Bodylotion voor droge huid?

Mijn dochter van 2,5 jaar heeft, vooral in de winter, zo’n droge huid, zowel haar wangen (smeer ik nu vaseline op, zij veegt het daarna aan de handdoek er weer af :roll: ) als haar knietjes en elleboogjes.



Aan de ene kant lijkt het me overdreven om een jong kind al in te smeren met bodylotion, aan de andere kant wil ik niet dat ik hierdoor (is dat zo?) schade veroorzaak aan haar huid (later een ‘oude’ huid?) en vraag ik me af of het misschien toch wel een idee is.



Mijn vragen:

  • Beschadig ik haar huid door er niets op te smeren?
  • Verwen (maak ik lui) ik haar wangen door er vaseline op te smeren?
  • Gebruiken jullie iets voor de droge huid van jullie kind en helpt het ook echt?

de feiten ken ik niet.

maar het is niet verkeerd om het huidje te becheremen met bodylotion je hebt ze nu ook alcholvrij.

ik denk niet dat je ze lui maakt het verstevigd de huis juist en houd het mooi. wind en zon kan de huisaantasten.

ik zelf gebruik vasalinecarbomeercreme voor mijn bijde kind om hun in te smeren en te bescheremen en mijn jongste heeft last van aczeem en voor hem gebruik ik het ook om zijn huidje vet te houden tegen de jeuk.

Mijn kinderen hebben ook aanleg voor eczeem (allergieen aan mijn kant, nl mijn zus en vader en mijn man heeft eczeem) dus ik hoor graag welk merk jij gebruikt. Mijn dochter had laatst al waarschijnlijk netelroos en heeft regelmatig van onverklaarbare rode plekken.

je hebt vaseline die je overal kunt kopen die alcholvrij is.

volgensmij heet het ook gewoon vaseline kan dat??

Waar de tv-vrouw van Eric van Medisch Centrum West destijds reclame voor maakte? Blauw met witte letters? Die heb ik idd.

@SeeSeeEm wrote:

Waar de tv-vrouw van Eric van Medisch Centrum West destijds reclame voor maakte? Blauw met witte letters? Die heb ik idd.




geen idee :slight_smile:

als er achterop staat dat er geen alchohol in zit zal die het wel zijn.

maar die veegt ze weg?

ik dacht dat je andere vasaline bedoelde ja stom he, die uit een tube die stuge zeg maar.

en als je haar zelf laat smeren?

Ik denk dat wij over dezelfde praten.



Ik ben niet zo’n voorstander van zelf smeren, maar misschien moet ik maar een uitzondering maken.



Dank voor je reakties!

geen dank succes met smeren

In de meeste body lotions zit nog wel iets van parfum ofzo, dus dat kun je beter niet gebruiken bij een droge/geirriteerde huid.



Wat wij gebruiken voor Laura is Vaseline Lanette, dat is een creme met als hoofdingredient vaseline, maar lang niet zo vet, en trekt goed in de huid. Prima spul.

De creme zorgt ervoor dat de huid niet uitdroogt, volgens mij is dat wat je zoekt, of niet?



We gebruiken dit op aanraden van de huisarts, ter voorkoming van eczeem - van tijd tot tijd duiken er bij Laura eczeemplekjes op, vooral in de winter, als de verwarming aanstaat en de lucht wat droger is.

Als ze al echt eczeem heeft, dan moeten we andere middelen gebruiken, maar de Vaseline Lanette is dus echt om te zorgen dat het niet zo ver komt. Volgens de arts mogen we dit zo vaak gebruiken als we willen, liefst een paar keer per dag smeren op de droge plekken.

Hoi,



Tijs heeft ook een droge huid.

Vooral zijn gezichtje.

Op aanraden van de drogist hier kreeg ik een creme van Louis Widmer.

Deze creme werkt erg goed.

1x per dag smeren is al voldoende.

En zeker nu met dit schrale weer.



Kus Moon

Wij smeren Rhodé haar wangetjes iedere avond voor het slapen gaan in met Seba Med.

Ook als we op de fiets stappen of gewoon naar buiten gaan smeren we haar wangen daarmee in, en ze heeft tot nu toe een heel gaaf huidje (als we niet smeren heeft ze snel schrale wangen…)

Seba Med is gewoon in alle drogisterijen te koop.

Kirsten en Maud wordt na iedere badderbeurt in gesmeerd met Weleda ieder dag olie. En de wangen indien nodig met weer en wind balsem van Weleda. ik vind het heel goed spul.

Mik heeft een exzeem huid, wij hebben vaseline lanette en bevalt prima.



In het verleden hebben we vaseline parafine gehad, beviel ook goed, maar lanette is een creme en beter smeerbaar.

Het valt me op dat niemand het heeft over zwitsal bodylotion of natusan of andere merken gericht op baby’s. Ik zelf gebruik ook vaseline lanette creme op aanraden van huisdats ivm eczeem.



Maar hoe ‘erg’ of niet-werkend zijn de bodylotions van zwitsal en natusan eigenlijk?

Ik gebruik de creme van Zwitsal, wel uit zo’n pot, dus niet de bodylotion. Ik gebruik 'm voor mezelf ook vaak, vindt 't een heerlijke zachte, vettige creme die goed intrekt…en Ryan is dol op smeren :smiley:

Voor de echte schrale huid gebruik ik balneum :thumbup: en ide gebruik ik zelf ook wel, trekt ook goed in en werkt fantastisch

Er is speciaal bodylotion voor die kleintjes, dus kwaad zal het zeker niet kunnen. Arwen heeft af en toe last van een droge huid. Dan doe ik haar in bad met Zwitsal badolie en/of ik wrijf haar lekker in met Zwitsal bodylotion. Ik doe dit niet iedere x dat ze in bad gaat, hoor.



Balneum is ook fijn spul.

Hier gebruiken we op aanraden van de dermatoloog vaseline-paraffine. Prima spul.

We kregen ook de tip om Lynn d’r armen en benen (daar heeft ze veel droge en schrale plekken) in te smeren met olie voordat ze gaat douchen.

Die tip ga ik binnenkort eens proberen. Want de plekjes willen nog niet weggaan.

Hier ook een meisje met een heel schraal huidje. Op advies van de huisarts smeer ik haar in met cetamacrogol. Dit is een mengsel van creme en vaseline zonder geurstoffen ed. Het is gewoon zonder recept bij de apotheek te koop en kost bijna niks (ik geloof 2,5 euro voor een flinke tube). Echt geweldig spul!!!

Ook doen we alleen nog maar badolie in haar bad en dat helpt ook echt heel goed…

@mamaartje wrote:

cetamacrogol. Dit is een mengsel van creme en vaseline zonder geurstoffen ed. Het is gewoon zonder recept bij de apotheek te koop en kost bijna niks (ik geloof 2,5 euro voor een flinke tube). Echt geweldig spul!!!




Die heeft mijn man ook, kan ik ook proberen.



Ik heb voor nu Weleda weer en wind, maar ze veegt het er weer af, dus ik ga het proberen als ze slaapt.