Bloedverliezen.

De vriendin van een vriend van mij is zwanger, nu circa 30 wkn

Ze heeft in het ziekenhuis gelegen met krampen, ze was toen iets van 25 weken.

Nu verliest ze druppel gewijs bloed zegt ze, en ze heeft last van slijm, niet per definitie proppen maar slieren en met afvegen…

Ze vraagt zich af of dit kwaad kan en of het verstandig is de nacht afdeling van ziekenhuis te bellen om te kijken wat ze met ‘De nacht’, moet doen…

Altijd bellen!!!

Ik zou persoonlijk liever 10 x teveel bellen als 1 keer te weinig !

gr melanie.

30 weken en bloed en slijm verlies? maakt niet uit hoe je dat verliest, het is niet okee, nu meteen bellen, liever voor niets dan te laat!!!

Ze zegt niet te willen bellen, omdat het dan ‘Voor niks’, is.

Ze word elke keer weggestuurd verteld ze, dat ze niks kunnen doen voor der.

Lekker makkelijk, ik ken het wel hoor het wel heen gaan niks kunnen doen, maar ik ben liever 20x heen gegaan met ‘Nee niks mevr’, want die 1ste keer wilden ik ook niet, en blij dat ik ben gegaan … met 29 weken.Maar ja, ik kan haar niet overhalen te bellen, ik zei al al is het alleen maar voor jou geruststelling, maar ze wilt niet…

@Sweet-Love wrote:

Ze zegt niet te willen bellen, omdat het dan ‘Voor niks’, is.

Ze word elke keer weggestuurd verteld ze, dat ze niks kunnen doen voor der.

Lekker makkelijk, ik ken het wel hoor het wel heen gaan niks kunnen doen, maar ik ben liever 20x heen gegaan met ‘Nee niks mevr’, want die 1ste keer wilden ik ook niet, en blij dat ik ben gegaan … met 29 weken.Maar ja, ik kan haar niet overhalen te bellen, ik zei al al is het alleen maar voor jou geruststelling, maar ze wilt niet…

Ja, dan word het moeilijk, je kunt haar niet dwingen .

maar ze moet eigenlijk wel, ik bedoel ze heeft wel een kleintje bij zich , soms mag je best wat op je strepen staan hoor, ook naar doktoren toe :wink:

niet af laten schepen.

succes, en heel veel sterkte, ik hoop dat het meevalt voor haar en haar kleintje :hug:

gr mel

als ze bloed en slijm verliest kan ze ontsluiting hebben. als haar kindje haar lief is belt ze. er is geen spoedeisende hulp die haar zal weigeren met zo n verhaal, daar geloof ik om eerlijk te zijn niets van.

dertig weken zwanger, en bloed en slijm verliezen kan duiden op een ernstig probleem met de zwangerschap

en t is niet gezegd dat daar niks aan te doen zou zijn.

het is haar keuze, maar misschien moet je haar voorhouden dat je poot stijf houden misschien minder erg is dan je kind verliezen

Ja vertel mij wat! :shock: , ik ben met 29 weken opgenomen met vroegtijdige weeën.

Ik wou niet bellen, heb ik daarna gedaan en ja hoor opgenomen.

Maar ze wil niet bellen, ze zegt ja ‘Over half uur misschien wel’, ik vraag haar wat het zin heeft te wachten over half uur zijn ze daar toch pas.

Ik heb zoiets van ‘Je spreekt mij niet voor niets aan op msn, er zijn duidelijk zorgen, je vraagt advies, doe er dan teminste wat mee’…

Ze vroeg aan mij wat bloed en slijm betekenden, ik heb haar gezegd dat het voor mij een naderende bevalling betekenden.

Maar zij dacht toch van niet…Ja, waarom word het dan gevraagd.

Ik heb haar dit laten lezen (gekopieerd.), en laten weten hoe ik er over dacht, gepusht te bellen, en gezegd dat ze gewoon heen moet gaan, dat het beter is 10x heen te gaan en weggestuurd word, wat heel goed dan is (in mijn ogen, als het goed is, je naar huis kan.)

En als het een keer niet goed is, en ze gaat niet het grote gevolgen kan hebben.

Vorige week verwachtte ze dat het kindje te vroeg zou komen (lees tussen 30 en 32 weken) dit waren de verwachtingen van de gynaecoloog.

En ze zou het kindje heus wel meteen naar huis krijgen… vertelde ze mij.

Ik heb zoiets, laat je alsjeblieft GOED informeren, en neem aan van de arts als hij zegt ‘bel meteen als er ongewone zaken naar voren komen, of iets gebeurd, rommelig of iets’, en dat ze dat niet doet :wall:

Overigens, haar vriend dus die vriend van mij, vindt het ook geen noodzaak… zeggen ze… leuk stel zo :?

Nou ja, ze kijkt het nu aan, smst als ze wel gaat…

Ik heb tegen haar gezegd gewoon als laatste iets

‘Ga, zodra je maar enige onzekerheid heb, wees niet bang dat je weggestuurd word, en als dat wel het geval is, wees blij dat er met dit termijn nog niets gaande is.’.

Nam ze niet in dank af… :cry: :cry:

Maar ja… ik heb gewoon gezegd hoe ik het bekijk, en ze vroeg mijn advies, dan geef ik die 'ja toch?

@Sweet-Love wrote:

Nou ja, ze kijkt het nu aan, smst als ze wel gaat…

Ik heb tegen haar gezegd gewoon als laatste iets

‘Ga, zodra je maar enige onzekerheid heb, wees niet bang dat je weggestuurd word, en als dat wel het geval is, wees blij dat er met dit termijn nog niets gaande is.’.

Nam ze niet in dank af… :cry: :cry:

Maar ja… ik heb gewoon gezegd hoe ik het bekijk, en ze vroeg mijn advies, dan geef ik die 'ja toch?

Meid voel je niet schuldig, ze vroeg je om advies, die heb je gegeven, en meer kun je niet doen !

Ze slaat het in de wind en doet toch wat ze zelf wil, "waarom vraagt ze je het dan , vraag ik me af :think: "

t, is haar verantwoordelijkheid voor zichzelf en haar baby!

gr melanie en voor jou :hug:

@Sweet-Love wrote:

Vorige week verwachtte ze dat het kindje te vroeg zou komen (lees tussen 30 en 32 weken) dit waren de verwachtingen van de gynaecoloog.

:? laat 'r alsjeblieft bellen... ik heb ook rond die periode bloedverlies gehad, ook steeds druppels en heel harde buiken bij alles wat ik deed.
VK constateerde een baarmoedermond die al aan het verstrijken was, en direct was er de angst dat het kindje al zou komen. Heb ook controle in het ziekenhuis gehad daarvoor, en gelukkig !!! was er verder niets aan de hand.
Bloedverlies bleef ook tot 't einde toe aanhouden (uiteindelijk ben ik nog min of meer ingeleid ook, omdat meneer fijn t/m 42 weken is blijven zitten :wink: dus bloedverlies hoeft niet per definitie te betekenen dat de bevalling eraan zit te komen, maar toch.... dit soort dingen willen ze toch altijd graag goed in de gaten houden, en terecht!!!)
Zou toch nog even een beetje meer op 'r in proberen te praten, helemaal omdat ze al in het ziekenhuis gelegen heeft etc.
En uhm, een kindje geboren bij een zwangerschapsduur van 30 weken direct mee naar huis?? :think: :think: :think:

:? aan de andere kant kan ik me haar gevoel ook wel voorstellen hoor, dat ze 'weer voor niets' belt of langskomt. Maar: het gaat wel om je kindje...

Klinkt als een heel eigenwijze griet! Gewoon maar laten hoor, Sweet-Love. Ze vroeg je advies, dat heb je (goed!) gegeven en verder is ze zelf verantwoordelijk. Misschien is het angst voor narigheid als ze belt, maar dan nog begrijp ik niet dat je niet het zekere voor het onzekere neemt… wat is nou 1 telefoontje :?

Inmiddels ochtend geen sms gehad, dus ze zal wel thuis zijn ofzo.

Jiska, ik wee hoe het is om continu naar het ziekenhuis te gaan en naar huis gestuurd te worden, het is niet leuk… ik ben ook onwijs pissig geweest elke keer, want ik voelde wel van alles, en de gyn zag het niet.

Maar ja, het ging wel om een kind natuurlijk, dus ging ik liever heen om terug gestuurd te worden zeg maar, dan niet heen gaan en ‘gevaar’, lopen.

En inderdaad hoeft bloedverlies niet tot een bevalling te leiden, maar elk geval zou ik het na laten checken, ook omdat er slijm bij zit.

Nou ja, ik heb nu zoiets van… jeetje bel gewoon, wat is er moeilijk aan.

Maar ja… ik weet niet wat ze nu gedaan heeft.

tsja, als iemand advies vraagt en t dan niet wil horen houdt alles op meid, je kunt een paard naar het water brengen maar het niet dwingen om te drinken

ik hoop dat het goed gaat, zou er zelf dit risisco niet mee durven nemen, enne een kindje met 30 a 32 weken mee naar huis???

think again zou ik tegen haar willen zeggen

zo jong krijg zij het niet mee, longetjes niet rijp…etc etc etc etc…

moet ze maar es vragen aan mama s die naast de coufeuse van hun acht weken te vroeg geborenen hebben gestaan hoe leuk dat is :shock:

maar zoals gezegd iedereen moet dit toch voor zichzelf beslissen en als dit haar beslissing is tsja, dan heeft ieder verder advies geen zin meer

je hebt je best gedaan toch?

bij bloedverlies altijd bellen … en als ze je weg sturen bel je gewoon de spoedeisende hulp als ik hara was zou ik me niet zo snel af laten schepen idd maar ja als ze zelf niet wil tsja…

Hoe is het nu? Nog steeds rustig, of heeft het toch doorgezet?

Even UP.

Ze is vandaag bevallen van haar ZOON!

Ze was volgens mij overtijd…