bloemkool spoedje

Gisteren heb ik bloemkool gemaakt.

Het was een heule grote bloemkool en er is best wel veel overgebleven.

Nu heb ik zonder na te denken dat in de koelkast gezet.

Maar nu vraag ik me af: kan de bloemkool nog gewoon gegeten worden?

ik zou het wel doen.

maar ik heb gehoord van mijn schoonzusje dat als je zwanger bent geen opgewarmd eten mag eten, vraag me niet waarom :?

Volgens mij wel hoor!!

huh :eh:

ow?

nou dat is nieuw voor me :eh:



iemand die hier meer vanaf weet?

daarom zeg ik ook ik had het zelf wel gedaan.

ze eet bijvb ook stellig geen toetje na het eten omdat dat het ijzergehalte afbreekt. 3jr geleden waren we bijde zwanger en ik za wel aan me toetje en opgebakken macaroni :drool:

ja ik zit me nu te bedenken hoe vaak ik de stamppot van mijn moeder opgewarmd heb…nou dat is heel vaak :think:

ik kan er ook niks over terug vinden op google…

Bloemkool en andere groenten mag je gerust nog opwarmen hoor(ook als je zwanger bent)je moet alleen uitkijken met andijvie en spinazie(nitraat/nitriet) en nasi mag je ook niet meer opwarmen.

Volgens mij kan het wel, maar eerlijk gezegd vind ik opgewarmde bloemkool echt heel vies :sick:

Ik weet niet waarom, maar het word zo muf ofzo…



Maar als jij het wel lekker vind moet je het natuurlijk gewoon eten :mrgreen:

ik kom alleen iets tegen over listeria…maar dat geld toch alleen voor rauwe dingen?

@irry-me wrote:

Bloemkool en andere groenten mag je gerust nog opwarmen hoor(ook als je zwanger bent)je moet alleen uitkijken met andijvie en spinazie(nitraat/nitriet) en nasi mag je ook niet meer opwarmen.




van de andijvi en spinazie geld voor iedereen of je nu zwanger bent of niet.

van nasi heb ik ook nooit gehoord wij aten altijdt 2 dagen nasi, waarom mag je nasi niet opwarmen??

Listeria zit ook in rauwe melk en rauwe kaas,maar niet in opgewarmde groenten hoor :wink:

@joseetje wrote:

ik kom alleen iets tegen over listeria…maar dat geld toch alleen voor rauwe dingen?




ja idd niet goed uitgewassen groete of niet goed gekookt.

@monique wrote:

@irry-me wrote:
Bloemkool en andere groenten mag je gerust nog opwarmen hoor(ook als je zwanger bent)je moet alleen uitkijken met andijvie en spinazie(nitraat/nitriet) en nasi mag je ook niet meer opwarmen.




van de andijvi en spinazie geld voor iedereen of je nu zwanger bent of niet.

van nasi heb ik ook nooit gehoord wij aten altijdt 2 dagen nasi, waarom mag je nasi niet opwarmen??




ook vanwege het nitriet gehalte als je het weer opwarmt

@rhode wrote:

Volgens mij kan het wel, maar eerlijk gezegd vind ik opgewarmde bloemkool echt heel vies :sick:

Ik weet niet waarom, maar het word zo muf ofzo…



Maar als jij het wel lekker vind moet je het natuurlijk gewoon eten :mrgreen:




Nou dat is nog de vraag of het hier lekker gevonden word :mrgreen:

Alleen deze moeder had geen zin om weer uitgebreid te koken :angel:

@irry-me wrote:

@monique wrote:
@irry-me wrote:
Bloemkool en andere groenten mag je gerust nog opwarmen hoor(ook als je zwanger bent)je moet alleen uitkijken met andijvie en spinazie(nitraat/nitriet) en nasi mag je ook niet meer opwarmen.




van de andijvi en spinazie geld voor iedereen of je nu zwanger bent of niet.

van nasi heb ik ook nooit gehoord wij aten altijdt 2 dagen nasi, waarom mag je nasi niet opwarmen??




ook vanwege het nitriet gehalte als je het weer opwarmt




ik leef nog steeds haha en vroeger aten wij echt elk weekend nasi en dat 2 dagen kwam echt mijn oren uit!

ja nasi aten wij ook altijd 2 dagen :mrgreen:



nou dames bedankt voor jullie hulp, ik ga eens kijken of ik nog iets eetbaars kan maken :mrgreen:

@monique wrote:

@irry-me wrote:
@monique wrote:
@irry-me wrote:
Bloemkool en andere groenten mag je gerust nog opwarmen hoor(ook als je zwanger bent)je moet alleen uitkijken met andijvie en spinazie(nitraat/nitriet) en nasi mag je ook niet meer opwarmen.




van de andijvi en spinazie geld voor iedereen of je nu zwanger bent of niet.

van nasi heb ik ook nooit gehoord wij aten altijdt 2 dagen nasi, waarom mag je nasi niet opwarmen??




ook vanwege het nitriet gehalte als je het weer opwarmt




ik leef nog steeds haha en vroeger aten wij echt elk weekend nasi en dat 2 dagen kwam echt mijn oren uit!




Ja wij eten ook er 2 dagen van hoor,maar miss.voor de zwangeren onder ons toch even in de gaten houden,desnoods even aan je vk/ha vragen.

Ik heb wel ooit eens iets gelezen over het opwarmen van rijst… Er kan een schimmel/bacterie/ding in de rijst zitten en door het laten staan komt het tot leven ofzo en dan zou je er als er een s/b/iets in zit ziek van kunnen worden…

Daarom worden mensen soms ook wel eens ziek van de chinees… die laten trouwens veel dingen, ook vlees, gewoon een dag buiten de koelkast staan.

hier een stukje van het voedingscentrum dat je wel spinazi enz mag opwarmen. ze komen er helemaal van terug dat het gevaarlijk zou zijn:

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Private/Nieuws/2005/Opnieuw+opwarmen+spinazie+niet+langer+taboe.htm