BMR Prik

Ik hoor de laatste tijd om mij heen veel kindjes die ziek worden van de BMR Prik…Nu is dit bij deze prik wel vaak zo maar toen bij Sanne had zij geen last en veel van haar leeftijd ook niet…



Nu is mij verteld door een moeder dat de cocktail veranderd is ? mss hierdoor allemaal ziek?



Wie heeft deze ervaring ook?



ik vraag dit met het oog op de vakantie…Sem krijgt de prik in juni namelijk…

gewoon lekker ná je vakantie laten zetten :wink:

dat kan makkelijk :thumbup:



( tom heeft hem pas afgelopen januari gehad, toen was is al 24 maanden oud ipv 13//14 maanden )



hij was idd wel beroerd, niet lekker in zn vel en wat koortsig…vlak daarna kreeg hij vlekjes wat de waterpokken bleek en weer vlak daarna kreeg hij de 5 of 6e ziekte…allemaar door de afgenomen weerstand…



dus ik zou gewoon ná je vakantie prikken…



mischien wordt jouw kindje helemaal niet ziek ervan ( die zijn er ook genoeg :wink: ) maar toch…

Boaz heeft erg totaal geen last van gehad. Dus het ligt er maar aan denk ik. Maar ik zou het voor de zekerheid na jullie vakantie verplaatsen. Volgens mijn CB moeten de kinderen juist minder last hebben van de bijwerkingen door dat nieuwe cocktail :think:





kuzzz

Ik heb de BMR-prik bij mijn dochter een paar weken uitgesteld omdat ze dan net tijdens het paasweekend last zou kunnen krijgen van de bijverschijnselen. Ze heeft er volgens mij weinig last van gehad want haar gedrag was in de 5 tot 12 dagen na de prik niet anders dan normaal. Ook had ze geen last van diarree of koorts. Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat, maar ik zou het gewoon tot na de vakantie uitstellen of ervoor zorgen dat je pas na 2 weken na de prik op vakantie gaat.

hier ook geen last gehad.

Wij zouden vlak na de geplande BMR prik gaan vliegen. Het bureau voor rijksvaccinatieprogramma raadde ons af de prik te halen vlak voor de vliegdatum. Dus hebben we hem uitgesteld. Kinderen hoeven er geen last van te hebben, maar reizen is zwaar voor kinderen en daardoor kunnen ze dan meer last van de prik hebben dan anders.

Shalom

Ok…ik ga em denk ik maar uitstellen tot na de vakantie…alhoewel :eh: hij krijgt wss na de vakantie zijn neusamandelen eruit ivm chronische onsteking hiervan en ze wilden wachten totdat de BMR prik was geweest op de een of andere manier…dus het is : of op vakantie evt eventjes een beetje ziek zijn maar het hoeft niet. Of weer langer uitstel van verwijderen amandelen waar hij gewoon errug veel last van heeft en ik dat nog zieliger vindt eigenlijk…



maar igg bedankt alvast voor jullie antwoorden. Het ging mij erom omdat ik mij in de omgeving alleen maar hoor dat ze zo slecht te pas zijn na deze prik…

Daniël heeft hem 3 week geleden gehad, en er geen last van gehad gelukkig!

Bij Hieke is de prik uitgesteld omdat ze ziek was op het moment dat ze hen zou krijgen. Andersom dus. En dat zal niet voor niets zo zijn…

Ymke heeft behoorlijk hoge koorts gehad een dag of 6 na de prikken…

@Sis wrote:

Bij Hieke is de prik uitgesteld omdat ze ziek was op het moment dat ze hen zou krijgen. Andersom dus. En dat zal niet voor niets zo zijn…




Sarah was ook erg verkouden en hoesterig, maar geen koorts. heb hem dus wel laten geven, ze is er totaal niet ziek van geweest (overige inentingen ook niet) gelukkig!

Heb het een week eerder gedaan zodat ze voor de vakantie weer ‘beter’ zou zijn, mocht ze er ziek van worden.

Simone was ook verkouden toen ze de prik kreeg. Niet echt last gehad. Ze sliep alleen wat meer tijdens onze vakantie. :smiley:

Het uitstellen was op advies van de huisarts…

Hoi,



Lees even mee want Olivier krijgt hem morgen ook! Valt alles mee zo te lezen gelukkig!!



Groetjes. M-J