Hoi,
Ik ben nu 18 weken in verwachting van ons 2de kindje.
Sinds de afgelopen week heb ik bloedverlies. En dan bedoel ik geen druppels maar echt inlegkruisjes vol met donker en helder bloed. Ook af en toe wat stolsels. Nu heb ik vrijdag een onderzoek gehad in het ziekenhuis. Met beebje was alles goed en ook de placenta en vruchtwater zagen er prima uit.
Bij verder onderzoek bleek mijn baarmoedermond wat te bloedden. Tenminste er zat donker bloed met spikkeltjes helder bloed. Ze hebben kweekjes afgenomen.
Ook urine moest ik achterlaten en heb bloed geprikt.
Ik mocht weer naar huis. Die dag ging het redelijk en ook gister overdag.
Maar gisteravond, we waren even weg geweest en ik ging dar naar het toilet en hopsakee alles weer onder het bloed. Ik had die dag ook wat last gehad van harde buiken (lichte mate)
Ik voel me er zo onzeker door, ondanks er vrijdag niets aan de hand was met beebje.
Ik kan gewoon niets doen zonder dat ik niet bloed (zeg ik dat goed )
Ik ga me voor nu even rustig houden. S.eth is bij opa en oma en R. is voetballen.
Bij de zwangerschap van S.eth heb ik dit ook gehad, maar toen lag de placenta voor de uitgang. Dit was nu niet het geval.
Wie heeft dit ook gehad? En wat waren de adviezen?
Beste Seth,
Toevallig had ik afgelopen dinsdag bloedverlies maar het hield snel op, vanwege heel stress waar we momenteel in zitten dacht ik dat het hiermee te maken had.
Gisteren had ik een flinke bloeding (echt heel veel en helder rood), en ook pijnlijke harde buiken. Ik ben toen gaan douchen in de hoop dat de pijnlijke harde buiken zouden afnemen maar helaas. Uiteindelijk heb ik de verloskamers gebeld en moest ik naar het ziekenhuis. Heel veel onderzoeken (inwendig ook uitstrijkjes gemaakt), echo, CTG, inwendige echo gehad. Uiteindelijk bleek ik geen ontsluiting te hebben maar mijn baarmoedermond staat wel open, ook zat er een bloedstolsel net onder het hoofdje van de baby (baby ligt al in de juiste positie). Blijkbaar is mijn baarmoeder het bloedstolsel naar buiten aan het werken. Heb nu weer minder bloedverlies, maar het gaat waarschijnlijk erger worden omdat het stolsel onderweg is. Ik moet deze week veel rusten, volgende week een controle (tenzij het eerder erger gaat worden). De baby maakt het gelukkig goed en heb geen ontsluiting…
Succes de komende periode…
hoop dat het meevalt.
Hannah bedankt voor je antwoord.
Momenteel is het weer rustig qua bloedingen.
Ben er nog steeds niet gerust op maar ik hou me rustig.
Zolang de baby het goed doet ga ik er vanuit dat het niets ernstigs is.