Bloedverlies en trage hartslag kindje

Hallo,



Ik ben nu 11,5 week zwanger. Sinds vanmiddag heb ik wat helderrood bloedverlies en dus de vk gebeld.

Ze gaat proberen om mijn afspraak voor een echo die ik as vrijdag zou hebben, te verzetten naar morgen.

Harstikke fijn natuurlijk maar in de wetenschap dat mijn collega een angelsound in haar bezit heeft, heb ik gevraagd of ik deze van haar mocht lenen.

Nu heb ik daarstraks geprobeerd en idd na even zoeken een kloppend hartje te horen :inlove: Maar ik heb de hartslagen geteld en kwam op ongeveer 95 slagen per minuut… en dit is te weinig in vergelijking met wat het zou moeten zijn.



Dus weet eigenlijk nog niet of ik nou blij of verdrietig moet zijn…

Wie heeft hier nog meer ervaring mee en hoe is het afgelopen?

Weet je zeker dat je de hartslag van de baby te pakken had en niet je eigen hartslag? Baby moet volgens mij rond de 140 zitten. Zelf kan je makkelijk 95 hebben, zeker als je gespannen bent.

Klinkt ook alsof je je eigen hartslag had!! Probeer nog es?

Wil dadelijk nog weleens proberen maar kon het ook maar precies op 1 plek horen. Als ik een cm verschoof was het weer weg. Kan je dan ook als je zo laag zit je eigen hartslag horen :think:

Wendy, ja je eigen hart hoor je ook heel laag, onder je navel en in je lies vooral heel duidelijk. Ik denk ook dat het je eigen hartslag is. Ik hoop voor je dat alles goed zit meid! :hug:

Tja, heb net nog eens geprobeerd en met 1 hand op mijn borst moest ik idd concluderen dat het mijn eigen hartslag was… :frowning: :oops:



Nou ja, dan kan ik alleen nog maar hopen dat het via de doptone nog te vroeg is om te kunnen luisteren.

Wendy, je kunt er inderdaad helaas nog niks van maken. Bij mijn dochter kon de vk het hartje pas met 15 weken horen met de doptone. Dus maak je geen zorgen omdat je het niet hoort.



Heb je veel bloedverlies? Krampen? Wat zegt je gevoel?

Nee, vanaf vanmiddag ongeveer een inlegkruisje vol.

Krampen heb ik (nog) niet maar die heb ik bij mijn mk in aug. ook niet echt gehad. De krampen kwamen toen eigenlijk pas nadat ik het grootste deel verloren was.

Mijn gevoel zegt dat het weer over en uit is…

Ik denk ook dat het je eigen hartslag is, je bent “nog maar” 11 weken zwanger dus dan zit het hartje nog onder het schaambeen of er net boven als je een volle blaas hebt. Dus je moet binnen een half uur veel drinken (zonder prik) en dan nogmaals proberen. Dan drukt je volle blaas de baarmoeder boven je schaambeen.

Gebruik je ook olie of creme om de angelsound te laten werken? Want dat geleid het geluid ook beter…



Ik hoop dat alles goed is met je kindje.

@Wendy wrote:

Nee, vanaf vanmiddag ongeveer een inlegkruisje vol.

Krampen heb ik (nog) niet maar die heb ik bij mijn mk in aug. ook niet echt gehad. De krampen kwamen toen eigenlijk pas nadat ik het grootste deel verloren was.

Mijn gevoel zegt dat het weer over en uit is…




Oo wat balen, ik kan er helaas niks over zeggen, ik heb vorig jaar een ma gehad met 12 weken, begon ook met bloeden, toen stopte het weer om 24 uur later weer te beginnen. Maar ik hoor ook veel positieve verhalen in combi met bloedverlies. Heb je al een echo gehad?

Ooh Gemmama :hug: Het is gewoon zo’n klotegevoel! Denk je bijna die 12 weken grens voorbij te zijn… word het je keihard afgenomen :cry:

Ik heb met 7wk+4dg een positieve echo gehad en nu zou ik as vrijdag de termijnecho hebben, maar de vk gaat proberen deze te verzetten naar morgen.

:hug: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Ow bah, wat een angst dan he… ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt meis… :pray:

@Wendy wrote:

Ooh Gemmama :hug: Het is gewoon zo’n klotegevoel! Denk je bijna die 12 weken grens voorbij te zijn… word het je keihard afgenomen :cry:

Ik heb met 7wk+4dg een positieve echo gehad en nu zou ik as vrijdag de termijnecho hebben, maar de vk gaat proberen deze te verzetten naar morgen.




Het was niet onverwachts hoor, ik had al niet een goed voorgevoel en eigenlijk kon is pas met 14 weken voor de eerste echo, bij een ander ziekenhuis kreeg ik het voor elkaar om met 12 weken te komen en daar werd mijn vermoeden bevestigd dat het met 8+3 weken al mis was gegaan, ik was blij dat ik duidelijkheid had. Het verdriet kwam heus wel hoor, maar mijn gevoel was terecht! Daarom vroeg ik wat zegt je gevoel, meestal weet je zelf wel hoe laat het is.



Nu ben ik weer zwanger en vanaf het begin heb ik er een goed gevoel over, bleek afgelopen maandag dat het er zelfs 2 zijn!!



Ik ga voor je duimen meis!! Laat je wel even weten hoe het afgelopen is? :hug: :hug:

Oh bah wat naar meid :frowning:

Ik :pray: voor je dat je morgen een goede echo hebt en dat alle zorgen voor niets waren.



Sterkte!!

:-* Wendy

Hè getsie,

Hopelijk morgen een versnelde echo en goed bericht.

Sterkte!

hopelijk heb je vandaag een goede echo met een mooi kloppend hartje! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbup: :pray:

Het is voorbij…

Het is met 8 wk gestopt, dus een paar dagen na de eerste echo.

Vk belt zometeen om te bespreken hoe of wat nu verder.

:hug:

:hug: :hug: :hug:



veel moed om dit allemaal een plaatsje te kunnen geven…



jouw :**: blijft voor altijd in je jouw hartje verder bestaan…



liefs

Gerda