkeling is verdeeld in ‘wat alle kindjes moeten kunnen’, ‘wat de meeste kindjes doen’ en ‘wat sommige kindjes al kunnen’, dat vond ik wel goed omdat alle kindjes op een ander tempo ontwikkelen.

Ook staan er dingen in over ziektes, tips op vakantie en dat soort dingen.

Echt alles is wel beschreven, een heel compleet en algemeen boek over het eerste levensjaar.

De Babyfluisteraar van tracey hoggs (en nee is voor de tijd van derek oligive) . Ze werkt via het FIJN principe en dat was een goede houvast voor me. Niet dat ik alles overnam maar gewoon wel handig. Het boek “oei ik groei” heb ik ook maar vond ik veel te onhandig. Vond idd dat de kindjes heel snel veel kunnen wat die van mij niet kon. Nee heb ik niet veel van gebruikt

Dank voor jullie reacties! Ik zit sowieso te twijfelen tussen “oei ik groei” en “baby’s eerste jaar” (lang leve de boekenbonnen die je nodig uit moet gaan geven :lol: ), maar heb nu meteen wat kraamideetjes :wink: .

ik heb 3 boeken ,maar ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen de eerste twee weken maar in die boeken gekeken heb…je gaat je eigen kindje door en door kennen en dan weet je gewoon wat er aan de hand is…die boeken verdwijnen dan heel snel ergens achterin de kast :wink:

oja en als er iets is wat ik echt even niet snap dan vraag ik het hier wel…daar hebben we kok voor toch :mrgreen: mijn man zegt altijd vraag het het miracel maar (kok dus ) :thumbup: