Bobbeltje op gehemelte

Hoi allemaal,

Ik kom net bij het consultatiebureau vandaan. Mijn dochtertje (5 maand) kauwt sinds een tijdje steeds op haar lipjes en/of tong en de arts vroeg zich af waarom dat was. Toen ging ze haar gehemelte voelen en daar was een bobbeltje te voelen. De twee botten die het gehemelte moeten sluiten, zijn iets te ver doorgegroeid, volgens haar. Ze denkt dat het niets ernstigs is, maar misschien heeft mijn dochtertje er wel last van en nu heeft ze me doorgestuurd naar de huisarts. Ze had dit nog nooit eerder gezien.

Iemand van jullie hier wel eens van gehoord? Het duurt nog een paar dagen voor ik bij de huisarts terecht kan, dus ik was even benieuwd. :slight_smile:

Nou, een beetje vreemd antwoord. Maar ik heb dit zelf…

Ik heb dit al zolang ik het me kan herinneren. Vroeger had ik er veel last van, maar nu ik ouder ben heb ik er nauwelijks meer last van. Ik ben er nooit mee bij een dokter geweest. Het hoort bij me, dus ik heb er nooit over gedacht om er wat aan te laten doen…vreemd hè… :think:

Toen ik je onderwerp zag, was ik meteen benieuwd wat hierover bekend was…

Laat je weten wat er uit gekomen is bij de huisarts? Ik wacht in spanning af :slight_smile:

Hallo!!

Dank je wel voor je reactie!

Jij hebt er dus wel veel last van gehad? Bedoel je dan echt pijn?

Zodra ik meer weet, zal ik het je laten weten.

Het is op sommige momenten gevoelig, waarom het op sommige momenten erger is dan anders weet ik ook niet. Ik had zelf altijd het idee dat het een ontstekinkje is dat telkens weer de kop opsteekt als mijn weerstand lager is ofzo… Het is een hard knobbeltje op mijn gehemelte.

Als ik er dan per ongeluk met bijvoorbeeld mijn tandenborstel tegenaan kom voelt dat niet echt lekker…

Geen idee of het hetzelfde is als wat je dochtertje heeft. Maar ik heb er nooit eerder anderen over gehoord. Totdat ik je berichtje las.

Hoi Happy mommy, ik ben met mijn dochter naar de huisarts geweest en hij weet ook niet wat het is. Als hij zijn vinger in haar mond stopt, gaat ze niet zuigen (zoals baby’s horen te doen), maar kauwen. Hij heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis, hij wil dat de kinderarts er naar kijkt. Ze kan ook niet uit een fles drinken (gelukkig krijgt ze borstvoeding) en wil ook niet zuigen op een fopspeen, misschien heeft dat er allemaal wel mee te maken.

Wordt vervolgd dus…

Hallo Mariann, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Ik ben nog eens gaan Googelen en het enige wat ik vond op dit gebied was iets wat voornamelijk na de leeftijd van +/- 15 jaar de kop opsteekt.

Denk niet dat dat hetelfde is dus…