Vraagje: Een nichtje van mij is overleden, ze is slechts 5 jaar geworden. Heel verdrietig uiteraard. Nu moet ik erbij zeggen dat ik mijn neef (haar vader dus) al jaaaaren niet meer gezien heb, zijn dochtertje dus zelfs nooit. we hebben wel een mooie rouwkaart ontvangen. De crematie zal in besloten kring plaastvinden maar er is wel een kleine herdenking bij hun thuis.
Ik zal er niet bij zijn maar wil wel bloemen laten bezorgen. Het meisje heet Roos. Nu zit ik enorm te dubben over een aantal zaken:
de crematie is vrijdag, moet ik dan zorgen dat de bloemen dezelfde dag bezorgd worden of is dat te laat? Misschien de dag ervoor?
Moet het echt een rouwstuk zijn of kan een bos bloemen ook of is dat not-done?
Ik dacht aan of alleen witte rozen met groen of allerlei gekleurde rozen, wat vinden jullie?
Dankjewel, ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het er ook best moeilijk mee… ook al ken ik haar niet. Ik ga het eens op een rijtje zetten en denken over een tekst, pfff moeilijk.
Ik denk dat het ervan afhangt wat je met de bloemen wil doen/ zeggen…
Zijn de bloemen voor de ouders of zijn de bloemen voor bij het graf/ herdenkplaats van het meisje?
Als het voor de ouders is zou ik het meteen laten bezorgen en er een kaart bijdoen om hen erg veel sterkte te wensen in deze absurd moeilijke tijd.
Als het voor het meisje is zou ik denk ik gaan voor 5 witte lange rozen met een mooi lint erom. Vaak wordt dat dan op de dag zelf bij de begrafenisondernemer of het crematorium afgeleverd en om de kist gelegd tijdens de dienst. Zou dan even contact opnemen met de ouders over wat de voorkeur heeft.
Bedankt! 5 rozen lijkt mij toch wel mooi ja… Moet zeggen dat op het kaartje ook stond of iedereen een enkele roos wilde meenemen voor bij de kist. Ik wil alleen de familie niet storen met vragen over wat ze het liefst hebben. Ik weet wel waar ze gecremeerd zal worden maar of dat voldoende is voor de bezorgdienst?
Ik vond het fijn om de bloemen al een paar dagen eerder in huis toen te hebben, dat fleurde toch nog iets op.
Ik zou zeggen roze roosjes met een mooi lintje, en een mooi kaartje maakt niet uit wat je schrijft het gaat om het gebaar even laten weten dat je aan ze denkt.
Ik vond het fijn om de bloemen al een paar dagen eerder in huis toen te hebben, dat fleurde toch nog iets op.
Ik zou zeggen roze roosjes met een mooi lintje, en een mooi kaartje maakt niet uit wat je schrijft het gaat om het gebaar even laten weten dat je aan ze denkt.
Vond ik persoonlijk heel fijn toen.
Wilde net hetzelfde schrijven al jij Marielle!
En Jippo, gecondoleerd met je nichtje. Kindjes horen niet dood te gaan.
Het zoontje van mijn neef is anderhalf jaar geleden overleden :kaars: en mijn moeder heeft toen een speciaal bloemstuk voor kinderen laten brengen, eentje met een knuffel of speelgoed erbij. Gewoon even langs de plaatselijke bloemist gaan, zij hebben meestal een boek met voorbeeld erin.
Die vond ik juist zo afschuwelijk! allemaal dezelfde boeketten met dezelfde beer er in!
Kreeg wel van de meiden van KOK een bloekstuk met een vlinderkindje er in! :inlove: Dat vond ik wel prachtig, hadden ze in speelgoedwinkel gekocht, was een knuffel, door de bloemist op draad laten zetten en in het stuk laten verwerken.
Maar die hartvormige boeketten met roosjes en een beer, vond ik dus persoonlijk helemaal niets!
Die vond ik juist zo afschuwelijk! allemaal dezelfde boeketten met dezelfde beer er in!
Kreeg wel van de meiden van KOK een bloekstuk met een vlinderkindje er in! :inlove: Dat vond ik wel prachtig, hadden ze in speelgoedwinkel gekocht, was een knuffel, door de bloemist op draad laten zetten en in het stuk laten verwerken.
Maar die hartvormige boeketten met roosjes en een beer, vond ik dus persoonlijk helemaal niets!
Ik kreeg ook boeketten met knuffels erin.
Maar ze waren allemaal persoonlijk uitgezocht in een speelgoedwinkel en door dezelfde bloemist verwerkt in prachtige boeketten.
Ik heb alle boeketten mee naar huis gekregen, en alle beertjes, vlinders enz eruit gehaald en bewaard.
Omdat ze Roos heet, zou ik rozen erin verwerken … maar een goede bloemist kan je vast adviseren … sterkte :-* :hug:
Ik zou ook iets van een knuffeltje erin verwerken. maar dan echt zelf uitgezocht. Heb je niet van de 4ever friends beren met een roos in de pootjes of dat grijze knuffeltje, hoe heet het nou Tatty ofzo?
Witte rozen met 5 gekleurde en misschien een vlinder of ster.
Of als je het echt voor je nichtje wil doen, zien of je er achter kan komen waar ze van hield (het overleden dochtertje van vrienden = mijn kleine vriendinnetje was K3 fan dus die had alles in K3 style).
Ik zou ook iets van een knuffeltje erin verwerken. maar dan echt zelf uitgezocht. Heb je niet van de 4ever friends beren met een roos in de pootjes of dat grijze knuffeltje, hoe heet het nou Tatty ofzo?
Heel veel sterkte!
Me and you beertjes (Tatty teddy.) Die zijn erg lief dus.
Ik zou dus 5 rozen doen met een beertje die na eigen keuze zelf is uitgezocht en eerder dan de dag laten bezorgen.