BMR vaccinatie, eczeem, verband ?

Oh wat erg, dit gaat dan wel verder dan eczeem…veel sterkte.



Ik snap de bewering van de arts, wellicht heeft hij in zijn vermoeden (want dat is het) nog gelijk ook, maar het kan evengoed een kip-ei zijn.

Anti-biotica pleegt een aanslag op je weerstand, vanuit een zwak gesteld er een vaccin bovenop (die een nog grotere aanslag op je weerstand pleegt) kan natuurlijk OOK dergelijke reacties veroorzaken, dus ook heftige allergien triggeren.



Net als de eczeem hier. Uiteraard zal Eli geboren zijn met eczeem, maar wel apart dat het dan precies 1 week na zijn BMR icm flinke koorts en goed ziek zijn ineens tevoorschijn komt…

Kip-ei dus…



Heel veel sterkte voor je meisje!

Dank je wel.

Ik snap wat je bedoelt, zelf denk ik ook dat het een trigger is, al sluit ik inmiddels niet uit dat het ook een allergische reactie kan zijn op de vaseline die in alle zalfjes tegen het exceem verwerkt zit, maar dat is altijd nog te testen.

Nu gaat het langzaam beter, haar huidje herstelt met deze nieuwe zalf erg goed, ik hoop dat ze er geen littekens aan overhoud.

Fijn te lezen dat het weer beter gaat met haar.

Je krijgt wel zo de schrik van je leven en je staat zo machteloos… :cry:

Is er nog uitgekomen of het van de Antibiotica was ?



Een dochter van een vriendin van mij heeft zo een keer een hele heftige reactie gekregen op krentenbaard, stond helemaal van top tot teen onder de blaren.

Dat het aan krentenbaard gerelateerd was wisten ze pas een week achteraf.

Op het moment zelf is ze spoed opgenomen in zkh en volledig in verband ingepakt, werd behandeld alsof het brandwonden waren en wachten op tot de juiste antibiotica gevonden werd die aansloeg.

Zo sneu…

Maar ze is wel helemaal hersteld en geen littekens.

Dat is ook schrikken Clair! Fijn dat het toch zo goed is gekomen!!



Wij zijn inmiddels een paar keer bij de dermatoloog geweest, haar exceem is blijkbaar aangeboren en kan door allerlei redenen getriggerd worden. Ze blijft er waarschijnlijk met tijden, haar hele leven last van houden. Op dit moment heeft ze 4 verschillende cremes die we 2 x per dag smeren. Dat gaat goed, haar huidje ziet er steeds beter uit. Op haar rug heeft ze wel littekens die er waarschijnlijk blijven :frowning: Dat vind ik echt heel erg. De BMR kan volgend de dermatoog zeker een trigger zijn, evenals een antibioticakuur, maar wel enkel bij kinderen bij wie het al aangeboren is.

A.nnelot heeft overigens de eerste 8 maanden ook voortdurend gehuild en gespuugd, achteraf gezien was dat volgens de dermatoloog ook typisch een allergische reactie, evenals dat exceem dat ook is.

Ze heeft ook kans op allerlei andere aandoeningen zoals hooikoorts/astma en allergiën, maar we zullen het wel zien. Gelukkig kwamen er uit de bloeduitslagen, op dit moment, geen duidelijke allergiën.

@Marda wrote:

Dat is ook schrikken Clair! Fijn dat het toch zo goed is gekomen!!



Wij zijn inmiddels een paar keer bij de dermatoloog geweest, haar exceem is blijkbaar aangeboren en kan door allerlei redenen getriggerd worden. Ze blijft er waarschijnlijk met tijden, haar hele leven last van houden. Op dit moment heeft ze 4 verschillende cremes die we 2 x per dag smeren. Dat gaat goed, haar huidje ziet er steeds beter uit. Op haar rug heeft ze wel littekens die er waarschijnlijk blijven :frowning: Dat vind ik echt heel erg. De BMR kan volgend de dermatoog zeker een trigger zijn, evenals een antibioticakuur, maar wel enkel bij kinderen bij wie het al aangeboren is.

A.nnelot heeft overigens de eerste 8 maanden ook voortdurend gehuild en gespuugd, achteraf gezien was dat volgens de dermatoloog ook typisch een allergische reactie, evenals dat exceem dat ook is.

Ze heeft ook kans op allerlei andere aandoeningen zoals hooikoorts/astma en allergiën, maar we zullen het wel zien. Gelukkig kwamen er uit de bloeduitslagen, op dit moment, geen duidelijke allergiën.




Arm meiske…hopen dat het niet allemaal veel erger gaat worden.

Wat goed dat de arts wel open staat voor mogelijke triggers, zoals BMR. Niet dat je er iets mee kan, maar zou hier wel e.e.a. verklaren bij Eli…

Hoe dan ook…nu zoeken naar HET middel dat haar gaat helpen.

Succes!

Dank je wel!



Nu een dag gestopt met smeren, want het was zo goed als weg, en ja hoor, meteen hier en daar weer een plekje… de zalf helpt dus, maar het blijft ‘dweilen met de kraan open’.

Het weer werkt ook niet mee. Tot nu toe hoorden wij niets, maar nu na een paar dagen buiten, droogte en zon begint Eli ook weer leer te krabben en te smeken om creme…

Zijn armholtes beginnen weer open te barsten…het weer en/of de overgang (en weerstand) zijn bij hem duidelijke triggers…



Succes…goed balen dat je dacht dat het even opgelost was…anders even door blijven smeren met een vette creme als ‘afbouwen’?

Hier kamp ik ook nog steeds met lichte plekjes in de ellenboogholtes en knieholtes met een behoorlijk hardnekkige plek op zijn linkerarm.

Zit er aan te denken om er weer mee naar ha te gaan want de creme lijkt niet te helpen.

Maar hij zelf lijkt er geen last van te ondervinden, gelukkig maar verbaasd me wel… :shock: