Bloedverlies in de 7de week

Ik ben nu 7 weken (bijna 8 weken) zwanger. Gisteren overdag voelde ik een lichte ongesteldheidsgevoel maar echt heel ver weg. Gisteravond begon ik een beetje te bloeden en dat is s’nachts ergere geworden. Omdat ik toch wat ongerust was heb ik vanmorgen meteen de verloskundige gebeld. Zij vertelde dat ik geen echo hoefde te doen omdat het morgen anders kan zijn en ze nu dus niet veel kunnen zien. Ik moet geduld hebben en afwachten. Als ik krampen krijg of maandverbanden vol of klonten ga verliezen dan moet ik meteen bellen en maken ze en spoedecho. Ik heb nergens last van, geen pijn of iets. Vanmorgen was het bloeden ook gestopt en nu verlies ik een heel klein beetje bruinige troep net als wanneer je bijna niet meer ongesteld bent.

Ik ben toch een beethe ongerust maar ja dat is normaal denk ik. Maar heeft iemand hier ook ervaring mee. Ik weet namelijk dat je ook ongesteld kan worden tijdens de zwangerschap.

Liefs

Karlijn :vlinder:

wat een onzekerheid zeg :hug: :-

maar ik ben zo’n appart geval :roll:

ik ben 3 x zwanger geweest /ben

en bij alle 3 de zwangerschappen heb ik bloed verloren

alleen de eerste zwangerschap is geindigd in een mk

de 2de zw was mijn dochter

en de 3de zw bleek dat ik een 2ling zou krijgen waar ook een kindje wat mis mee is gegaan ,

de eerste x verloor ik bij 6 weken het eerste bloed

de 2de x ook bij 6 weken

en de 3de x ook weer met 6 weken begonnen met vloeien

de eerste en de laatste keer met heeel veeel helder rood bloed

de 2de keer veel bruin bloed

en de eerste x heb ik gevloeid tot 10 weken en toen kwam het spontaan af

de 2de x heb ik 3 maanden gevloeid

en de 3de x heb ik 4 maanden gevloeid

dsu een heel verhaal met heel veel bloedverlies zo zie je ,maar weer de wonderen zijn de wereld nog niet uit

een beetje bruin verlies hoeft geen kwaad te kunnen en ook een vk die zegt ze maken geen echo omdat het morgen ook weer mis kan zijn daar zouik acuut bij weg gaan sorry ze zijn er om jou gerust te stellen en je te helpen zo als ze kunnen of ik zou er wat van zeggen of ik zou weggaan maar bij een eerste kindje laten veel meiden zich te veel zeggen en ze nemen het maar aan van een vk omdat hun het horen te weten maar ze kunnen best een beetje meedeleven tonen ondanks dat ze het waarschijnlijk allemaal al vaak gehoord hebben

iedere zw ios anders maar d egevoelden van de zwangere dames zijn bijna allemaal het zelfde veel onzekerheid en willen graag begrepen worden in hun onzekere tijd

sorry voor het hele verhaal meid maar ik wens je veel sterkte en hoop dat je strax ene mooie echo krijgt met een geweldig kloppend hartje :hug: :-
:-*

Wat ontzettend naar en onzeker moet jij je voelen…

Helaas ben ik iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en waarbij de zwangerschap is ge-eindigd in een miskraam, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat bij jouw ook zo zal zijn.

Mijn vriendin heeft de eerste 13 weken heel veel bloed verloren en ook stolsels en ze is nu bijna 30 weken gezond zwanger.

1 tip, ga niet op internet zoeken naar verhalen, je leest aleen maar narigheid…

Dikke :hug: voor jouw en ik hoop dat alles goed komt!

Wat een onzekerheid, wat naar zeg :hug: Helaas is er niemand hier die je kan geruststellen, dat kunnen ze alleen met een echo, want je blijft verhalen tegen komen en bang zijn.

De reactie van je vk vind ik trouwens ook echt belachelijk! :hand: Ik had ontzettend veel krampen de eerste 14 weken en was ook bang voor het ergste, toen ik 8 weken zwanger was, hield ik het echtn iet meer en heb overstuur de vk gebeld, ze was heel realistisch (moet je ook wel zijn) en gaf aan dat het best mis kon gaan, maar ik mocht wél langs komen! Ze zou proberen het hartje te zoeken, ondanks dat het heel vaak niet zou lukken zo vroeg en wat denk je? Na 5 héle lange minuten klonk er een sneltreintje in mijn buik :inlove: Als ze hem niet had gevonden, had ze me door gestuurd voor een echo.

Sterkte meid, ik hoop voor je dat je snel een bevestiging krijgt dat alles goed is. En anders de vk bellen en eisen dat ze je helpt! Daar is ze tenslotte voor…

Hoe gaat het nu ?

karlijn, ik heb ook bloed verloren met 7 weken. Ik mocht toen wel een echo. Daarop zagen we een kloppend hartje, maar de VK kon ons toch niet garanderen dat dat zo zou blijven. Zoals je ziet is het wel zo gebleven.

Ik heb ruim een week (bruin) bloed verloren en toen hield het pas op. Wel steeds maar kleine beetjes, aan een inlegkruisje had ik genoeg. Erg spannend allemaal, steeds denk je iets te voelen, ga je weer kijken… brr…

Maar het is dus goed gekomen. Zolang je maar een beetje bloed verliest, en geen buikpijn hebt, zou ik de VK effe vertrouwen dat het goed zal komen. Dan is het waarschijnlijk de baarmoedermond die bloedt (schijnt veel voor te komen), of nog wat bloed van de innesteling dat je nu pas verliest.

Als je nog steeds bloed verliest, zou ik toch om een afspraak vragen. Ze kan dan in ieder geval controleren of je baarmoedermond dicht is (bij een MK gaat hijopen) en of er een hartje is. Zou al te zien moeten zijn. Dan ben je toch weer een stuk gerustgesteld.

Succes meid :thumbup:

Op het moment gaat het weer een beetje beter. Ik heb een hele lieve vriend en ouders die me er steeds doorheen trekken als ik het niet meer zie zitten.

Na zaterdagnacht heb ik zondag alleen wat bruinige troep verloren en s’avonds weer 1 druppel helder bloed maar dat heeft niet doorgezet en nu verlies ik weer wat bruinige troep maar dat wordt ook weer minder tot niks. Verder heb ik wel af en toe nog een licht ongesteldheidsgevoel maar dat duurt maar even en komt dan af en toe weer even om de hoek kijken

Ik heb over 2 weken mijn eerste echo en daar kijken we erg naar uit zodat we een stukje bevestiging krijgen dat het goed of slecht is. Het is niet erg als het fout loopt maar dan weet je het tenminste. Nu is het zo onzeker allemaal. De dagen duren erg lang maar probeer met hulp van mijn vriend en ouders positief te blijven.

Joy, ik heb inderdaad geen enge en trieste verhalen gelezen. Wel heb ik mezelf ingelezen over de symptomen van een miskraam zodat ik weet waar ik aan toe ben als het zover is of als ik wel bloed maar verder geen klachten heb dan ik dan niet meteen in paniek raak. Wel bel ik meteen de VK als het weer zover is en dan eis ik een onderzoek of zoek ik een ander.

Op het moment houd ik mezelf erg rustig en heb mijn paarden ook maar even op rust gezet totdat het weer beter gaat en ik zekerder van de zwangerschap ben. Ik wil gewoon wel door blijven rijden tot het niet meer kan vanwege mijn buik. Het rustig doen is moeilijk want zo zit ik niet in elkaar maar is misschien wel beter voor mezelf en vooral voor de baby.

Iedereen heel erg bedankt voor de steun en we proberen maar geduldig af te wachten :pray: en heel veel kaarsjes :kaars: :kaars: :kaars: aan te steken ook al ben ik totaal niet gelovig :lol:

Liefs

Karlijn

Ook niet al teveel aantrekken van de buikpijn hoor Karlijn. Buikpijn hoort sowieso al bij zwangerschap, een oprekkende baarmoeder geeft ook een soort ongesteldheidsbuikpijn. Bovendien kun je ook buikpijn krijgen van de spanning (ik kreeg buikpijn zodra ik bloed zag :? ) en worden je darmen slap en aan de kant geschoven, waardoor je daar ook weer last van kunt krijgen. Zolang je geen heftige krampen hebt, zou ik me dus niet al te ongerust maken over buikpijn.

Oh ja, toen ik weer zwanger was, had ik ook vreselijk en al snel buikpijn… echt een irritant gevoel. Maar nu al bijna 13 weken en alles gaat goed !

Gelukkig dat het bruin is, ik heb daar ook last van gehad ! Misschien was het nu bijna je ongie of je ongie periode dat je ook wat bruin verlies kan krijgen.

Heb ook bloedverlies gehad in de 8ste week,heb toen gelijk verloskundige gebeld en kon dezelfde dag nog terecht voor een echo en alles was gewoon goed !

Dus gewoon even bellen hoor :thumbup:

Succes!