Bobike achterzitje bevestiging aan zadel

Even een vraagje: ik heb een Bobike zitje achterop de fiets. Deze is helaas kapot doordat de fiets gevallen is. Nu heb ik via marktplaats een ander stoeltje gekocht, eentje zonder montageset. Handig, dacht ik, kan ik alle meuk gewoon op de fiets laten zitten en alleen het stoeltje vervangen.



Ik heb zo’n bevestiging aan de zadelstang. Daar zit een pin doorheen met een klein hangslotje. Nu heeft het ‘nieuwe’ stoeltje geen gat waar die pin doorheen kan :?



Hieronder ter verduidelijking een foto van een stoeltje waar dat gat wél in zit (bij de rode pijl), dus zoals mijn oude stoeltje is. Ik kreeg een beetje het idee dat het een fabrieksfoutje is dat er bij mijn nieuwe stoeltje geen gat zit, of zijn daar andere montagebeugels voor? Ik kan het met Google niet vinden, zie door de bomen het bos niet meer.

de montage van de mogellen mét en zonder gaatje zijn hetzelfde alleen zonder dat pinnetje dus. Pinnetje is bij mijn weten ook alleen maar een diefstalbeveiliging, maar niet als bevestiging :think:

Ow echt waar? Dat was nog niet eens in me opgekomen dat iemand een stoeltje van een fiets zou willen jatten :shifty: Dat verklaart natuurlijk wel waarom er een slotje op dat pinnetje zit…



Hm, nu ik er zo over denk zal het idd ook zonder dat pinnetje wel vast zitten. Ik dacht ‘dat stoeltje valt er dan zó vanaf’ maar ik bedenk me nu dat de voetsteunen natuurlijk ook nog vastgemaakt worden, waardoor het stoeltje waarschijnlijk wel vast zit.



Ik ga vanavond een nieuwe poging wagen, bedankt! :thumbup: