Even mijn verhaal in het kort. Na de geboorte van mijn dochtertje is mijn luteale fase altijd rond de 11 a 13 dagen geweest. Nu zijn we 2 maanden terug begonnen met IUI in een natuurlijke cyclus. Sinds die maand is mijn lichaam helemaal van slag. Bij de eerste IUI begon ik al op dag 9 na de IUI te vloeien en bij de tweede IUI al op dag 5 na de IUI. Het begon 's avonds met veel roze slijm en dat werd langzaam rood. Ongeveer 4 dagen lang verloor ik hele kleine beetjes bloed en pas daarna werd het vloeien heftiger. Nu zit ik dus op dag 15 na de IUI en vloei ik nog steeds redelijk veel.
Nu heb ik op dag 8 na de IUI bloed laten prikken om te kijken wat de progesteron waarde was. Vandaag (dag 15 na de IUI) had ik een gesprek met de gynaecoloog. Mijn progesteron waarde op dag 8 na de IUI was 48,? dus zeker niet te laag. Nu moest ik vandaag weer bloed laten prikken op zo’n beetje alles en dan zou ze me Donderdag weer bellen en als de waardes aangaven dat ik nog in het begin van mijn cyclus zou zitten dan zou ik met clomid mogen beginnen.
Maar ja daar komt het dus… Moet ik hier wel al mee beginnen? Ik twijfel heel erg of ik deze cyclus niet even moet kijken of mijn luteale fase weer zo kort is. Aan de andere kant wil ik natuurlijk geen tijd verliezen. Maar ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. Ik denk gewoon dat ik niet zwanger kan worden als ik zo snel ga vloeien en niemand kan me vertellen hoe het dan kan dat ik al zo vroeg in die luteale fase bloed verlies maar aan die progesteron waarde kan het dus niet liggen.
Heeft iemand hier ervaring met bloedverlies snel na de eisprong terwijl de progesteronwaarde goed is?? En zo ja… is dit weer over gegaan?
Groetjes,
Daniëlle
he danielle
kan je niet helpen want heb er geen last van. Ik krijg normaal uberhaupt geen bloeding alleen als ik ‘op hormonen draai’ oftewel in een IUI of IVF programma zit.
wat zeggen de artsen ervan? kan me voorstellen dat je je zorgen maakt of er wel genoeg tijd is om in te nestelen. Helpen bij jou die progestron bolletjes niet om langer in tact te houden?
sterkte
Mijn gyn zei alleen: “ja… dat kan wel eens” :wall: Dus daar heb ik helemaal niets aan. Die progesteron bolletjes worden volgens mij alleen maar voorgeschreven als je progesteron te laag is en dat is het bij mij niet. Ik vind het maar raar dat lichaam van mij…
enorm irritant inderdaad, zeker als je geen antwoord krijgt, aan de andere kant kan dat mss ook betekenen dat het ook wel weer goed komt?
hier worden na iui en ivf-icsi standaard progestron bolletjes voorgeschreven om je baarmoederwand in stand te houden, ongeacht wat je progestron levels normaliter zijn, zou je dat eens voor kunnen stellen?
@corine33 wrote:
enorm irritant inderdaad, zeker als je geen antwoord krijgt, aan de andere kant kan dat mss ook betekenen dat het ook wel weer goed komt?
hier worden na iui en ivf-icsi standaard progestron bolletjes voorgeschreven om je baarmoederwand in stand te houden, ongeacht wat je progestron levels normaliter zijn, zou je dat eens voor kunnen stellen?
Hmm… ja zou het eens kunnen vragen. Ik heb Donderdag een telefonisch consult (om de uitslag van het bloedonderzoek te bespreken en te kijken of we alsnog deze cyclus met clomid starten) en dan zal ik eens kijken of ik het durf te vragen :lol:
tuurlijk durf je dat!
ik kleed het altijd mooi in als van " natuurlijk bent u de absolute expert, toch heb ik iets gehoord van iemand die bij een andere arts wordt behandeld en zij vertelde me… blablabla zou dat eventueel ook bij mij kunnen werken ?"
succes morgen :thumbup: