BMR prik uitstellen?

Niels is de laatste maanden meer ziek dan gezond (heel veel verkouden, vaak verhoging, koorts, overgeven). Ik heb inmiddels een verwijzing voor de KA en ga binnenkort een afspraak maken.



Nu heeft hij altijd behoorlijk heftig op zijn prikjes gereageerd en denk erover om de 14 maanden prik tot nader order uit te stellen. Hij staat gepland op 30 november maar ik wil wachten tot volgend jaar en dan maar eens kijken. Eerst maar weer eens een tijdje lekker in zijn vel zitten en dan zien we wel.



Wie heeft zoiets ook gedaan? En wat denken jullie verstandig of roep ik nu allerlei onheil over hem uit?

bij de oudste hebben wij de bmr ook even uitgesteld, maar dat was vanwege vakantie :oops: Wilden niet met een hangerig/ ziek kind zitten dat heftig zou reageren op de prik.



Geloof dat hij hem toen 2 maand later heeft gehad ofzo.



Zou het een beetje af laten hangen van je afspraak bij de ka. Zou je met hem/ haar kunnen overleggen wat in hun optiek wijsheid is.

Even uitstellen kan niet zoveel kwaad over het algemeen, het komt niet precies op de dag/week aan.



Als je nou al vrij snel terecht kan bij de ka zou ik het daar even overleggen en anders gewoon eens voorleggen aan de cb-arts.

bij onze jongste hebben we de 2e enting ook later gegeven ivm ziek/ niet lekker, maar dat ging om 2 weekjes ofzo.

Ja hoor, uitstellen mag gewoon…Cb zal je vast een termijn geven,maar uiteindelijk bepaal je zelf natuurlijk…

Jo kreeg hem pas met 23 maanden (bijna 10 maanden later dus) en Eli met 17 maanden. Beide ook om die reden…grieperig/hangerig e.d.

Gewoon aangeven dat jij weer belt als je een afspraak wilt maken…tenzij je kiest voor de 18 maanden afspraak…dat kan natuurlijk ook…

Nog een vraag: hebben jullie toen alleen de BMR uitgesteld of ook de Meningokokken prik?

De hele handel…incl men-c dus…

ik heb ook altijd uitgesteld, mijn oudste heeft verkeerd gereageerd op een prik en er gedragproblemen aan over gehouden



bij de tweede heeft een homeopaath korrels voorgeschreven die je een week voor tot een week na de prik geeft, je dient dan dat middel verdunt toe, en de reactie is veel minder heftig, werkte perfect bij nr 2 die nooit ziek is geweest van een prik

Mijn kinderen hebben ook altijd homeopatische ondersteuning gehad en mijn homeopate adviseerde dat als mijn kinderen ook maar enigszins niet lekker waren om die prik niet te laten zetten.

inderdaad die van mij ook, bij onze oudste heeft de dktp hib heel verkeerd uitgepakt, dagen gierend huilen hoge koorts, bijna uitgedroogt, en zn gedrag daarna was anders, hij was hyperactief, snel van streek, huilde veel…echt een duidelijk verschil VOOR en NA

dus ik ben nogal terughoudend geworden wbt de vaccinaties

@kristalkindje wrote:

ik heb ook altijd uitgesteld, mijn oudste heeft verkeerd gereageerd op een prik en er gedragproblemen aan over gehouden



bij de tweede heeft een homeopaath korrels voorgeschreven die je een week voor tot een week na de prik geeft, je dient dan dat middel verdunt toe, en de reactie is veel minder heftig, werkte perfect bij nr 2 die nooit ziek is geweest van een prik




Wat voor een homeopatische korrels waren dat? En van welk merk?

Ik ben er wel benieuwd naar…

@kristalkindje wrote:

inderdaad die van mij ook, bij onze oudste heeft de dktp hib heel verkeerd uitgepakt, dagen gierend huilen hoge koorts, bijna uitgedroogt, en zn gedrag daarna was anders, hij was hyperactief, snel van streek, huilde veel…echt een duidelijk verschil VOOR en NA

dus ik ben nogal terughoudend geworden wbt de vaccinaties




Gedraagd hij zich nu nog steeds zo?