bloedverlies tijdens utrogestangebruik???

Wie herkent dit??

Ik zat donderdag op dag 12 van mijn luteale fase, en was bezig met de utrogestan, maar daardoorheen kwam eerst bruinige afscheiding, en sindsdien steeds beetje oud bloed. Heb overleg gehad met fert.arts en moet wel doorgaan met utrogestan totdat het echt doorbreekt, en zo niet, dan dinsdagochtend testen,en als negatief alsnog stoppen. Maar dit is niet leuk zo…loop wel aldoor met maandverband in, maar kan er bij wijze v spreken met 1 doen de hele dag, en dan is hij nog niet vol…klein streepje…herkent iemand dit?? Maak me wel zorgen…zou het een innesteling kunnen zijn? Voel me verder heel raar, opgefokt, geen gevoelige borsten, maar onrustig.

Liefs babyenschede

Babyenschede, mijn ongi begint altijd zo, eerst een paar dagen zo’n heel klein beetje bruinige afscheiding voordat het doorzet. Dat was ook zo toen ik Utrogestan gebruikte. Maar als je het zelf niet herkent van je normale cyclus kan het natuurlijk net zo goed wat anders zijn. Nog maar even doorzetten dus, sterkte! Ik duim voor je hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

maya

Je ongi kan helaas ook gewoon door de Utrogestan heen komen. Bij mij begon dat ook met bruinverlies. Het bleef de eerste dagen bij rood-bruine afscheiding. Pas toen ik met de bolletjes gestopt was, zette het door. Het werd gedeeltelijk tegengehouden. Ik ben dus bang dat het je ongi is en geen innesteling, maar ik hoop natuurlijk op goed nieuws. Sterkte met de laatste wachtdagen!

Inderdaad utrogestan kan een ongi “tegen” houden.

Hoe gaat het nu met je? Hopelijk heeft het niet doorgezet!

Het zet hier nog steeds niet door…zou met een inlegkruisje een hele dag kunnen doen (doe ik niet…). Maar afwachten maar. Blijft ook allemaal oud bloed. Wat kan dat betekenen?

Maar test was zondag wel negatief, dus ben wel gestopt met utrogestan. Buikpijn wordt ook iets meer vandaag, dus denk dat het vandaagof morgen echt doorzet. Hoop het, want wil nu wel verder met cyclus. Volgende ronde zonder clomid. Kijken of dat weer op regel is na 2 rondes met clomid.

Het kan eventjes duren voordat je ongi doorzet nadat je gestopt bent met de Utrogestan, soms wel een dag of vier-vijf. Bruinverlies is vaak een voorbode van je menstruatie, bij mij begint dat ook vaak op die manier.

Dus je hebt twee rondes Clomid gehad en nu weer zonder? Wat vreemd… want Clomid reguleert je cyclus vaak niet op langere termijn, het werkt maar eenmalig. Dus de kans is klein dat je lichaam het nu ineens zelf weer oppakt. Maar ik hoop het natuurlijk wel voor je, succes!

Het lichaam deed het wel zelf, alleen duurde het tot dag 21-25 voordat ik een ei had. Nu was het al op dag 11, en een groot ei, met goede bloedwaarden. Aangezien ik van gyn ben veranderd tijdelijk voor 3 maanden en ik van de clomid een negatieve SL test krijg, wil ze het toch een maand zonder proberen en dan weer een SL test doen. Als die dan goed is, is Clomid dus niet geschikt voor mij.

Ik ben benieuwd! Anders zou je van Clomid moeten overstappen op hormooninjecties?

yep. daar had deze gyn het wel over…vraag me af of ik dan niet eerst een kijkoperatie moet…maar dat zien we dan wel weer. Eerst dit maar weer. Het begint nu goed door te breken. Hopeklijk tegen zaterdag weer voorbij. vriend vertrekt morgen t/m zondag nd wintersport, dus ga lekker chocolade brownies bakken as weekend etc…mezelf maar beetje verwennen!

Hier nooit een kijkoperatie gehad, hoor! Het HSG-onderzoek heb ik pas na de derde IUI gehad, daarvoor al 1,5 jaar Clomid gebruikt. Na de vierde IUI-behandeling zijn we overgestapt op Menopur-injecties, omdat ik resistent geworden was voor de Clomid.

Dat klinkt goed…afwachten maar!