Bodywarmer met donsvulling wassen

Een huishoudelijke vraag :angel: , hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb zo’n leuk donsgevoerde (zal wel synthetisch iets zijn, maar even voor de beeldvorming) bodywarmer. Bij de aankoop kreeg ik al een tennisbal die ik bij de jas in de wasmachine moest doen om hem donzig te houden.

In de was gedaan, met nog zo’n soort jack (zou dat het probleem zijn? Dat bodywarmer echt alleen gewassen moet worden met een tennisbal en verder nada in de machine?). En nu heb ik een platte bodywarmer :frowning: .

Ik heb gecentrifugeerd op 900 toeren, mijn wasmachine kan tot 1600 toeren maar was bang dat dat teveel zou zijn.

Kan ik dit nou nog goed krijgen door nog eens te wassen, dan echt als enige kledingstuk met tennisbal en evt op hogere toeren?

Wie helpt me? Vindt het echt zonde van het ding.

wassen met tennisbal werkt ook niet bij mij. Dan komt ie er uit als een verzopen katje

Wat wel werkt is de bodywarmer in de droger doen met tennisbal en hij is weer lekker fluffy :thumbup:

Gewoon wassen met een tennisbal, en daarna de droger in met een paar tennisballen of desnoods een stel slippers erbij.

Ik was altijd zonder tennisbal, maar wel de droger in met paar ballen… :thumbup: Dons spul is er altijd goed uitgekomen… :thumbup:

hier ook zulke bodywarmers ik was ze gewoon 40 graden en dan niet in de droger maar gaan op de verwarming en als ze droog zijn even goed schudden en alle veren zitten weer mooi op plek

Was die tennisbal echt voor in de wasmachine?

Ik heb zo’n jas, incl tennisbal, en bij mij werd er bij verteld dat de tennisbal was om er in de droger bij te stoppen.

Ik stop er stiekum 3 bij, en hij komt keurig weer uit de droger.

@Tamma wrote:

Was die tennisbal echt voor in de wasmachine?

Ik heb zo’n jas, incl tennisbal, en bij mij werd er bij verteld dat de tennisbal was om er in de droger bij te stoppen.

Ik stop er stiekum 3 bij, en hij komt keurig weer uit de droger.






Moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit gehoord heb van tennisbal in de wasmachine… :think:

Idd alleen voor in de droger… heb er ook 3… :mrgreen:

:oops: … heb ik het vast verkeerd begrepen dat dat ding ook in de wasmachine moest.

Nu als grotbewoner nog naar mijn schoonouders :oops: … wij hebben geen droger.

Maar er is dus hoop voor de bodywarmer :dance: , dank voor de reacties :-* .

Hmm marietje, het is dat je schoonouders dichter bij wonen :smiley: anders mocht je bodywarmer wel in mijn superdeluxe nieuwe droger (waarvan ik nu al na 4 dagen zeg dat ik er super de super blij mee ben!!)