Hallo,
Moet het ff van me afschrijven hoor.
Ben vanochtend bij de consultatie-gestapo geweest met Nena.
Die is altijd al boven alle lijntjes geweest, maar nu maakte de verpleegkundige het wel erg bont vond ik.
Ze weegt 12,7 kg en is 87 cm, dit is een BMI van 17, nog wat.
Volgens haar moesten we dit nu in de gaten gaan houden want vanaf 2 jaar mogen ze officieel niet boven een bmi van 18 uit gaan komen.
Nu is Nena net een bouwvakker met het eten, en lust werkelijk alles! De tijd van ik lust het niet komt heus nog wel en dan heeft ze dus wel wat reserves. Ze vroeg verder ook niet naar voedingsgewoontes, en dat is volgens mij wel stap 1 om alles in de gaten te houden en goede tips te geven.
Ik ben niet de slankste, maar heb geen zwaar overgewicht ofzo.
Ik vind het prima dat ze overgewicht bij kinderen in de gaten willen houden hoor, maar dat dat tegenwoordig al bij 1,5 jaar begint gaat mij wel wat ver eerlijk gezegd.
Wat een gedoe zeg om een gezonde hollandse meid!
groeten
muts
wij hebben dus het omgekeerde,
bij ons is er bij beide kids altijd gezeur, omdat ze te licht zouden zijn.
nou het gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.
hub en ik zijn allebei lang en slank (bij mij is dat slanke weliets verdwenen sinds de zwangerschappen).
onze kids eten goed, moet ik ze dan gaan vol stouen om maar aan te komen.
Als jullie dametje een lekker gezonde hollandse meid is, geniet er lekker van, het zal ook nog weleens anders worden. ze heeft dan tenminste ook nog haar reserves
op deze site kan je de BMI vanaf twee jaar berekenen.
http://www.gezondebasis.nl/pages/module.asp?MID=421&DID=15
annamarie
Vind het grote onzin hoor, je kind groeit toch straks in lengte en in breedte? Nu zit ze onder de 18, als ze goed blijft groeien in lengte zal ze toch ook onder de 18 blijven? en een klein beetje overgewicht, tja… je hebt ook een lange dame.
Elise is 11,7 kilo en 83 cm. dit was prima volgens het CB. nu is je dochtertje 1 maand ouder, maar ook 4 cm groter! en dan 1 kilo zwaarder. Ons CB vond Elise haar gewicht prima en we mochten haar zelfs meer te eten geven, want ze groeide prima op d’r lijntje en niet te veel… Als ik de gezondebasis site bekijk en alles invul, zou elise met dit gewicht en lengte op 2 jarige leeftijd een BMI hebben van 17,42
Als ik het gewicht en lengte van jouw dochtertje invul, kom ik uit op 17,14. Oftewel… zou me er niet druk om maken en gewoon in de gaten houden of ze niet veel meer gaat eten dan ze nu al doet…
Mijn zoontje is van de week bij de cb geweest,
en hij is nu net 18 maanden oud,
weegt 15,8 kilo bij 93,7 cm lang.
Hij heeft een bmi van boven de 18 maar hij is dan ook een stevige grote hollandse knul.
Ik zeg maar zo als ze ziek zijn kunnen ze tenminste tegen een stootje,althans als ze dan afvallen is het niet zo erg,dan wanneer een kindje heel licht is en dan nog eens afval.
jou dochtertje is 1 maand ouder dan mijn zoontje maar is 3 kilo lichter dan hij is.
Hij is natuurlijk ook wat langer dus mag wel iets zwaarder zijn maar hij is 2 kilo te zwaar volgens het cb.
Geniet van je meissie en straks rennen en gaan ze steeds meer energie gebruiken dus vliegen die kilootjes er vanzelf wel af.
Groetjes Bianca
Ik wou maar dat mijn dochter een bmi van 17 had… Die van Kaylee is namelijk 13 en dus heeft ze behoorlijk ondergewicht :roll: (Kaylee is ruim 3 en weegt 11.2 kg bij 92 cm).
Ik zeg maar zo als ze ziek zijn kunnen ze tenminste tegen een stootje,althans als ze dan afvallen is het niet zo erg,dan wanneer een kindje heel licht is en dan nog eens afval.
Precies... als mijn dochter nu buikgriep zou krijgen of zo, dan sla ik dus echt in paniek hoor...
Zolang er geen echt overgewicht is zou ik me er niet teveel van aantrekken geloof ik...
Trek me er ook niks van aan hoor, Nena krijgt gewoon nog te eten :lol: .
Vind het gewoon een beetje door slaan dat ze dat nu al in de gaten houden. Ze krijgt vast wel nog haar lussie-nie-periode en dan heeft ze inderdaad genoeg reserves.
(en als je ziet hoe ze de hele dag rent/springt/danst/ dan snap je ook wel dat ze eten nodig heeft voor haar energie, het is een enorme wipsteel, zit geen seconde stil)
@muts99 wrote:
Trek me er ook niks van aan hoor, Nena krijgt gewoon nog te eten :lol: .
Vind het gewoon een beetje door slaan dat ze dat nu al in de gaten houden. Ze krijgt vast wel nog haar lussie-nie-periode en dan heeft ze inderdaad genoeg reserves.
(en als je ziet hoe ze de hele dag rent/springt/danst/ dan snap je ook wel dat ze eten nodig heeft voor haar energie, het is een enorme wipsteel, zit geen seconde stil)
Lol… anders zou je haar nog kunnen laten Sonja Bakkeren :lol:
@Vicky wrote:
Ik wou maar dat mijn dochter een bmi van 17 had… Die van Kaylee is namelijk 13 en dus heeft ze behoorlijk ondergewicht :roll: (Kaylee is ruim 3 en weegt 11.2 kg bij 92 cm).
Precies... als mijn dochter nu buikgriep zou krijgen of zo, dan sla ik dus echt in paniek hoor...
Zolang er geen echt overgewicht is zou ik me er niet teveel van aantrekken geloof ik...
Amy met haar 1 meter 4 en 14 kilo komt op 12,94 uit....tja! en nu? dwangvoeden ofzo???? :naughty: :naughty: :naughty:
natuurlijk kunnen sommige ouders beter opletten met wat ze geven, maar om nu al bmi te gaan bepalen.... *zucht*
Hier ook gehad met mijn dochter. Die is altijd een stevige peuter geweest. Niet van de snoep, maar mevrouw kan wel eten hoor! Maakt niet uit, fruit, boterhammen. Kreeg toen op het cb te horen dat als ze bij de volgende controle nog te zwaar zou zijn ze me op moest geven bij de gemeente voor een of andere cursus. Nou stoom uit mijn oren, hoor! Mijn tweede zoontje is namelijk heel mager, je kunt zijn ribben tellen. Die kan/mag evenveel eten hoor.
Nu is ze naar school, beweegt meer, kan overdag ook niet meer te vaak om eten vragen en ook al is ze geen spin, het is absoluut geen dikke meid.
Vind het cb af en tie zo overdreven doen. Tuurlijk moet overgewicht in de gaten gehouden worden maar mijn dochter was/is niet dik. Hooguit stevig.
Coclusie: lekker laten praten. Zeker als je weet (net als ik) dat het komt van eten en niet van overmatig snoepen!!!
Eh, conclusie natuurlijk :oops: