Bloedverlies na eisprong= nieuwe vraag 9 okt

Ik voel mijn eisprong meestal een hele dag. Heb dan een zeurende pijn rechtsonder in mijn buik. Soms een soort kramp tussendoor, zo erg dat ik even niks meer kan maar dat is vaak maar 10 minuutjes, de rest van de dag is het dan zeurend aanwezig.

ik heb deze maand ook weer bloedverlies na mn eisprong, wie herkent dit??

Vorige maand was het een soort bloederig draadje bij mn afscheiding, nu is het echt bloed.

Zondag gestart/ Maandag over en sindsdien heb ik pijn in mn buik alsof ik ongi moet worden.

Ik heb een nieuwe vraag , wie helpt me??

Toen ik de pil nog slilkte toen had ik dat wel halverwege mijn pilstrip, zeg maar als normaal gesproken mijn eisprong zou zijn dan verloor ik altijd wat bloed. Maar sinds ik met de pil ben gestopt nergens meer last van gehad.

Als je er last van hebt is het misschien een idee om contact op te nemen met de huisarts?

Op zich heb ik er geen last van, maar omdat ik zo duidelijk mn eisprong voel vind ik het een beetje raar.

Ik zou het erg fijn vinden om op een normale manier zwanger te worden.

Helemaal gezien mijn banner.

Ik kijk het even aan en als het blijft dan vraag ik gezien mijn voorgeschiedenis een verwijzing naar de gyn.

Het zou toch wat zijn, PCOS misschien over en nu een rare cyclus :lol:

Toen ik 5 jaar geleden gestopt ben met de pil, voelde ik elke maand mijn eisprong (paar dagen zeurende buikpijn, daarna aantal seconden steken) en vaak had ik dan wat rood/roze/bruin in mijn afscheiding.

Ik ben er dus wel bekend mee en ik ben elke keer op een normale manier zwanger geworden.

Ik dacht dat ik hem nooit voelde en dacht dat het mijn blaasontsteking was die ik ongeveer 7 maanden in het jaar had.

Na mijn eerste zwangerschap ben ik erachter gekomen dat het niet een blaasontsteking was maar mijn eisprong :oops: …hevige pijn onderin mijn buik die naar achteren trekt, ik kan dan niet zitten en bijna niet staan…dit houdt dan ongeveer een minuut aan en dat dan meerdere keren op een dag en ongeveer 2 dagen.

Maar ik heb er dus nooit bloedverlies bij gehad…

Ik heb voorheen ook wel eens wat roze verlies. Zat zeg maar echt door het rekbare/ vruchbare slijm heen.

bedankt voor jullie antwoorden!

Daar kan ik wat mee!

Het is gewoon raar als je nooit een cyclus hebt gehad en nu opeens wel.

Ken me lichaam niet zeg maar, en dan is horen dat het erbij hoort fijn.

Het is inderdaad mogelijk om dan wat bloedverlies te hebben, vaak gecombineerd met een slijmerige afscheiding (die ook heel veel vrouwen hebben die geen bloed verliezen rond de eisprong). Het betekent dat het een heel goede tijd is om te vrijen als je zwanger wilt worden; je bent net voor en op die dag het vruchtbaarst. Dit kondigt je lichaam al eerder aan door het slijmverlies, wat zeker een week aan kan houden en naar de eisprong toe overvloediger en helderder/rekbaarder wordt, om daarna meestal weer tamelijk abrupt te verdwijnen. Een onbevruchte eicel gaat snel dood (binnen 24-48u), dus wacht niet met vrijen tot de dagen na die met de ovulatiebloeding en/of het meeste slijm.

oh ik lees iets nieuws: dat je een eisprong wel 3/4 dagen kan voelen :shock: Ik voelde meestal een uurtje wat steken links of rechts, dan wist ik het. Maar sinds een paar maanden doet mijn lijf ook raar: mijn eisprong is vroeger gekomen (van dag 14 voor Tim naar dag 13 na Tim en nu heb ik al een paar maanden het idee dat ik op dag 11 een eisprong heb) Maar vandaag had ik dus ook buikpijn in mijn bm, eerst zeurderig en eind van de middag leken het wel kleine weeën, echt met golven dat de pijn toenam… :think: nu zeurt het nog wat na. Al met al voel ik het vandaag dus al 8 uur.

Ik heb trouwens ook een paar keer een sliertje verloren 2/3 dagen na mijn eisprong. En zelfs een keer een tussentijdse korte bloeding op dag 18 (dacht al dat ik zwanger was…maar dat was niet zo) Raar lijf toch, dat vrouwenlijf :mrgreen:

Ik voel hem ook zeker 4 dagen, het is geen zeurende pijn.

Echt aanwezige pijn, vind de pijn wel “fijn”…

Helemaal omdat ik nooit een cyclus heb gehad :mrgreen:

Moet dus ff mn lichaam leren kennen zeg maar :lol:

Echt gek, zoveel verschillen he!

Als ik m heb (duur/pijn verschilt nog wel per keer) dan heb ik meestal rond dag 10/11 een zwaar gevoel in mijn buik, alsof hij op spanning staat. Ik word zwaarder, houd meer vocht vast, leggings etc zitten dan vervelend rond mijn buik.

dit is dag 11/12 ook + de flinke afscheiding erbij

Als ik een goede maand heb dan is dag 4 ook zo met wat buikpijn/steken gedurende de dag en hebben we het weer gehad…

als ik een slechte maand heb dan bestaat deze dag uit op bed liggen. Dan gaat het. Zodra ik ga lopen, hang ik dubbel. Alsof er werkelijk een kokosnoot door mijn eileider gaat :eh:

maar goed, het is niet anders. Ik wil niet meer aan de pil oid.

Heb ook nooit erg last van mijn menstruatie, wat andere dan wel weer hebben.