bod intrekken ebay?

Hoe doe ik dat?

In bepaalde gevallen kan de koper een bod intrekken (annuleren). Er moet dan worden voldaan aan de voorwaarden voor bodintrekkingen…

Opmerking: bij Nu kopen-aanbiedingen kun je niet terugkomen op je beslissing om het object te kopen. Zodra je de aankoop hebt bevestigd met Nu kopen, ben je verplicht om de verkoper te betalen.

De geldigheid van een intrekking is afhankelijk van twee factoren:

De reden van je bodintrekking, en

Het moment waarop je bod is uitgebracht en het moment waarop de aanbieding afloopt.

Je kunt een bod om de volgende redenen intrekken:

Je hebt een typefout gemaakt en het verkeerde bedrag ingevoerd. Je hebt bijvoorbeeld € 99,50 geboden in plaats van € 9,95. Als dit gebeurt, moet je het juiste biedbedrag opnieuw opgeven onmiddellijk nadat je het vorige bod hebt ingetrokken. Als je geen ander bod uitbrengt, overtreed je het eBay-beleid en kun je worden geschorst. Bekijk de richtlijnen voor het intrekken van een bod als je je bod wilt intrekken.

De beschrijving van een object waarop je hebt geboden, is ingrijpend veranderd nadat je je bod hebt uitgebracht.

Je kunt geen contact opnemen met de verkoper. Je hebt bijvoorbeeld geprobeerd de verkoper te bellen maar het telefoonnummer blijkt ongeldig, of je hebt geprobeerd een e-mailbericht naar de verkoper te sturen maar dit komt terug omdat het adres niet bestaat.

Je kunt een bod slechts op bepaalde momenten intrekken. Dat hangt af van het moment waarop je bod is uitgebracht:

Moment van het bod

Wat is toegestaan

Wat niet is toegestaan

Meer dan 12 uur voordat de aanbieding afloopt

Je kunt het bod intrekken als er nog meer dan 12 uur resteren voordat de aanbieding afloopt. Als je dit doet, worden ook alle voorgaande biedingen verwijderd. Als je een biedfout corrigeert, moet je nogmaals een bod uitbrengen.

Je kunt een bod tijdens de laatste 12 uur van de aanbieding niet intrekken, behalve wanneer de verkoper hiermee akkoord gaat.

Neem contact op met de verkoper met het verzoek om je bod te laten annuleren. De verkoper mag echter zelf bepalen of hij je bod al dan niet annuleert.

Minder dan 12 uur voordat de aanbieding afloopt

Je kunt een bod binnen één uur nadat je het hebt uitgebracht intrekken. In dat geval wordt alleen dat specifieke bod ingetrokken. Alle andere biedingen die je vóór de laatste 12 uur van de aanbieding hebt uitgebracht, blijven gewoon geldig.

Opmerking: in je Feedbackprofiel wordt weergegeven hoeveel biedingen je tijdens de afgelopen zes maanden hebt ingetrokken. eBay stelt een diepgaand onderzoek in als je een bod intrekt. Als je deze functie misbruikt, kun je worden geschorst. Biedingen die je intrekt tijdens de laatste 24 uur van de aanbieding, kunnen worden beschouwd als bodafscherming. Hiermee bega je een ernstige overtreding van het eBay-beleid.

Vul het formulier voor het intrekken van biedingen in als je een bod wilt intrekken.

http://pages.ebay.nl/help/buy/questions/retract-bid.html

Hmm, dan heb ik gewoon pech zie ik al weer. Of iemand moet hoger bieden…

Waarom wil je het intrekken dan ?

Omdat ik 2 minuten daarna hetzelfde artikel bij iemand anders gekocht heb. Maar maakt niets uit. Dan heb ik er 2, een voor mijn vriendin en een voor mij. Was niet helemaal de bedoeling maar goed.

Als er nog iemand over mij heen gaat dan heb ik ‘geluk’…Anders gewoon 2, het is geen enorme prijs ofzo, maar toch.

Aha, je maakt me nu wel neusgierig!

Je hebt pb…

:smiley: :thumbup: