blue band finesse vervangen door???

vanavond maak ik een overschotel van knorr. lekker makkelijk, maar ik dacht dus dat blue band finesse gewoon boter ofzo was :oops: :mrgreen: dus heb het niet gekocht.

waarmee kan ik het vervangen? Iemand een idee???

Mix van slagroom en melk als je die thuis hebt, kwark en melk, of yoghurt en melk. Even goed door elkaar kloppen zodat het goed gemengd is.



Als je die dingen evt in huis hebt iig. Ik weet niet precies wat voor een ovenschotel het is maar als het iets met pasta is kun je ook in een steelpannetje een bechamelsaus maken (bloem en melk zonder te laten koken oplossen) als vervanging.

Eigenlijk is finesse geloof ik een vorm van creme-fraiche of kookroom. Meen dat ze finesse ook met een smaakje hebben ala boursin dat kun je zelf ook als je knoflookpoeder in huis hebt en dan iets groens voor de kleur en smaak zoals peterselie. Maar hier thuis gebruik ik dus niet echt vaak zoiets. Meestal bechamel (makkelijk uit een zakje want ik ben lui) bij lasagne en pasta (kun je ook nog extra wat geraspte kaas doordoen :drool: ) of dus de mix van slagroom en melk zodat het niet te zwaar wordt.

ahh dankjewel.



ik ga voor de bechamelsaus, ingrediënten liggen hier gelukkig dus hoef ik niet weer naar de supermarkt.

Die dure merkdingen zijn dus niet écht nodig, ik bespaar graag waar te besparen is :wink:



(ga daarom nu maar naar de ikea :think: :mrgreen: )

Nee joh dure merkdingen zijn echt niet nodig :wink: (soms wel eens lekker maar das weer een ander verhaal) mijn man maakt al jaaaaren zelf bechamelsaus. Kan ook from scratch zijn eigen pizza maken (tja krijg je als je in een pizzeria hebt gewerkt :mrgreen: ) etc.

En als ik ergens eens een keer wel een creme fraiche bij nodig heb ga ik echt niet voor de dure maar een lekker voordelige eigen merk. Je gebruikt er vaak zo weinig van (ik althans want het is hier alleen maar bij de wraps) dat ik het halve potje in de prullenbak moet doen helaas. :wall: En slagroom, als dat eenmaal aangebroken is maakt mijn man er de volgende dag wel een lekker sausje van voor bij een vleesje oid :drool:

Dus champignonroomsaus koop ik nooit die wordt hier ook zelfgemaakt, ik krijg er bijna honger van 8)



Eet smakelijk straks! Enneuh die bechamel is ook heerlijk als ‘toplaagje’ over je pastaschotel met daaroverheen geraspte kaas. Wordt heerlijk krokant :drool:

het is helemaal gelukt! En het was heerlijk (eerste keer dat ik deze uitprobeerde) :drool: en champignonroomsaus ga ik ook eens uitproberen :wink:

die ovenschote met pasta? ieuwww die vonden wij niet te eten! :oops:

:thumbup: Mooi, altijd fijn als het avondeten gesmaakt heeft. :mrgreen: Zal me morgen ook weer eens zetten aan een portie lasagne denk ik. Maak altijd zoveel dat we er 2 x van kunnen eten, zelf saus maken, beetje gehakt erdoor, bechamel, plakjes ham en kaas en smullen maar. En dat dan 2x voor 1 x de moeite :lol: Hebben voor deze week nog een keer een kliekjesdag op het menu staan want heb nog 2 porties van stoofschotels in de vriezer. Dat is vaak nog lekkerder als het opgewarmd wordt.

Heb je al weer achterhaald welk pakje jij in huis had? Ik had bv laatst zo’n ovenschotel voor aardappeltjes met aubergine en kip maar die viel me toch wat tegen. :think: (was gratis zakje via try now hoor maar die haal ik dus niet in de winkel :wink: )

Zelfgemaakt is ook altiijd veel lekkerder dan zoiets uit een pakje vind ik.



Rhi ik denk ook weleens ik kook voor 2 dagen, altijd als ik dat doe is het gewoon allemaal schoon op :mrgreen: :lol:

Bijvoorbeeld voor de zwemlesdagen,handig als je dan niet hoeft te koken :thumbup: denk ik dan…



Lasagne klinkt lekker zoals jij hem maakt :drool:

Pssst Heleen weet je wat helpt, als je dat bv met lasagne wilt doen, ook echt 2 verschillende bakken gebruiken. :wink: Het is dan ook makkelijker inschatten of je echt ‘genoeg’ hebt voor 2 dagen en ook weer makkelijker met het invriezen (als je het helemaal makkelijk wilt maken even bakpapier in de tweede bak en dan zo ‘overhevelen’ in een bak die je kunt invriezen, zeg maar een strook over de lengte en 1 over de breedte)



Maareuh jullie zijn hier natuurlijk nog een keer uitgenodigt voor de aubergine lasagne. :angel:

Wij nemen ipv de Blue band een bekertjes slagroom… veeeeeeeel lekkerder! (en laten vaak de paprika weg, die maakt het nog zoeter :wink: ). Ongeveer een half jaar geleden is het recept gewijzigd en wij gebruiken nog het oude recept.

Ja je kunt het eenvoudig vervangen door

  • kookroom
  • slagroom
  • creme fraiche

Wel even goed proeven de smaak zal iets veranderen waarschijnlijk.