Bloedverlies rondom eisprong?

Ik heb geen idee of dit hier goed staat maar weet eigenlijk niet waar het wel hoort te staan.

Ik heb een beetje een raar iets. Vanaf oktober proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Vorige week ben ik ongesteld geweest. Vandaag is dag 9 van mijn cyclus en inmiddels al niet meer ongesteld.

Nu hebben we vandaag geklust en tijdens had ik helderrood bloedverlies. Vorige maand en in mei en juni heb ik dat ook gehad zo rond dag 9/10 van mijn cyclus. Ik ben in juni hier voor bij de gynaecoloog geweest en zij heeft toen een uitstrijkje gedaan en nog een kweekje genomen maar hier is gelukkig niks geks uit gekomen. Ze had niet echt een idee wat het dan wel zou kunnen zijn maar dacht aan een bloeding rondom mijn eisprong.

De andere maanden van dit jaar nergens last van gehad. Nu houdt het ons niet tegen om te klussen omdat ik voor het klussen nergens last van heb maar het tijdens ontstaat, maar ik vind het wel lastig dat ik dit nu weer heb.

Ik heb mijn eisprong wel altijd eerder dan dag 14 dus het zou kunnen zijn dat dat het is maar ik zou graag willen weten of iemand dit herkent. Ben overigens al vanaf december vorig jaar met de pil gestopt, dus het is geen bloedverlies tijdens pilgebruik in de maanden mei en juni geweest.

Volgens mij zijn er wel vrouwen die een kleine bloeding hebben rond de eisprong, dus dat zou het kunnen zijn. Dan heb je waarschijnlijk wel op het goede moment geklust.

yeps ik heb dat ook gehad soms heb ik daar last van soms niet .

Omdat het na zaterdag weer gebeurd is ben ik toch maar even naar de huisarts gegaan vandaag. Het was gisteren ook zoveel erger dan zaterdag dat het me gewoon niet lekker zat. De huisarts heeft me naar de gynaecoloog doorgestuurd. Kan ik 4 januari al terecht.

Ze denkt dat mijn baarmoedermond te poreus is en dat het daarom snel gaat bloeden. Het idee is nu om het slijmvlies van de baarmoedermond te laten bevriezen. Daardoor gaat er nieuw weefsel groeien wat als het goed is steviger is dan hoe het nu is en dat zal de klachten verminderen of zelfs helemaal over laten gaan.

Heeft verder geen gevolgen voor mijn vruchtbaarheid of bij een bijvalling.

Volgende week eerst maar met de gyn praten, hij zal ook nog wel wat andere onderzoekjes willen doen en dan maar kijken. Hoewel het bevriezen me niet fijn lijkt wil ik dit ook niet dus heel veel keus is er denk ik niet. Wordt vervolgd…

klopt die behandeling heb ik ook gehad heb je ook eds ? komt vaak voor met vrouwen die eds-hms hebben .

alleen heeft het hier niet echt geholpen de behandeling denk ook dat te maken heeft welke standje je doet en hoe je baarmoederhals staat op dat moment .

Geen idee wat eds-hms is Natascha dus denk niet dat ik dat heb… of bij de gyn moet er ineens iets geconstateerd worden?

Voor mijn gevoel heeft het bij mij erg te maken met mijn vruchtbare dagen, omdat ik er verder in mijn cyclus geen last van heb.

Ik hoop voor je dat het niks ernstig is :pray:

Gelukkig mag je volgende week al naar de gynocoloog, dan weet je snel meer.

een te snel bloedende baarmoedermond kan verschillende oorzaken hebben , zeker gaan ze een uitstrijkje doen en dan verder kijken een cryo potrio contacbloedingen, behandeling kan idd maar het hoeft niet altijd te helpen … das mijn ook gezegd .begin heeft even geholpen en daarna niet meer nu is wisselend dat ik bloedverlies heb en hoe de stand van de Bn mond is .

HMS_EDS is een bindweefsel aandoening met hypemobiliteit . ( collageen ) heel vele mensen weten niet dat ze het hebben mensen met deze aandoeningen hebben ook een snel bloedende baarmoedermond ( omdat ook uit bindweefsel bestaat) vandaar dat ik het vroeg :slight_smile:

succes meid nog even

Het uitstrijkje van een half jaar geleden was gelukkig goed dus wat dat betreft maak ik me niet zo heel veel zorgen, al weet je natuurlijk nooit wat er in een half jaar kan veranderen…

Ik zie het wel, kan het nu iets beter los laten dan van de week, toen zat ik er echt over in maar dat gevoel is nu weer gezak (komt misschien ook omdat ik het gisteren weer niet had).

Het voelt in ieder geval fijn dat ik 4 januari al terecht kan, dan gaat er in ieder geval verder gekeken worden.

Ik zal HMS-EDS eens opzoeken op google. Heb er echt nog nooit van gehoord en het lijkt me wel interessant om daar wat over te lezen.

maak je niet al te veel zorgen hoor . soms weten ze niet hoe het komt en dan is het gewoon zo :slight_smile: wel goed dat je er naar laat kijken beter te veel dan te weinig is mijn motto :wink:

Hoi meiden,

Ik ben vandaag naar de gynaecoloog geweest. Hij heeft een inwendige echo gedaan en nog met de eendebek gekeken maar niks afwijkends kunnen vinden. Het uitstrijkje bij de huisarts zag er ook goed uit.

Ben wel gerustgesteld nu. Ik was bang dat er ergens een cyste/poliep of misschien wel een vleesboom zou zitten ofzo, maar dat is allemaal niet het geval. Alles ziet er heel goed uit, gelukkig!

Het bloedverlies komt omdat ik een gevoelige baarmoedermond heb, een op de zoveel vrouwen heb dat en ik ben een van die. Niet erg maar wel lastig.

Toch in overleg met de gyn besloten om mijn baarmoedermond niet te laten bevriezen. Vooral omdat het niet hoeft te helpen en dan doe ik het eigenlijk voor niks, en verder vond hij het niet zo schokkend. Als het bloedverlies nog vaker terug komt dan kan ik altijd terug komen.

Ik vind het prima, als het niet perse hoeft dan liever niet. Nog even over onze kinderwens gehad, als ik na de zomer niet zwanger ben dan sowieso weer terug (als we dat dan al willen) en dan komen we in de medische molen terecht. Hij vond het nu nog niet zo erg lang duren maar wilde me wel vast deze informatie mee geven… dus nou ja we zien wel.

Voorlopig wacht ik nu maar tot dinsdag, mijn NOD… spannend weer!

heel herkenbaar heb deze maand al 2 keer tussentijdsbloeverlies gehad

zaterdag ook na het klussen terwijl ik vandaag mijn nod heb maar het zet niet echt lekker door. heel verwarrend allemaal :roll:

Vervelend moppie dat je er ook last van hebt. Heb je een idee dat je zwanger zou kunnen zijn omdat je NOD niet echt lekker door zet of is het wel je menstruatie die aan het beginnen is?

Ik werd ineens zaterdag al ongesteld (terwijl morgen eigenlijk mijn NOD zou zijn), ben er nu weer fijn vanaf, op naar de nieuwe maand :slight_smile: