Bloedverlies en zwanger, wie stelt mij gerust?

Ik weet dat er talloze topics zijn over bloedverlies, maar een echt geruststellend verhaal kan ik niet vinden.

Dit is mijn verhaal, op vrijdag 21 november positief getest. Nu dus ongeveer 5,5 week zwanger. Sinds zaterdag verlies ik af en toe bloed, dan weer wel, dan weer niet, soms veel en soms weinig. Het is telkens alleen bij het afvegen.

Ik heb geen krampen en voel me bij vlagen ook wel zwanger. Had bij de andere zwangerschappen ook niet echt duidelijke kwaaltjes, maar goed, daarvan liepen er twee slecht af.

Ik kan ook niet goed herleiden wanneer ik bloed, 's nachts niet en zo tegen de middag weer wel. Druk of niet druk, veel of weinig gedaan, maakt eigenlijk niet uit.

Heb zaterdag gelijk nog een test gedaan en die was knalpositief, maar daar kan ik ook niet echt iets van afleiden. De vk doet niets en ik moet afwachten, maar ik word er knettergek van. De meeste verhalen die ik lees, lopen slecht af.

Wie praat me bij?

liefs,

Luna

meis, ik heb - hoe graag ik ook zou willen - geen antwoord voor je…

maar wat een onzekerheid zeg !!!

ik hoop dat er snel een echo komt, waardoor je wat meer duidelijkheid krijgt…

:hug: :hug: :hug: knuffels kan ik je wél geven en doe ik dan ook !

liefs

Gerda

hoi

ik heb ook bloed verlies gehad aan het begind van mijn zwangerschap en meerdere keren ongerust bij de vk gezeten en echos gehad…

zelfs een keer savonds op de praktijk gezeten

ben nu aan het eind van mijn zwangerschap en de rest is allemaal prima gegaan het is nu alleen nog wachten tot baby zich aan dient

Hoi hoi, ik kan je niet geruststellen denk ik, maar slechts mijn ervaring vertellen. Ik heb meerdere malen bloedverlies gehad in alle periodes van de zwangerschap. Dat is allemaal goed gekomen, wel prematuur kindje, maar dit stond los van de bloedingen. Ooit heb ik ook in een vroeg stadium een MK gehad en dat was qua bloeding veel heftiger dan een menstruatie.

Maar blijft, geen verhaal is hetzelfde… helaas is afwachten de enige optie. Ik wens je heel veel sterkte toe, ik weet hoe akelig het is… :hug: veel sterkte…

Bloedverlies is altijd heel erg eng tijdens de zwangerschap omdat het voor jou onwijs onnatuurlijk voelt.

maar er hebben nog best wel veel vrouwen last van licht bloedverlies in de eerste maanden.

Ikzelf heb het ook gehad, met 10 en 14 weken.

Twee keer een spoedecho gehad waarop te zien was dat beebje het prima deed.

Zolang het maar een heel klein beetje bloedverlies is en het duidelijk oud bloed is, dus roodbruinig tot zwart, hoef je volgens mij niet bang te zijn.

Ik had het trouwens ook bij het afvegen, heb zelfs hele stolsels verloren, maar beebje bleef het geweldig doen.

Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld nu. :hug:

bedankt alvast voor jullie reacties!

Ik denk ook, juist omdat ik weet dat het mis kan gaan, zelf ook 2x meegemaakt, hoe frustrerend het is.

het is trouwens wel helderrood of rozig, niets bruins aan.

Nu valt het tot nu toe vandaag wel weer mee, kan nog komen natuurlijk.

Het rottige is, dat is steeds meer symtomen lijk te krijgen, mijn broeken zitten strak en koffie lukt nog steeds niet.

grgrgr, morgen nog maar es de vk bellen!

fijne avond

Xluna

Oh wat een onzekerheid… :hug:

Mijn ervaring is (of zijn), de eerste zwangerschap begon ik op dezelfde termijn als jij nu bent, met bruinverlies krijgen, dat ging over in helder rood, en heeft ook wel een aantal weken aangehouden (dan weer een paar dagen niet, en dan ineens weer beetje rozig/rood verlies. Die zwangerschap is goed verlopen, meneer ligt nu heerlijk boven te slapen :wink:

Deze zwangerschap, mijn 2e, kreeg ik vrijdag 's middags opeens vreselijke buikkrampen en toen werd ik 's avonds verrast door helderrood bloedverlies, heeft ook paar dagen aangehouden, maar ook dit keer is het goed gegaan. Dit was ook toen ik een week of 5,5 zwanger was.

Bij mij dus 2 positieve uitdraaien.

Nu snap ik dat de vk op zich niks doet op deze termijn, maar je kan op zich best eerder dan de normale 1e echo bij 12 weken voor een echo gaan hoor. Ik heb beide zwangerschappen mijn ha gebeld, die begreep me gelukkig en ik mocht een afspraak maken voor een echo bij ongeveer 8 weken…ik meteen het zh gebeld en de secretaresse leefde zo mee…die zei meteen oh zo lang wil je toch niet in onzekerheid zitten meid…deze week kan ook hoor! En heb dus met 6 weken en 5 dagen een echo gehad.

Als de vk je niet serieus neemt zou ik dus m’n ha bellen als ik jou was, nu zit je steeds maar in onzekerheid… :hug:

Goede tip peter&caren

Mijn HA leefde gelukkig ook zo mee en heeft me ook meteen doorgestuurd.

Ze begreep volledig dat het ondoenlijk is om zo lang in onzekerheid te zitten

Hier 2 mk’s gehad en een buitenbaarmoedelijke zwangerschap.

Toen was ik voor de 5de keer in verwachting, dit ontdekte ik op donderdag en zaterdags verloor in ineens veel bloed. Dacht echt dat de zwangerschap over was, gezien mijn geschiedenis. Maandagochtend naar de gyn gebeld (daar was ik onder behandling voor de mk’s) en 's middags mocht ik een echo laten nemen.

Mooi rond vruchtzakje te zien, maar geen hartactiviteit. 2 weken gewacht op de volgende echo. En toen… toen zagen we heeeeeel langzaam een hartje kloppen. Maar het klopte niet zo zoals het zou moeten. 1 week later wéér een echo en wat we daarop zagen deed ieders gezicht opklaren. Mijn eigewijze kleine Levy was aan het springen met 7 weken. Hij bouncde mijn hele buik rond :inlove:

Op het moment dat de echo werd aangezet, zag ik hem van de zijkant. Ik zei, hallo kleintje, en hij draaide dat hoofdje ineens om en keek recht in de echo-apparatuur ZO SCARY :inlove:

Dus ja, het kan goed aflopen en ik hoop dat dit dus ook voor jou geldt.

:hug:

Het kan op alles wijzen… Meer kan ik niets zeggen want geruststellen heeft weinig nut! Wou anders zeggen, zoek afleiding maar dat gaat niet boven dat!

Ene, symptonen zegt weinig… Je kan net zo veel zwanger voelen ook al gaat het mis! :x

Succes!!

Wil je best geruststellen… helaas durf en kan ik dat niet :? :oops:

Kan wel mijn verhaal vertellen en die was positief. ( check maar de banner :inlove: ) Beetje zelfde verhaal als Caren… met 6-6,5 week (licht) bloed verlies, alleen bij naar wc gaan inderdaad, verder niets. Trok het niet en met 7,5 week een echo laten maken ( helaas is eerder vrij weinig te zien, pas met 6-6,6 week kunnen ze goed een kloppend hartje zien ) en die was goed :slight_smile: Helaas hiervoor een wat minder fijne ervaring gehad ( zonder bloedverlies trouwens, was een MA) dus vrij onzeker… maar ook met 11,5 week een goede echo. Kon bij beide echo’s mijn tranen niet bedwingen, een goede echo, een klein kindje… :slight_smile:

Met 5,5 week een echo tja… daar is helaas nog niet veel op te zien tenzij je misschien wat verder bent ( bleek bij mij wel het geval, paar daagjes )

sterkte ermee :hug:

groetjes, Louise

ik had en heb nog steeds bloedverlies. in week 4 had ik innestelingsbloedingen (die ik eerst voor een menstruatie aanzag)vanaf week 5 verloor ik voor het eerst bloed. toen een vk gebeld en die zei dat ik met 8 weken een echo mocht laten maken. toen ik het echobureau belden hadden ze een week later een plaatsje. dus de eerst echo met 5 weken en 6 dagen en daar was een hartje op te zien! met 8 weken en 1 dag weer een echo en een mooi gegroeid wurmpje met hartje gezien. volgens de vk kan het bloedverlies van een geknapt vaatje bij de baarmoedermond komen. soms kun je dat bij de gyn laten dicht branden. die optie heb ik ook als het bloeden weer meer wordt.

je kan je vk vragen of ze een vroege echo wil doen ivm je bloedverlies. zolang je geen heftige krampen krijgt en erg veel bloed gaat verliezen gewoon hoop houden hoor! :pray:

okee. mamadesiree! Klinkt hoopgevend…het was een poosje rustig, maar nu toch weer een klein beetje bloed na het toiletbezoek.

We wachten verder af!

in ieder geval bedankt voor alle reacties

in elk geval een :hug: want het is hoe dan ook zenuwslopend…

Welke kant het opgaat kan ik helaas niet voor je voorspellen, hoop natuurlijk dat het allemaal goed zit en blijft zitten :thumbup:

Zelf heb ik een MA gehad in januari 2008. Toen heb ik nooit maar een druppel bloed verloren, kwam dus echt als donderslag bij heldere hemel dat het mis was.

Zw.schap erna… verloor ik wel bloed… tot 2/3 keer toe.

Vond het doodeng. Vlak na die MA en curettage zwanger geworden en toen bloedverlies aaaaarrggggh vond het echt zenuwslopend!

Dat is uiteindelijk wel helemaal goed gegaan. Na 12 week geen bloed meer gezien en het ‘resultaat’ is 2 week terug 1 jaar geworden :inlove:

Hallo

Kreeg jij zeker omdat je al eerder miskramen hebt gehad geen vroege echo. Ik had 3 miskramen gehad en kreeg toen ik zwanger was van mijn jongste dochter een echo met 6 weken en nog wat dagen met 8 weken en toen ook nog eens de standaard echo’s. Mede omdat ik ook zo vreselijk onzeker was.

Heel veel sterkte

liefs Anita

Ik heb geen geruststellend verhaal… dus ik zal het je besparen. Over het algemeen is het zo dat het als het niet helderrood is (roze of bruin) dat het toch goed gaat. Bij écht helderrood is de kans dat het mis is groter.

Spoiler niet lezen als je het niet geruststellende verhaal niet wilt weten.

Ik had dus op bijna 10 weken helderrood met stolsels, maar nog een kloppend hartje op de echo en een “gezonde” zwangerschap om te zien! de dag erna kwam toch het vruchtje :cry:

he dames,

ben vandaag voor een echo geweest en het zag er goed uit voor de termijn. Niet veel te zien, maar das nogal logisch… De bloedingen waren op zich normaal voor een tweede zwangerschap binnen deze termijn en meerdere zwangerschappen kan het sowieso voorkomen. Bloedingen niet in relatie tot wat we zagen op de echo. Geen garantie dat het goed blijft gaan, maar zwanger zijn we nog steeds.

Over 2 weken mag ik weer komen!

Nogmaals bedankt voor jullie verhalen en ervaringen…

xLuna (gaat even weer banner plaatsen en MVM bellen :smiley: )

Dat is goed Luna! fijn dat je nog een echo hebt gehad. Over rood of bruin bloedverlies wat wel of niet goed is, dat verschilt per persoon denk ik. Ik had de hele zwangerschap helder rood bloedverlies steeds, niet heel veel. Maar t kwam ook gewoon goed.

Luna kom gezellig bij de 9 mnd mamas, bij de aug mamas kletsen :inlove:

gezellie :inlove: